Overslaan naar belangrijkste inhoud

Spotlight op succes: We prijzen de winnaars van de Zendesk Partner Awards van 2023

Ontdek de verhalen achter het succes van onze diverse winnaars van de Zendesk Partner Awards van 2023.

Door Thenu Kittappa, Head of Partner Sales and Strategy, Zendesk and Tim Marsden, Senior Director, Technology Alliances, Zendesk

Laatst gewijzigd 11 april 2024

Ons ecosysteem van Partners is de hoeksteen van de groeistrategie bij Zendesk. Tijdens ons Sales Kick-Off evenement in San Diego (10 tot 14 januari 2024) onthulden we met trots onze Partner Awards, waarmee we de uitzonderlijke bijdragen van zowel onze go-to-market (GTM) als Tech Alliance Partners erkennen. Deze awards zijn een bewijs van de onschatbare rol die onze Partners spelen bij het stimuleren van innovatie en klanttevredenheid. Net zoals ons platform bedrijven in staat stelt om uitzonderlijke klantervaringen te leveren, zijn onze Partners onmisbare bondgenoten die onze gezamenlijke impact versterken. Samen blijven we de inclusieve en coöperatieve houding prijzen die onze community kenmerkt en die ons stimuleert om nog betere prestaties te leveren.

14
prijswinnaars gekozen uit
2.700
wereldwijde Partners

Naast de inhoud die we deelden op SKO, erkenden we ook de inspanningen van onze toppartners en de impact die ze hebben om het klantsucces te vergroten in 2023. Hun onmisbare bijdragen helpen zakelijke complexiteiten te vereenvoudigen en stimuleren moeiteloze verbindingen tussen teams. De prijswinnaars, geselecteerd uit meer dan 2.700 Partners over de hele wereld, staan voor uitmuntendheid in salesprestaties en innovatie. Hier vind je meer over onze winnaars en wat ze te zeggen hadden.

Winnaars van de Go-to-Market award

Meest Waardevolle Partner van het Jaar: Route 101

Route 101 blinkt uit in verschillende domeinen. Het bedrijf verdient deze prestigieuze erkenning voor zijn ongeëvenaarde toewijding, expertise en opmerkelijke vermogen om het klantsucces te vergroten. De toewijding van het bedrijf aan uitmuntendheid is een maatstaf voor de industrie. Daarnaast heeft Route 101 met succes meer dan 350 grote projecten geïmplementeerd, waarbij ze het voortouw hebben genomen in het innoveren en optimaliseren van Zendesk-oplossingen. Route 101 ondersteunt een aantal van de grootste klanten van Zendesk in EMEA, waardoor deze klantenservice van wereldklasse kunnen blijven bieden.

“We werken nu al zes jaar samen met Zendesk. Ons bedrijf is elk jaar gegroeid en ik geloof dat Zendesk een directe en significante invloed heeft gehad op die groei. We zijn gek op het product en we houden van de 'can-do houding' van Zendesk, die in erg veel relaties met leveranciers ontbreekt."

—Russell Attwood, Business Development Director, Route 101

Zendesk wereldwijde MVP Partner van het Jaar 2023

Regionale GTM-Partners van het Jaar

Deze award erkent de Partners die uitblinken in het sourcen van het grootste volume aan business binnen hun regio's en prijst hun uitmuntende prestaties en belangrijke bijdragen aan ons GTM-ecosysteem.

Noord-Amerika – Sutherland

"Sutherland is jaren geleden een Zendesk BPO-Partner geworden toen we ontdekten dat veel van onze klanten Zendesk-tools gebruikten als een goedkopere optie om hun klantenservice te beheren. Toen steeds meer van onze klanten Zendesk begonnen te gebruiken, hebben we onze Zendesk-expertise ontwikkeld. We hebben onze digitale Sutherland Customer Care-oplossingen met Zendesk geïntegreerd en zijn een vertrouwde systeemintegratiepartner van Zendesk geworden voor nieuwe en bestaande klanten. Het Zendesk-team heeft altijd ongelooflijk goed ingespeeld op onze behoeften en is een geweldige Partner geweest in het helpen behalen van zinvolle bedrijfsresultaten voor onze gezamenlijke klanten."

—Thomas Yemc, CEO, Sutherland

Azië – Blink CX

"Blink CX heeft altijd de focus gelegd op onze 'customer first'-agenda. De samenwerking met Zendesk heeft ons in staat gesteld deze specifieke missie te vervullen en onze klanten te helpen succesvol te zijn. Zendesk is als organisatie gemakkelijk om mee samen te werken, omdat we volledig op één lijn zitten met onze doelstellingen. En Blink CX is in staat om het technologieaanbod van Zendesk uit te breiden via onze diensten, waardoor de waardecirkel voor onze klanten compleet is. Het wederzijdse vertrouwen is een goede basis om meer klanten te helpen hun klantervaringen te transformeren."

