CX TRENDS 2022 : Gezondheidszorg

Gepubliceerd 27 juni 2022
Laatst gewijzigd 5 juli 2022

Bedrijven in de gezondheidszorg kunnen groeikansen creëren door hun klanten betere ervaringen te bieden. Het succes hiervan hangt af van de steun van de leiders aan de bedrijfstop om interne systemen om te vormen en echte resultaten te boeken.

Agents zijn uitgeput en voelen zich ondergewaardeerd

De rol van agents is belangrijker en strategischer geworden, maar slechts 18 procent van de agents die voor zorginstellingen werken voelt zich voldoende in staat om goed werk te leveren. Bovendien heeft bijna de helft het gevoel dat ze minder goed worden behandeld als anderen in de organisatie. En het kan van kwaad tot erger gaan, want ontevreden agents kunnen snel veranderen in ontevreden klanten.

54% van de klanten heeft het gevoel dat de klantenservice bijzaak is voor de meeste bedrijven waar ze mee te maken hebben.

Bekijk ook onze andere klanttrendrapporten