Diversiteit en integratie

Zo zien wij het

Laten we duidelijk zijn. Als een bedrijf het over diversiteit heeft, kan dat geforceerd overkomen. Bij Zendesk houden we het liever simpel. Diversiteit en integratie zijn meer dan modewoorden, en belangrijker dan de bottom line.

Het gaat erom dat onze werknemers weten dat ze gewaardeerd worden voor het werk dat ze doen.

Voor iedereen open

Bij Zendesk werken de werknemers hard aan het opbouwen en behouden van een bedrijfscultuur waar iedereen erbij hoort. Werkgroepen spelen een cruciale rol in het creëren van gemeenschappen die ons samenbrengen en zorgen ervoor dat wij ons op ons werk gesteund voelen. We laten de werkgroepen aan het woord. Hier volgen hun missies.

Global Veterans Network

Het Global Veterans Network zet veteranen in het zonnetje, zowel binnen als buiten Zendesk. Het Global Veterans Network begeleidt terugkerende militairen naar het arbeidsproces door middel van professionele trainingen en coaching.

Mosaic

Mosaic is een collectief dat werknemers van etnische minderheden bij Zendesk stimuleert om hun verschillen te omarmen en te vieren. Mosaic werkt samen om een veilige omgeving te creëren waarin iedereen openlijk over persoonlijke ervaringen kan spreken, om sterkere banden op te bouwen en om professionele groeimogelijkheden voor leden en medestanders te bieden via begeleiding en relaties tussen collega’s.

Pride

Pride zorgt ervoor dat alle LGBTQ+ werknemers zich gewaardeerd, gezien en gesteund voelen. Hun missie is het stimuleren van de bewustwording en het inspireren van collega's om bij Zendesk ruimte te scheppen voor de LGBTQ+ gemeenschap. Pride moedigt diversiteit actief aan tijdens evenementen, organiseert partnerevenementen, komt tot beleidsinitiatieven voor bedrijven en bekijkt onderwijsmogelijkheden.

The Village

The Village verbindt ouders en verzorgers via Zendesk met elkaar. De missie van The Village is om ondersteuning te bieden aan werknemers die werk en ouderschap of zorg proberen te combineren. Of een werknemer nu terugkeert van ouderschapsverlof, kleine kinderen opvoedt of voor een dierbare zorgt, deze instelling is er om een handje te helpen.

Women at Zendesk

Women at Zendesk viert elke vrouw waar ze ook in haar carrière staat. WAZ is een stichting die vrouwen helpt om hun persoonlijke en professionele doelen te behalen. Ze werken onder andere samen met de HR-afdeling om talentvolle vrouwen voor rollen binnen de hele onderneming te zoeken en werken samen met organisaties die vrouwen, ongeacht hun functie, vooruithelpen.

Women in Engineering

Women in Engineering zorgt voor een ruimte waar vrouwelijke ingenieurs elkaar kunnen ontmoeten, ondersteunen en relaties met elkaar kunnen opbouwen, ongeacht de afdeling waar ze werken. Het is hun missie om een gemeenschap op te zetten waarin medewerkers gezamenlijk hun talenten kunnen inzetten om van elkaar te leren, zichzelf te verbeteren, te innoveren en bij te dragen aan hun eigen en elkaars succes als ingenieurs.

Bridge

De Bridge biedt ondersteuning en ruimte voor werknemers ouder dan 40 en hun bondgenoten. Samen versterkt deze community de band tussen generaties. De basis van deze groep bestaat uit vier fundamentele waarden: samenkomen, kennis opdoen, delen en geven.

Whole Self

In het kader van Whole Self komen werknemers samen en spreken ze elkaar over geestelijke gezondheid, neurodiversiteit (ADHD, OCD, ASD etc.) en lichamelijke beperkingen, voor meer bewustzijn en begrip omtrent deze onderwerpen. Als groep bieden ze nuttige informatie en fungeren ze als voorvechters voor inclusiviteit in onze producten. Ze zijn werkzaam op het gebied van ontwerp, ervaring, functionaliteit, werkwijzen en werkomgeving.

Zendesk in cijfers

Onze verdeling op dit moment

De realiteit is dat de hele sector worstelt met de vertegenwoordiging van alle bevolkingsgroepen. Wij dus ook. Dat is ons vertrekpunt om te bekijken waar er ruimte is voor verbetering. Wij versterken de doorstroom van talent en leveren van inspanningen omtrent diversiteit en integratie met betrekking tot het rekruteren, verloningspakketten en loopbaanontwikkeling.

