Overslaan naar belangrijkste inhoud

Samenwerken aan vooruitgang: Verken de Technical Community van Zendesk

Ontdek een plek waar Zendesk-partners van over de hele wereld elkaar kunnen ontmoeten om samen te werken, te leren en te groeien.

Door Shaun Adler, Global Director of Partner Services

Laatst gewijzigd 18 januari 2024

Dankzij internet beperken community’s zich niet langer tot geografische gebieden, maar omvatten ze ook de virtuele ruimtes waar we met elkaar in contact komen, delen, leren en groeien. De Zendesk Community bestaat al vele jaren en biedt een plek aan partners uit verschillende branches en technologische achtergronden om elkaars expertise op te zoeken in verschillende talen.

In het verleden organiseerde het partnerteam van Zendesk persoonlijke en online evenementen om de roadmaps en functies van producten te bespreken en klanten te helpen oplossingen te vinden voor veelvoorkomende knelpunten.

Het doorontwikkelen van deze sessies met het idee van een centrale digitale ruimte in het achterhoofd heeft geleid tot onze digitale Partner Technical Community, een plek waar inhoud altijd en voor iedereen beschikbaar is. Als Global Director of Partner Services vind ik het geweldig om wat meer te vertellen over deze nuttige toevoeging aan het Zendesk Partner-ecosysteem en de positieve impact die dit zal hebben op CX-teams over de hele wereld.

In deze blog gaan we nader in op waar het allemaal om draait en wat je als partner op het platform kunt doen.

Wat is de Zendesk Partner Technical Community?

De Partner Technical Community is een besloten online forum exclusief ontworpen voor partners van Zendesk. Het is een ruimte waar partners toegang hebben tot een groot aantal hulpbronnen en waar ze support kunnen krijgen via samenwerking. Het is een centrale plek waar je je Zendesk-vaardigheden kunt verbeteren door samen te werken, kennis te delen en andere gebruikers te ondersteunen.

Wat je van de Community kunt verwachten

De Community is ontworpen om de samenwerking tussen partners eenvoudiger te maken. Je kunt discussies starten, vragen stellen, kennis en expertise delen met andere partners en waar nodig aanvullende vaardigheden bieden. Je kunt ook door bestaande discussies bladeren en deelnemen aan lopende gesprekken.

Het mooie van de Community is dat je er zelf vorm aan kunt geven. Je kunt onderwerpen upvoten, commentaar geven en je inschrijven om toekomstige updates van Zendesk en andere partners te ontvangen. Je kunt zelfs je eigen vaardigheden en aanbiedingen onder de aandacht brengen om anderen te helpen en te inspireren, of je kunt het platform gebruiken als een manier om support te vragen vanuit het ecosysteem.

Naast de Partner Community is er ook ons speciale portaal Partner Connect, dat kan fungeren als hub voor je bedrijf. Hier vind je cruciale hulpbronnen zoals diepgaande producttrainingen, sales- en marketingmateriaal en de mogelijkheid om deals en kansen te registreren. Beide platforms zijn ontworpen om je succes als partner van Zendesk te bevorderen, elk met een unieke rol.



Waarom meedoen?

Dit platform geeft je toegang tot een netwerk van gelijkgestemden die een passie delen voor het bieden van uitmuntende klantervaringen. De Community is meer dan een opslagplaats van informatie en een samenwerkingsplatform: degenen die er gebruik van maken, worden beter in wat ze doen.

Zo hebben we onlangs een fantastische presales-demo van onze partner Bricom toegevoegd aan de Community. Deze demo benadrukt niet alleen het talent van deze partner, maar vormt ook een benchmark voor anderen om naar te streven. Het delen van deze demo via de Community diende als inspiratie voor anderen die op weg zijn om een “Solution Consultant Expert” te worden: een programmavereiste en kwalificatie die Partner Presales Solution Consultants moeten verdienen. De gedeelde post bleek erg populair te zijn onder zowel nieuwe als gevestigde partners. Zonder de Community was het niet mogelijk geweest om dit bereik te genereren.

Persoon voorkomt dat een bal een helling afrolt

Hoe ziet de toekomst eruit?

Het is ons doel om van deze Community een betrouwbare bron te maken waar partners elkaar kunnen steunen, hun successen en uitdagingen kunnen delen en kunnen samenwerken in een veilige omgeving. We kijken uit naar boeiende nieuwe programma’s in de komende maanden, waaronder Ask Me Anything (AMA)-sessies met Zendesk experts, zodat onze fantastische partners hun unieke perspectieven nog beter kunnen inzetten om samen te innoveren. Doe dus mee, draag bij en blijf groeien.

Hoe doe ik mee?

Stuur een e-mail naar PartnerServices@Zendesk.com met je verzoek om lid te worden. De Partner Technical Community is toegankelijk voor alle wederverkopers die formeel zijn opgenomen in ons partnerprogramma.