Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 5 min read

Personaliseer je outreach bij elke schaalgrootte met geautomatiseerde betrokkenheid

Door Emily Vince:, Senior Product Marketing Manager

Laatst gewijzigd 29 juli 2020

Wanneer prospects belangstelling hebben voor je product of service, verwachten ze een snelle, persoonlijke reactie. Volgens een recent onderzoek van Dimensional Research beschouwen de meeste consumenten een snelle responstijd als het belangrijkste onderdeel van een salesinteractie. En in de huidige salesomgeving, waarin er minder gelegenheid is om persoonlijk met prospects in contact te komen, is snelle, proactieve en gepersonaliseerde communicatie belangrijker dan ooit om vertrouwen te wekken en je pipeline te vullen. Maar het opvolgen en betrekken van leads bij je sales is een tijdrovend en saai proces. Zonder een geautomatiseerd proces kunnen verkopers urenlang handmatig e-mailen met leads om hun interesse te peilen en gesprekken in te plannen, of erger nog, ze vergeten om contact op te nemen met leads.

Wij introduceren nieuwe automatiseringstools in Zendesk Sell om de betrokkenheid van prospects tijdens het salesproces te vergroten en salesteams te helpen gepersonaliseerde outreach-activiteiten voor leads efficiënter te maken. Met deze nieuwe functies kunnen verkopers een reeks gepersonaliseerde e-mails aan leads inplannen, zodat ze in minder tijd meer prospects kunnen kwalificeren en bij hun producten of service betrekken. Deze tools zijn ingebouwd in Zendesk Sell, de CRM-salessoftware van Zendesk en passen precies in de workflows van verkopers, zodat zij in een mum van tijd zonder extra software aan de slag kunnen gaan. Lees verder om meer te weten te komen over hoe salesteams kunnen profiteren van deze functies.

Zorg voor snelle, persoonlijke follow-ups

Bij sales is snelheid belangrijk. Deals gaan vaak naar het bedrijf dat als eerste reageert op een vraag van een klant. Met de automatiseringstools in Zendesk Sell om de betrokkenheid van prospects te vergroten kunnen verkopers direct follow-ups naar meerdere leads tegelijk sturen, zodat ze zich geen zorgen hoeven te maken over gemiste opportunity’s. Verkopers kunnen één of meerdere leads toevoegen aan op maat gemaakte e-mailreeksen om doorlopende salesacties bij elke schaalgrootte uit te voeren. Met samenvoegingstags worden e-mailsjablonen automatisch ingevuld met informatie die specifiek is voor leads, zodat e-mails direct worden gepersonaliseerd.Voordat de oplossing van Zendesk werd gebruikt, gebruikte de wereldwijde design- en developmentconsultancy, thoughtbot een marketingtool om de eerste outreach-mails te automatiseren. Maar hun verkopers stuurden ook handmatig follow-ups om persoonlijk contact te maken, wat het leeuwendeel van hun tijd in beslag nam. Met de automatiseringstools in Zendesk Sell om de betrokkenheid van prospects te vergroten heeft het team zijn outreach-proces kunnen automatiseren zonder dat dit ten koste ging van de personalisatie. Zoals oprichter en CEO van thoughtbot Chad Pytel het verwoordde: "Met de automatiseringsfuncties van Sell kunnen onze verkopers persoonlijke outreach naar prospects automatiseren, waardoor verkopers deze met minder handmatig werk sneller kunnen kwalificeren."

Geef teamproductiviteit een impuls

Ad hoc prospecteren met handmatige processen kost agenten veel tijd – tijd die ze beter kunnen besteden aan het opbouwen van relaties en sales. Door betrokkenheid tijdens het salesproces te automatiseren hoeven agenten niet meer handmatig naar leads te mailen om hun interesse te peilen en gesprekken in te plannen. Hierdoor kunnen uw verkopers tijd besteden aan complexere gesprekken en werken aan het opbouwen van relaties. Aangezien deze tools in de CRM-salessoftware Zendesk Sell zijn ingebouwd, passen ze in de bestaande workflows van verkopers.