Wereldwijde bedrijfsstatistieken

% op geslacht

  • Mannelijk

    60%

  • Vrouwelijk

    37%

Wereldwijde statistieken omtrent leiderschap

% op geslacht

  • Mannelijk

    58%

  • Vrouwelijk

    40%

Wereldwijde statistieken uit de technologiesector

% op geslacht

  • Mannelijk

    75%

  • Vrouwelijk

    22%

Leeftijd

% op leeftijd

  • 0-29

    26,5%

  • 30-39

    50,8%

  • 40-49

    17,2%

  • Meer dan 50

    5,1%

Opmerkingen:

  • Alle personeelsgegevens vanaf 31 december 2020.
  • Etniciteit verwijst naar baan1categorieën.
  • Leiderschap houdt in directeursniveau of hoger.
  • Door het afronden, geven sommige figuren niet het totaal van 100% weer.
  • Zendesk deelt 'tech'-medewerkers in per functie. Voor technische functies zijn kennis van en vaardigheden in gebieden als techniek en wiskunde essentieel voor het bedrijf. Voorbeelden hiervan zijn functies in de datawetenschap, softwareontwikkeling en productbeheer.
  • We erkennen dat onze huidige gegevens gelimiteerd zijn en dat geslacht als binair gepresenteerd is. We weten dat geslacht niet binair is en we onderzoeken dan ook hoe we dit in de toekomst beter kunnen presenteren.

Het rapport

Hieronder vind je een link naar het nieuwste EEO-1 type 2-rapport van Zendesk. In dit document zijn de gegevens iets anders opgedeeld dan in de sectie 'Onze verdeling op dit moment', wat een betere weergave is van hoe we onze inspanningen met betrekking tot onze diversiteit bijhouden. Het EEO-1-rapport is een momentopname, die is gebaseerd op categorieën die de federale regering van de VS oplegt. Download het EEO-1-rapport met gegevens over de werkgever

Index égalité hommes-femmes — nous avons obtenu, en France, un score de 84/100 en 2020, décliné par indicateurs comme suit:

  • Indicateur écart de rémunérations: 31
  • Indicateur écart de taux d'augmentations individuelles: 35
  • Indicateur retour de congés maternité: non calculable
  • Indicateur hautes rémunérations: 5

Onbewust bevooroordeeld

We hebben allemaal onbewuste vooroordelen en de mensen waar wij mee samenwerken hebben ze ook. Bij Zendesk nemen we stappen om die vooroordelen te erkennen en ze te sturen.

Om het bovenstaande mogelijk te maken, hebben we in elk kantoor learning labs opgezet om workshops te kunnen bieden voor al onze werknemers. De sessies bieden werknemers lessen en hulpmiddelen aan om meer bewust te worden van onbewuste vooroordelen. Ook leren ze strategieën om deze vooroordelen op te werkvloer te verminderen.

Begeleiding

De eerste stap is het proberen om een voet tussen de deur te krijgen. Om de vaardigheden van onze werknemers te ontwikkelen zijn er verschillende begeleidingsprogramma’s opgestart om loopbaanontwikkeling aan te bieden en carrièregroei te ondersteunen.

Everwise

biedt loopbaanbegeleiding aan protegés aan die hun professionele doelen willen behalen. Het programma verbindt werknemers met externe begeleiders, hulpmiddelen en netwerken van collega’s en helpt hen om in elke fase van hun carrière productiever te zijn.

Illuminate

is een tweedaags leiderschapsontwikkelingsprogramma voor leiders in een vroeg stadium van hun carrière. People managers ontmoeten elkaar bij ons op kantoor, waar ook ter wereld, om extra leiderschapsvaardigheden te leren evenals manieren om hun nieuwe vaardigheden in dit samenwerkingsverband in de praktijk te brengen.

Women at Zendesk

heeft een intern mentorprogramma van drie maanden gelanceerd dat vrouwen bij Zendesk met elkaar in contact brengt. De Women’s Mentorship Programs koppelt begeleiders aan leerlingen en andersom, zodat zij ervaringen kunnen delen, van elkaar kunnen leren, elkaar advies kunnen vragen en elkaar kunnen inspireren om hun carrièrepad verder te ontwikkelen.

Mosaic

Mosaic organiseert elk kwartaal een begeleidingsevenement om werknemers de mogelijkheid te geven hun professionele netwerk uit te breiden, vragen te stellen over loopbaanontwikkeling en advies te krijgen van mensen met leiderschapsfuncties.

Onze wereldwijde impact

Waar wij werken, is een belangrijk onderdeel van hoe wij werken. Wij willen ook een positieve verandering in onze omgeving zien. Door onze handen uit onze mouwen te steken, sluiten we partnerships met andere organisaties om ook buiten Zendesk inzichten te verschaffen, voorlichting te geven en vooruitgang te boeken. Hier volgen er een paar.

Onze partner- en sponsorschappen