—Darwin Jacquez, COO en VP Sales, Blink CX

Japan – Eclect

"Onze beslissing om met Zendesk in zee te gaan, komt door het groeiende belang van het inzetten van technologie bij klantenservice. Ik heb kennis en ervaring opgedaan op verschillende gebieden, waaronder klantbeheer, salestechnologie en marketingtechnologie. Vooruitkijkend leek het gebruik van technologie in klantenservice en klantervaring steeds belangrijker te worden.

Voordat ik Zendesk Partner werd, had ik de kans om met Zendesk te werken en Zendesk-klanten te helpen bij hun implementatie. Deze ervaring bevestigde voor mij de waarde van Zendesk. Op basis van verschillende ervaringen met implementatieondersteuning besloot Eclect vervolgens een partnerschap aan te gaan.

Eclect wil de algehele klantervaring verbeteren door gebruik te maken van de schaalbaarheid van Zendesk en verschillende CX-oplossingen te integreren."

—Yasao Tsujimoto, CEO, Eclect

Europa, Midden-Oosten en Afrika – Premium Plus

"De keuze om met Zendesk samen te werken was 11 jaar geleden een strategische beslissing, gemotiveerd door een gedeelde toewijding aan uitmuntendheid.

De diepte en breedte van alle oplossingen en innovaties van Zendesk, in combinatie met onze passie, best practices en toewijding, hebben ons gezamenlijke klantenbestand naar geweldige hoogten getild (1.000+ betaalde klanten).

We voelden ons vereerd om erkend te worden als de 'Regionale Zendesk CX-Leider van EMEA' op de laatste [Sales Kick-Off] in San Diego. Het winnen van Zendesk's GTM-Partner van het Jaar in EMEA-award bevestigt nog maar eens de impact op ons bedrijf, en deze prestaties zijn een bewijs van de impactvolle samenwerking tussen Premium Plus en Zendesk.

We kijken ernaar uit om onze samenwerking verder uit te breiden en zijn erg enthousiast over onze gezamenlijke toekomst."

—Kurt Pinoy, CEO, Premium Plus

"Zendesk biedt de perfecte combinatie van eenvoud en maatwerk. Het platform is eenvoudig te configureren en je kunt binnen een paar weken van nul naar volledig functioneel gaan. Maar hun suite met oplossingen voor klantenservice groeit ook naarmate de bedrijven van onze klanten groeien en opschalen van MKB's tot grote ondernemingen.

Als CTO is het belangrijk dat ik ons team en onze klanten de weg wijs naar de beste technische oplossingen en ervoor zorg dat we op de hoogte blijven van de nieuwste trends en privacy- en beveiligingsfuncties. Dit is de belangrijkste reden waarom ik zo graag met Zendesk werk. Ze bouwen niet alleen hypermoderne AI-automatiseringsfuncties voor klanten en supportmedewerkers, ze bouwen vanuit privacy-first principes. Op deze manier kunnen we erop vertrouwen dat onze klanten niet alleen het beste klantenserviceplatform krijgen dat er is, maar kunnen we er ook voor zorgen dat ze hun bedrijf en klanten veilig houden.

Premium Plus begint waar Zendesk ophoudt, door gebruik te maken van het krachtige Sunshine-platform om alle data, kanalen en tools die onze klanten gebruiken te integreren in hun Agent Workspace en messaging-gesprekken. En dankzij de nauwe samenwerking met het productteam van Zendesk kunnen we ervoor zorgen dat de feedback van onze klanten bij de juiste mensen van Zendesk terechtkomt. Zo kunnen we samenwerken om de ervaringen van medewerkers en klanten te verbeteren."

—Thomas Verschoren, CTO, Premium Plus

Latijns-Amerika – TECNA Sistemas

Ook prijzen we TECNA Sistemas voor het winnen van GTM-Partner van het Jaar in Latijns-Amerika.

GTM-Partner Groei van het Jaar – PartnerHero

De GTM-Partner Groei van het Jaar-award is een erkenning voor de opmerkelijke prestaties op het gebied van bedrijfsgroei binnen de GTM-partnercategorie. Dit jaar prijzen we PartnerHero voor zijn uitmuntende prestaties, met het hoogste groeipercentage van jaar op jaar in verworven handel.

