Artikel

Steun voor Oekraïne

Door Peter Lorant, Chief Operating Officer, EMEA

Gepubliceerd 18 maart 2022
Laatst gewijzigd 18 maart 2022

Net als de rest van de wereld zien we met verdriet en boosheid hoe de oorlog in Oekraïne zich voltrekt. We leven mee met de mensen in Oekraïne en we hopen dat wereldleiders snel een oplossing voor vrede zullen vinden.

Ondanks dat we geen bedrijfsactiviteiten in Oekraïne hebben, ondersteunen we onze klanten en partners aldaar met betalingsverlichting, zodat zij hun klanten onafgebroken ondersteuning kunnen blijven bieden.

Via onze zakelijke liefdadigheidsentiteit, de Zendesk Foundation, hebben we $ 400.000 USD gedoneerd aan het International Rescue Committee en $ 300.000 USD aan World Central Kitchen. Deze giften verschaffen de mogelijkheid om ter plaatse steun te bieden aan de mensen in Oekraïne en om de overweldigende toestroom van vluchtelingen die Polen en de buurlanden binnenkomen te helpen. Bovendien zal Zendesk het bedrag aan donaties van werknemers aan het International Rescue Committee tot $ 100.000 USD verdubbelen. Non-profitorganisaties, die hulp, onderkomen en andere diensten aan de mensen in Oekraïne verlenen, bieden we gratis software aan via ons programma Tech for Good. Daarbij stellen we ook vrijwilligers beschikbaar om te helpen bij de installatie hiervan. Aanvragen zien we hier graag tegemoet.

Al onze verkoopactiviteiten in Rusland en Wit-Rusland hebben we opgeschort. Voor het kleine aantal bestaande klanten dat we in deze landen hebben, zullen we onze huidige verplichtingen in overeenstemming met de sancties en exportbeperkingen nakomen. Naarmate de huidige abonnementsvoorwaarden aflopen, zullen we deze relaties echter beëindigen.

We zien dat de situatie in Oekraïne zich snel ontwikkelt. We zijn vastbesloten om te blijven zoeken naar manieren om de mensen in Oekraïne, buurlanden en alle gemeenschappen die door deze gebeurtenis worden getroffen, te steunen.

Wij steunen Oekraïne. Wij staan voor vrede.