Artikel

4 manieren waarop Zendesk je het leven makkelijker maakt

Door Erin Hueffner, Content Marketing Manager, @erinhueffner

Gepubliceerd 1 oktober 2020
Laatst gewijzigd 4 november 2020

Blijven voldoen aan de verwachtingen van je klanten is essentieel voor je bedrijf. En dat betekent dat je supportactiviteiten uiterst flexibel moeten zijn. Kan jouw supportsoftware jouw team helpen eenvoudig nieuwe kanalen toe te voegen? Of je agenten in staat stellen om eenvoudig te schakelen tussen kanalen en de context van de klant te behouden? Zo niet, dan is het misschien tijd voor een overstap.

Hier zijn 4 manieren waarop Zendesk je kan helpen geweldige klantenservice te bieden (en het leven een stukje makkelijker te maken).

1. Zendesk is eenvoudig in te stellen en aan te passen

Zendesk kan in no time worden ingesteld. Slechts binnen een paar dagen (geen maanden) is alles 'up and running'. Bovendien kun je er direct mee aan de slag: er komt geen hulp van dure ontwikkelaars bij kijken. Zo bespaar je tijd én geld en kunnen je agenten focussen op het creëren van een optimale klantervaring in plaats van tijdrovende trainingen te volgen.

Stanley Black & Decker implementeerde een volledige omnichannel-oplossing in slechts 3 weken.

De teams van Stanley Black & Decker behandelen gemiddeld 10.000 tickets per maand. Een snelle implementatie was dus van cruciaal belang. Binnen drie weken nadat een contract was ondertekend voor een suite met Zendesk-producten konden de wereldwijde Stanley Black & Decker-supportteams al aan de slag. Ze waren volledig operationeel op alle kanalen na slechts één dag training.

2. Je staat niet alleen: onze experts staan klaar om je te helpen

Als je erover denkt om over te stappen naar een nieuwe supportoplossing, vraag je je waarschijnlijk af hoe je dit aanpakt. Zendesk helpt je de transitie eenvoudig en snel te maken, ongeacht of je nieuw bent met CX-software of al veel ervaring ermee hebt. Hier zijn een paar voorbeelden van hoe we met je kunnen samenwerken:

  • Communitysupport: als je zelf aan de slag wilt gaan, bieden we eenvoudig te vinden handige informatiebronnen en manieren om contact te leggen met andere bedrijven.
  • Het Helpcenter - onze kennisbank en community, gratis en toegankelijk voor iedere klant.
  • De kennisbank is een bibliotheek vol productdocumentatie, beproefde werkwijzen, advies en tips voor probleemoplossing. Met behulp van onze community vind je nieuwe workflows en aanpassingen en krijg je rechtstreeks instellingsadvies van ons team van communityredacteuren.
  • Live coaching: wat meer hulp nodig? We werken met je samen om tijd te besparen bij het uitzoeken hoe je aan de slag kunt. Je krijgt gerichte een-op-eencoaching van Zendesk-experts via Expert Help over alles wat je nodig hebt: van het uitrollen van nieuwe functies tot leren hoe je met de app werkt.
  • Professionele dienstverlening: als je complexere behoeften hebt, staat ons team voor professionele dienstverlening voor je klaar. Ons team helpt je bij migratie uit bestaande tools, het verbinden van externe systemen, het bouwen van aangepaste apps, of het opzetten van een complexe workflow. Kortom: minder zorgen en minder gedoe met de tool. In no time kun je aan de slag.

Toen Vimeo zijn oude supportsoftware ontgroeide, hielp ons team het bedrijf een naadloze transitie te maken.

“We zijn erg onder de indruk van het Klantsucces van Zendesk. Het team is ongelooflijk belangrijk en helpt Vimeo Support mee te groeien met het bedrijf. Het geeft ons een zetje in de goede richting, stelt acties voor waar we van kunnen profiteren en treedt op als interne pleitbezorger.” - Suri Ratnatunga, Senior Director of Community and Support, Vimeo

3. Zendesk zorgt voor betere ervaringen van agenten én klanten

Bij andere oplossingen moeten agenten schakelen tussen verschillende interfaces voor omnichannel-service. Dit is uiterst frustrerend en inefficiënt. Zendesk biedt agenten een universele klantweergave met ticketvelden, macro's, zijbalk-apps en meer. Alles komt samen in één klantprofiel, waar ook een geschiedenis van de communicatie via alle kanalen aanwezig is.