"Als toonaangevend outsourcingbedrijf dat zich richt op CX, zijn wij van mening dat PartnerHero oplossingen moet bieden met de beste technologie in zijn klasse. Om dat te bereiken, zijn we een strategische samenwerking aangegaan met Zendesk om onze klanten een schaalbaar, AI-gedreven helpdeskproduct te bieden. Door deze samenwerking hebben onze klanten één vaste plek voor al hun CX-behoeften."

—Hosam Hassan, Director of CX Strategy, PartnerHero

Deal van het Jaar – Appamondo

De Deal van het Jaar-award wordt uitgereikt aan de GTM-partner die alle verwachtingen heeft overtroffen gedurende de gehele salescyclus van klanten. We erkennen Appamondo voor haar uitzonderlijke prestaties en toewijding in het leveren van opmerkelijke resultaten. Met zijn 12 jaar als Zendesk Premier Partner, beschouwt Appamondo het inzetten van Zendesk als zowel een kunst als wetenschap, altijd gedreven door passie. Appamondo's verticaal gerichte strategie heeft geleid tot succesverhalen in de detailhandel, e-commerce, consumenten, horeca, transport, ICT en mediasectoren.

"We hebben Appamondo opgericht met het principe dat we alleen zouden werken met de beste technologie op het gebied van CX. Net als een succesvol huwelijk is onze samenwerking gebaseerd op wederzijds begrip en respect voor wat elke partij inbrengt in de relatie – met elkaar en uiteindelijk met onze klanten. Dat we nog lang zo mogen verdergaan."

—Michael Smith, directeur en medeoprichter, Appamondo

Innovator van het Jaar – BCR.CX

Met trots reiken we de Innovator van het Jaar-award uit aan BCR.CX in Latijns-Amerika voor zijn uitmuntende probleemoplossende vaardigheden en innovatieve aanpak. De geavanceerde oplossing van het bedrijf richt zich op de uitdagingen van klanten binnen de GTM Partner-categorie en geeft blijk van een diepgaand begrip van de unieke dynamiek van de LATAM-markt. Deze onderscheiding beloont de creativiteit van BCR.CX en probleemoplossend vermogen bij het introduceren van de meest innovatieve oplossing binnen de GTM Partner-categorie om klantproblemen aan te pakken.

"Samenwerken met Zendesk is voor ons bij BCR.CX een transformerende ervaring geweest. De erkenning als Meest Innovatieve Partner van het Jaar is een bewijs van de dynamische samenwerking tussen onze teams. De keuze voor Zendesk was een strategische beslissing. Deze werd gemotiveerd door onze overtuiging dat innovatie de sleutel is om voorop te blijven lopen in het concurrerende CX-landschap.

Onze samenwerking met Zendesk heeft ons niet alleen voorzien van geavanceerde oplossingen zoals 55PBX, het heeft ons ook in staat gesteld om baanbrekende technologieën zoals Comma en Conciex te introduceren. Deze toevoegingen hebben onze capaciteiten aanzienlijk vergroot, waardoor we communicatieoplossingen op maat kunnen maken die aanslaan bij een divers wereldwijd publiek.

De impact op ons bedrijf is enorm geweest. De GTM-Partner Innovator van het Jaar-award is een belangrijke mijlpaal en benadrukt de vooruitziende blik en toewijding van zowel BCR.CX als Zendesk. Deze erkenning is de kroon op onze reis van het verdienen van het Zendesk Premier Partner-keurmerk tot het erkennen van het hoogste aantal succesverhalen tijdens de Zendesk Showcase van 2023.

De toewijding van Zendesk aan uitmuntendheid en innovatie heeft een centrale rol gespeeld in ons succes. De samenwerking heeft niet alleen deuren geopend naar nieuwe mogelijkheden, maar heeft ons ook gemotiveerd om in de toekomst nog meer integraties te produceren."

—Bruno Rodrigues, CEO en medeoprichter, BCR.CX & Rodrigo Leme, Director, BCR.CX

Prijswinnaars Tech Alliances

Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Klantintegraties:

Middensegment en Commercieel – Five9

Five9 werd erkend als Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Klantintegraties in zowel het middensegment als het commerciële segment. De award prijst een decennium van samenwerking tussen Five9 en Zendesk, waarin Five9 baanbrekend werk heeft verricht op het gebied van naadloze integraties en klantbetrokkenheid nieuwe invulling heeft gegeven. Bovendien heeft het team van Five9 onvermoeibaar gewerkt aan het opbouwen van vertrouwen en transparantie met onze GTM-teams, wat ons onlangs in staat heeft gesteld om samen kansen na te streven. Hun toewijding aan innovatie en samenwerking stelt een nieuwe norm voor uitmuntendheid.

