Klantervaring-trends 2021
Klantenservice in digitale tijden
Afgelopen jaar hebben we gezien dat de behoeften van je klanten zomaar kunnen veranderen, en dat je supportteam bijna net zo snel moet mee veranderen.Ons rapport legt je uit hoe je dit allemaal bijhoudt.

Ga 2021 in met 20/20-visie
Onze teams van experts hebben data van 90.000 bedrijven die Zendesk gebruiken in 175 landen bekeken. We hebben vergeleken hoe ze Zendesk gebruiken, met de input van klanten, agents, leiders op het gebied van klantervaring en inkopers van technologie. Aan de hand van deze inzichten hebben we de toptrends van dit jaar wat betreft klantervaring op een rij gezet en de best practices samengesteld voor jouw team.

Verdiep je in ons interactieve rapport
Dinsdag, februari 9
Ontmoet onze experts
Hoor als één van de eersten over de trends van dit jaar tijdens ons Europese evenement, en doe mee met praktische sessies om je bedrijf te benchmarken tegen 90.000 Zendesk-klanten in 175 landen.Wapen jezelf met concrete manieren om mee te veranderen, op maat gemaakt voor jouw bedrijf, regio en klanten.

Speel in op trends
Ondanks de gigantische veranderingen die je klanten en medewerkers hebben meegemaakt, zijn sommige dingen hetzelfde gebleven: een vertrouwensband opbouwen en écht contact zijn nog steeds essentieel voor een goede klantervaring.
Trend 1
Klantervaring in de schijnwerpers
Door de snelle ontwikkeling naar online engagement hebben klanten andere verwachtingen van hun interacties met klantenservice, en 75% van de klanten besteedt meer bij bedrijven die een goede klantervaring (CX) bieden.
Trend 2
Conversational groeit gestaag
Klanten willen steeds meer.Ze trekken naar messaging op social media en ontdekken nieuwe koopgewoonten. Dit verandert hun koopgedrag voorgoed.64% van klanten is een nieuw kanaal voor klantenservice gaan gebruiken in 2020.
Trend 3
Blijf flexibel
Door constante veranderingen moeten teams een manier vinden om de nieuwe behoeften van hun klanten en medewerkers bij te houden.85% van de teams moest veranderingen aanbrengen in hun klantenservice in 2020.
Trend 4
Het nieuwe werken is hier
Supportteams hebben veel veranderingen meegemaakt en door de nieuwe situatie moeten bedrijven heroverwegen hoe hun medewerkers kunnen werken.50% van de teams werkte volledig vanuit huis in 2020.
Trend 5
Het digitale omslagpunt
Bedrijven voegen in een rap tempo tools toe om hun activiteiten te optimaliseren, conversaties een persoonlijk tintje te geven, personeel meer aandacht te geven en klanten te ontmoeten daar waar ze zich bevinden.75% van de besluitvormers zegt dat COVID het gebruik van digitale technologie heeft versneld.
Doe de quiz: Welke trend ben jij?
Een pak of joggingbroek?Avontuurlijk of praktisch ingesteld?Kies je beste match en ontdek op welke trend je het meest lijkt.
