Zendesk Benchmark
voor uw klantenservice

Dit en andere klantenserviceanalyses, worden u aangeboden door het Zendesk Data Science-team.

Over Zendesk Benchmark

Als het over metingen gaat, hebben wij het over maatwerk. Of u nu bij een onderwijsinstelling werkt en studenten en docenten ondersteunt of een app voor sociale media hebt gemaakt die miljoenen gebruikers ondersteunt, in beide gevallen is contextinformatie van groot belang.

Wij zijn in november 2010 met Zendesk Benchmark van start gegaan om organisaties een methode te bieden om de prestaties van hun klantenservice te meten en te vergelijken met soortgelijke bedrijven.

Zendesk Benchmark is geen enquête of de mening van een deskundige. Nee, Zendesk Benchmark is gebaseerd op echte klantenservicegegevens en supportinteracties van meer dan 50.000 deelnemende organisaties in meer dan 140 landen. Zie hoe uw team zich verhoudt tot andere organisaties in uw sector.

Hoe een wirwar aan gegevens tot nieuwe inzichten leidt

Elke dag verwerkt de Zendesk-productfamilie 4,6 miljoen interacties tussen bedrijven en hun klanten. Dat zijn heel veel gegevens. Gelukkig is ons Data Science Team gespecialiseerd in het herkennen van patronen en het ontwikkelen van inzichten voor onze klanten. En op basis daarvan kunt u actie ondernemen.

Real-time kanalen leveren over het algemeen een hogere klanttevredenheid op.

Chat laat met 92% de hoogste klanttevredenheid zien en Twitter met 77% de laagste.

Meer informatie

Klanten maken vaak gebruik van hun mobiele apparaat om antwoorden te zoeken en contact op te nemen met support.

Bedrijven in de media- en telecommunicatiesector maken het vaakst gebruik van mobiele apparaten.

Meer informatie

De snelheid tot de eerste reactie is een van de invloedrijkste factoren van klanttevredenheid.

Als klanten tijdens kantooruren sneller een eerste reactie krijgen, zijn ze doorgaans tevredener met de support die zij ontvangen.

Meer informatie

Meer onderzoek, betere inzichten

Gegevens hebben geen betekenis als u niet weet waar u naar op zoek bent. Met onze bibliotheek vol met informatie over klantenervaringen, kunt u onderzoeken wat u belangrijk vindt en inzichten ontwikkelen op basis van de beproefde werkwijzen van meer dan 50.000 organisaties.

Neem deel aan onze gegevenscommunity

Elke Zendesk-klant kan deelnemen aan de Zendesk Benchmark. Registreer u om te ontdekken hoe u kunt groeien en een betere klantervaring kunt realiseren.

Kom naar onze live productdemo

U krijgt een demonstratie van de productfamilie en we beantwoorden al uw vragen over Zendesk.

Een demo plannen