CX TRENDS 2022 : Overheid

Gepubliceerd 27 juni 2022
Laatst gewijzigd 5 juli 2022

Het is eindelijk tijd voor overheidsorganisaties om na te denken over de toekomst. Na meer dan een jaar van aanpassen en reageren op ongekende veranderingen, hebben ze nu de mogelijkheid om hun organisatie echt te digitaliseren.

Agents zijn uitgeput en voelen zich ondergewaardeerd

De rol van agents is belangrijker en strategischer geworden. Slechts 23 procent van de agents die voor overheden werken voelt zich echter voldoende in staat om goed werk te leveren. Bovendien heeft 32 procent het gevoel dat ze minder goed worden behandeld dan anderen in de organisatie. En dat kan van kwaad tot erger gaan, want ontevreden agents kunnen snel veranderen in ontevreden klanten.

Oplossing: Zorg voor je agents door ze de training, tools en flexibiliteit te geven die ze nodig hebben om klanten betere ervaringen te bieden.

66 % van de leidinggevenden bij de overheid is het ermee eens dat klantenservice een essentiële prioriteit is.

Bekijk ook onze andere klanttrendrapporten