"Five9 is er trots op samen te werken met Zendesk en onze gezamenlijke klanten te helpen uitzonderlijke CX te bieden. Samen bieden we organisaties een platform om tastbare bedrijfsresultaten te behalen en Joyful CX™ te leveren. We werken al meer dan 10 jaar samen en kijken uit naar nog vele jaren van succesvolle samenwerking."

—Brian Jackson, Partner Development Director, Five9

Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Klantintegraties: Enterprise – Microsoft Teams

We kondigen met trots aan dat Microsoft Teams dit jaar Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Integraties heeft gewonnen in ons enterprise-segment. Ondanks dat de Microsoft Teams-integratie voor Zendesk nog maar twee jaar op de Zendesk Marketplace staat, is het al snel één van de meest gebruikte integraties geworden. Het heeft de dagelijkse workflows en betrokkenheid aanzienlijk verbeterd en biedt essentiële functies voor naadloze samenwerking. Gefeliciteerd aan het Microsoft Teams-team met deze welverdiende prestatie.

Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Klantintegraties: Klein en middelgroot – Shopify

E-commerce is altijd al een robuuste branche geweest voor Zendesk. En als het gaat om het kiezen van een eersteklas platform voor bedrijven die willen opschalen, zien we dat veel van onze webretailers voor Shopify kiezen. Shopify is onze Tech-Partner van het Jaar voor Vereiste Klantintegraties voor ons MKB-segment. Dankzij onze Shopify-integratie kunnen onze klanten alle informatie die ze nodig hebben op één locatie gebruiken. Hierdoor verloopt de communicatie tussen hun supportteam en klanten efficiënt, relevant en persoonlijk. We vinden het geweldig om te zien hoe deze samenwerking in de loop der jaren groeit en zich uitbreidt naar andere Zendesk-segmenten en -regio's.

Tech-Partner van het Jaar voor Klantadoptie – Notion

We complimenteren Notion voor het inzetten van zijn creatieve marketinginspanningen om klanten te benaderen met een innovatieve integratie. Dit resulteerde in meer dan 300 installaties binnen een kort tijdsbestek. Ondanks het feit dat Notion een nieuwkomer is op de Zendesk Marketplace, heeft de integratie al veel succes opgeleverd. De innovatieve marketingstrategieën van Notion hebben bijgedragen aan dit succes, met als resultaat een opmerkelijke toename van 92,2 procent in software-installaties in 2023.

"De kracht van Notion als verbonden werkplek ligt in het centraliseren van organisatorische kennis, waaronder de klantenservice-workflows van Zendesk. Onze integratie verbetert het vinden van informatie en de samenwerking tussen teams, waardoor er minder van context hoeft te worden gewisseld. Dit bevordert de productiviteit. Deze award is een teken van onze gezamenlijke inzet met Zendesk om de efficiëntie van workflows en kennisbeheer te verbeteren."

—Birkan Icacan, Head of Product for Enterprise, Notion

Tech-Partner van het Jaar voor Beste Samenwerking – SweetHawk

SweetHawk is onderscheiden met de award Tech-Partner van het Jaar voor Beste Samenwerking. Het compacte maar krachtige team van Sweethawk, dat door meerdere Zendesk-teams wordt geprezen om zijn betrouwbaarheid en snelle reactietijden, heeft onze capaciteit om klanten te ondersteunen aanzienlijk vergroot en voldoet aan specifieke eisen voor zowel klant- als werknemerservaringen (EX).

"De relatie tussen SweetHawk en Zendesk overstijgt de typische zakelijke interacties. Het is een relatie die wordt gedefinieerd door wederzijdse support en diepgaande samenwerking, onderstreept door onze exclusieve focus op het Zendesk-platform. Deze toewijding is cruciaal geweest om ons in staat te stellen apps te ontwikkelen die niet alleen effectief in de behoeften van Zendesk-klanten voorzien, maar ook hun algehele ervaring aanzienlijk verbeteren."

—Tom Hissink, CEO, Sweethawk

Vooruitblik

We zijn enorm trots op de prestaties die onze Partners bereikt hebben. Hun succes is het bewijs van hun voortdurende toewijding aan het bieden van uitstekende klantervaringen. We kijken ernaar uit om deze reis voort te zetten en innovatie en wederzijdse vooruitgang te blijven stimuleren. Onze Partners spelen een cruciale rol in onze visie en we kijken ernaar uit om in de komende maanden nog meer gezamenlijke overwinningen te vieren.

Ben je nieuwsgierig geraakt om zelf ook Zendesk Partner te worden? Onze veelgeprezen CX- en EX-oplossingen geven je bedrijf een voorsprong op de concurrentie. Gebruik deze om onderscheidende services en op maat gemaakte integraties te ontwikkelen die marktgroei stimuleren. Ontdek vandaag nog hoe het proces in z'n werk gaat.