Artikel | 2 min read

Bied klanten betere e-commerce-ervaringen met Zendesk en Shopify

Geef je agenten direct toegang tot alle details en bestelinformatie van klanten, allemaal binnen Zendesk.

Door Dan Levy

Laatst gewijzigd 2 november 2023

Terwijl retailers zich voorbereiden op het hoogseizoen, kan een grondige controle van hun techstack een ontmoedigende, extra taak zijn op een lange takenlijst. Maar voor digital-first bedrijven die sterk voor de dag willen komen, is de investering de moeite waard. Vooral wanneer er snelle en krachtige manieren binnen handbereik zijn om de klantervaring te verbeteren.

Krachtig is hierbij het sleutelwoord. Net zoals de perfecte combinatie van eten en drinken, is het koppelen van een eersteklas e-commerce platform aan een geavanceerde CX-oplossing de beste manier waarop digital-first retailers kosten kunnen verlagen en omzet kunnen verhogen, en tegelijkertijd een eersteklas klantervaring kunnen bieden tijdens piekmomenten zoals feestdagen.

De integratie van Zendesk en Shopify heeft al het beste van alle werelden samengebracht, zoals een volledige klantgeschiedenis in één dashboard, de status van orderafhandeling, realtime betalingstransacties, orderdetails en klantinzichten. De gloednieuwe, geavanceerde integratie van Shopify Premium voor Zendesk helpt retailers nog meer in de schijnwerpers te staan: handelaren kunnen nu in realtime de verzend- en betalingsstatus, en geavanceerde orderlijnen bekijken, en meerdere winkels koppelen voor een totaalbeeld van klantbestellingen en meer.

Dit ondersteunt niet alleen de drukwerkende agents van de klantenservice en teams met beperkte middelen in het hoogseizoen, maar ook een gestage stroom van responsieve, contextrijke klantenservice gedurende de rest van het jaar. Het allerbelangrijkste is dat een solide basis voor ecommerce-CX alle belangrijke schaalbaarheid ondersteunt voor kleinere bedrijven. Volgens het 2022 Zendesk CX Accelerator-rapport zijn retailers met uitgebreidere CX-operaties beter voorbereid om alles op hun pad aan te kunnen. Het is een teken aan de wand en nu is het de hoogste tijd om hier iets aan te doen.

Je hoeft ons natuurlijk niet zomaar te geloven. Maar lees gewoon maar eens hoe de samenwerking een game-changer bleek te zijn voor het e-commercebedrijf van deze retailer.

Pair Eyewear: Een schaalbare oplossing implementeren

Na uitbreiding van haar assortiment kinderbrillen met een aanbod voor volwassenen, was Pair Eyewear op zoek naar een CX-platform dat zou meegroeien met de uitbreiding van het bedrijf en de toenemende vraag. De oorspronkelijke oplossing was toereikend toen Pair nog een kleinere onderneming was. Maar Pair kon zo het volume en de complexiteit van klantaanvragen niet meer bijbenen om de gewenste ervaring voor haar groeiende klantenbestand en het toenemende aantal klantenservicemedewerkers te realiseren: het klantenserviceteam is in slechts een jaar tijd vertienvoudigd.

Door voort te bouwen op het principe van automatisering voor efficiëntie, maar zonder klanten af te schrikken, vertrouwde het volwassen wordende team op alle beschikbare best practices met een volwassen CX-oplossing: ze leiden veelgestelde vragen af via een chatbot, verbeterden de kwaliteit van hun telefonische support en begonnen hun kennisbank uit te breiden. Hun geïntegreerde, omnichannel-oplossing, mogelijk gemaakt door Zendesk, heeft sinds de overstap gezorgd voor een toename van 25 procent van de maandelijkse omzet.

Een meer volwassen klantervaring hoeft geen pijnlijke, langdurige transformatie te betekenen. Met een integratievriendelijk CX-platform en een e-commercepartner zoals Shopify kunnen retailers zo snel mogelijk hun concurrentie te overtreffen.