Bij Mailchimp, het alles-in-één-marketingplatform dat is gebouwd voor groeiende bedrijven, weten ze uit eigen ervaring hoe automatisering van de betrokkenheid tijdens het salesproces de productiviteit kan verhogen. Voorheen had het bedrijf moeite om snel vriendelijke klantervaringen te leveren aan een groot aantal inkomende leads. Hun Business Development Team besteedde veel tijd aan het handmatig reageren op prospects om interesse te peilen en ze door de salestrechter te loodsen. Met de Zendesk Sell-tools die de betrokkenheid van prospects tijdens het salesproces vergroten, schat Kyle Raymond, Customer Engagement Manager, Business Development, dat zijn verkopers "minstens vier uur per week besparen. En we vinden het geweldig dat deze tools in Sell zijn ingebouwd. Hoe optimaler onze CRM-salessoftware, hoe beter."

Je team op één lijn voor een beter resultaat

Het kan lastig zijn om ervoor te zorgen dat verkopers zonder geautomatiseerde outreach-oplossing de juiste boodschap van hun bedrijf aanhouden of voorgeschreven processen blijven volgen. En zonder inzicht in en de mogelijkheid om alle communicatie met de klant te volgen, is het moeilijk om te bepalen wat werkt en wat er verbeterd kan worden.

Door de betrokkenheid te automatiseren kun je verkopers uitrusten met sjablonen en werkwijzen die succesvol zijn gebleken, zodat er minder onjuiste content wordt verspreid en vastgestelde processen beter worden gevolgd. Alle e-mails uit een reeks worden in de feed van en rapporten over leadactiviteiten weergegeven – net als alle andere communicatie – zodat teams volledig inzicht hebben in de activiteiten van verkopers en kunnen leren hoe hun outreach-strategieën de pipeline en deals beïnvloeden. Bovendien kunnen teams op basis van rapporten over e-mailreeksen, waarin antwoordpercentages worden gemeld, hun e-mailreeksen herhalen en fijnregelen om ervoor te zorgen dat hun betrokkenheid effectief is.

Bij thoughtbot hebben de tools in Zendesk Sell om betrokkenheid te automatiseren ertoe bijgedragen om het team op één lijn te houden en samen aan deals te werken. "Omdat deze functies zijn ingebouwd in Zendesk Sell, heeft ons hele team inzicht in alle communicatie met onze klanten, zodat we kunnen samenwerken om nieuwe klanten te winnen", aldus Pytel. "Dat is echt belangrijk voor ons."

Binnen enkele minuten aan de slag

In deze onzekere tijden houden prospects vaker de hand op de knip, is er minder budget en zijn saleskansen geslonken. Daarom is het nu belangrijker dan ooit om snel en persoonlijk contact te leggen met potentiële kopers. Het goede nieuws is dat teams vandaag nog hun outreach-processen kunnen verbeteren en meer gekwalificeerde prospects in minder tijd kunnen bereiken met de tools in Zendesk Sell die de betrokkenheid van prospects tijdens het salesproces automatiseren.

Deze tools maken deel uit van de add-on Reach. Dit is een alles-in-een oplossing om leads te genereren en betrokkenheid te vergroten waarvoor geen extra software is vereist en niets hoeft te worden ingesteld. Door krachtige tools om te prospecteren en gegevens aan te vullen in Reach te combineren met het automatiseren van de betrokkenheid, kunnen salesteams hun outreach automatiseren, zodat er minder tijd nodig is om meer gekwalificeerde prospects te bereiken. Neem gratis de proef op de som.

Verwante verhalen

Artikel
13 min read

Wat is een salestrechter? Strategieën om er een te maken (+ voorbeelden en sjablonen)

Een salestrechter is onmisbaar om inzicht te krijgen in je salesstrategie. Ontdek hoe een salestrechter werkt en hoe je er een kunt bouwen om je conversies te verhogen.

Artikel
10 min read

Wat is de buyer’s journey (aankooptraject in het Nederlands)? Definitie, stadia en voorbeelden

Verdiep je in het aankooptraject van je publiek, zodat je je sales- en marketinginspanningen kunt verbeteren.

Artikel
6 min read

Vergeet je pitch: 9 salesvragen om de deal te sluiten

Leer je potentiële klanten kennen voor je ze over je product vertelt. Dit zijn de salesvragen die je moet stellen om ze aan het praten te krijgen.