Community-software
Een online community stimuleert gesprekken tussen je klanten en biedt een ruimte voor je merk.
Een ontmoetingsplaats voor je klanten
Laatst gewijzigd 11 mei 2023
Feedback is van cruciaal belang om inzicht te krijgen in de behoeften van je klanten. Maar je klantinteracties zijn slechts één onderdeel van het geheel. Klanten praten met elkaar over wat en wat niet werkt – op social media, websites waar recensies kunnen worden geplaatst en op feedbackforums. Zendesk Guide stimuleert je klantbetrokkenheid en versterkt je klantrelaties op een aangepast, merkgebonden platform.
Maak betere gesprekken mogelijk
Begeleid nieuwe klanten en geef ervaren gebruikers meer mogelijkheden met geavanceerde functies voor communitybeheer. Laat medewerkers van je supportteam inspringen om te helpen, of stel communitymanagers aan om discussies te modereren en relevant te houden. Gebruikers kunnen berichten sorteren en volgen om op de hoogte te blijven van de laatste updates.

Een clubhuis voor je klanten
Een community moet een uitnodigende, nuttige en leuke plek zijn. De community-software van Zendesk geeft je volledige controle over het design van je community, zodat je klanten zich thuis kunnen voelen. Voeg eerst je logo toe en verander de kleuren, of ga nog verder met aangepaste HTML en Javascript.

Gemaakt om bij te dragen
De intuïtieve tools voor bijdragers van onze community-software helpen je content up-to-date en nuttig te houden. Wanneer een gebruiker een bericht aanmaakt, scant Zendesk bestaande content om soortgelijke posts te tonen. Zo is het eenvoudig om oplossingen te vinden en dubbele content te voorkomen. Gebruikers kun hun berichten en comments schrijven met de ingebouwde WYSIWYG-editor.

Escaleer posts naar tickets
In tegenstelling tot losstaande software voor klantenbinding is Zendesks community-software ingebouwd in Zendesks kennisbanksoftware. Wanneer agents reageren op een e-mail van een klant in het ticketsysteem van Zendesk, kunnen ze het profiel van de klant bekijken en hebben ze volledig zicht op hun community-activiteit. Agents kunnen ook communityposts omzetten naar tickets in Zendesks ticketsysteem om het gesprek voort te zetten.

Krijg toegang tot meer kennis
Ontdek meer over de wereld van community-software en kennisbanken.