Zo is alle informatie die je agenten nodig hebben op één plek te vinden, waardoor het gemakkelijker wordt om geweldige klantervaringen te creëren. In plaats van dat gegevens moeten worden gezocht in allerlei verschillende tools en toepassingen, kunnen agenten er altijd direct bij. Op deze manier kunnen ze klanten sneller hulp bieden en problemen sneller oplossen.

Showpo stapte over naar Zendesk vanwege de frustratie van meerdere interfaces in Freshdesk.

“Toen we op Freshdesk zaten, had een agent wel acht, negen of tien verschillende tabbladen openstaan - DHL, Australia Post, Magento en ga zo maar door,” zegt Waddy. “Ons doel is om deze in Zendesk te integreren.” - Paul Waddy, Head of Operations

4. Zendesk biedt snelle time-to-value

Wanneer verandering de enige constante is, kun je het je niet veroorloven om tijd en geld te steken in het implementeren van logge, gecompliceerde systemen. Zendesk biedt lagere eigendomskosten dankzij eenvoudig(e) instelling, aanpassing en beheer. Veel bedrijven merken dat Zendesk zichzelf in slechts 3 maanden terugverdient. Dit zijn de 3 belangrijkste redenen:

  1. Snelle en eenvoudige installatie: met Zendesk duurt het slechts dagen of weken, geen maanden of jaren, voordat alles 'up and running' is. En dankzij onze intuïtieve werkruimte voor agenten, kan je team binnen een paar uur met Zendesk aan de slag.
  2. Eenvoudige aanpassing: met onze 1000+ kant-en-klare integraties en krachtige API's zijn de meeste klanten in staat om Zendesk uit te breiden en aan te passen aan hun eigen unieke behoeften. Daar komt bij dat ze hiervoor geen support van externe adviseurs nodig hebben. Dat scheelt tijd én geld.
  3. Eenvoudig beheer: onze beheerbehoeften zijn minimaal, in tegenstelling tot oude platforms waarvoor speciale dure beheer- en ontwikkelaarsteams nodig zijn. Hierdoor kun je snel inspelen op veranderende behoeften en klantverwachtingen. Zo besteed je minder tijd en middelen aan administratieve taken en houd je meer tijd over voor je klanten.
  4. De overstap naar Zendesk leverde Verimatrix een snel rendement op de investering op:

    • 612% investeringsrendement geraamd over 5 jaar met een terugverdientijd van 3,4 maanden
    • 10% hogere productiviteit van agenten
    • 31% meer tickets behandeld met hetzelfde aantal agenten
    • $ 822.000 bespaard per jaar dankzij productiviteitsverhoging
    • $ 565.000 extra bespaard per jaar dankzij het wegnemen van de noodzaak om 7 extra mensen aan te nemen
    • CSAT-score van 99
    • Implementatie en migratie binnen 3 maanden (70.000 supporttickets en 10 jaar aan gegevens/oude artikelen)
    • Bron: IDC Verimatrix Uses Zendesk Support to Optimize
      Their Customer Service Operations

    Zendesk is gebouwd voor flexibiliteit.

    Zendesk is een open en flexibel platform dat doelbewust is gebouwd voor schaalgrootte en de grootste zakelijke impact. Met de juiste expertise, een schat aan vaardigheden en waarde stelt Zendesk je in staat om geweldige service te leveren waarmee je de loyaliteit en tevredenheid van klanten een boost geeft. Bovendien biedt het je de tools om je agenten succesvol en in controle te laten zijn. Zo zijn succes voor jouw unieke bedrijf en het beste investeringsrendement gegarandeerd.

Ben jij klaar om een uitzonderlijke klantervaring te leveren?