CX TRENDS 2023: Financiële dienstverlening
Het is geen verrassing dat financiële dienstverleners de financiële voordelen zien van het verbeteren van de klantenservice. Toch worstelen veel financiële dienstverleners nog met de implementatie. Hoe houd je klantenservice bijvoorbeeld informeel, en wat moet de volgende prioriteit zijn?
Je klantenservice maakt niet genoeg i ndruk op je klanten
Hoewel 64 procent van de financiële dienstverleners zichzelf een hoog cijfer geeft voor de kwaliteit van hun service, blijft hun aanbod niet aan wat klanten van hen verwachten. Het is zelfs zo dat 54 procent van de klanten het gevoel heeft dat klantenservice bijzaak is voor de meeste bedrijven waar ze kopen. Dat is een probleem voor wie indruk wil maken op zijn klanten en ervoor wil zorgen dat ze terugkomen.
Oplossing: Focus je op het verminderen van de inspanningen die klanten moeten leveren, het bieden van snellere oplossingen en het verbeteren van de kwaliteit van elke interactie met je klantenservice.