Overslaan naar belangrijkste inhoud

Zendesk maakt de ultieme klantervaring mogelijk met AI

Ontdek meer over de functies die zijn aangekondigd tijdens Relate 2024 en wat Zendesk belooft voor de klant- en werknemersbetrokkenheid in de toekomst.

Door Thenu Kittappa, Head of Partner Sales and Strategy, Zendesk

Laatst gewijzigd 3 juni 2024

Tijdens de conferentie van dit jaar, gehouden in het zonnige Las Vegas, zorgden we voor een onvergetelijke mix van innovatie, inspiratie en verbinding. We onthulden enkele baanbrekende nieuwe functies van Zendesk AI, die de klantenservice zullen revolutioneren, en werden geïnspireerd door de inzichten van keynote-speaker Michelle Obama. Voeg daar de waardevolle contacten aan toe die werden opgedaan tijdens de boeiende sessies, ontmoetingen en sociale evenementen, en het is duidelijk dat Zendesks grootste jaarlijkse conferentie voor iedereen een gedenkwaardige en inspirerende ervaring was.

Tijdens het evenement kondigde Zendesk geweldige nieuwe functies aan waarmee klanten hun klant- en werknemerservaring sterk kunnen verbeteren. Stel je een wereld voor waarin klantenservice zo soepel verloopt dat het lijkt alsof alles op de automatische piloot draait. Dat is de realiteit die we creëren met de lancering van AI-agents, Agent Copilot, AI-gedreven Workforce Engagement Management (WEM) en Quality Assurance (QA) waarmee uitmuntende service kan worden geboden.

Zendesk AI vereenvoudigt het configuratieproces van AI voor partners, waardoor het opmerkelijk eenvoudig is vergeleken met de moeite die meestal gedaan moet worden voor het programmeren en trainen van andere AI-modellen. Het is ons doel om AI toegankelijk te maken voor iedereen, zodat duizenden bedrijven hun servicekwaliteit kunnen verhogen en groei kunnen stimuleren. Met Zendesk AI kun je tot 80% van de supportaanvragen automatiseren en het aantal directe, geautomatiseerde oplossingen verdrievoudigen. Dit leidt tot het 30% sneller oplossen van problemen en een minstens 10% hogere productiviteit van supportmedewerkers. We zijn enorm trots op de AI-mogelijkheden van Zendesk en staan te popelen om te zien hoe je er ook jouw bedrijf naadloos mee kunt transformeren.

Zendesk Relate duurde dit jaar niet slechts een dag, maar vier dagen, waarbij het aantal bezoekers meer dan verdrievoudigde.

We introduceren AI-agents en Agent Copilot om proactieve klantenservice mogelijk te maken

Zendesk revolutioneert klantinteracties dankzij AI-agents die zelfstandig alles kunnen beantwoorden, van eenvoudige vragen tot complexe problemen. Deze geavanceerde agents zijn volledig aanpasbaar en naadloos te integreren met bestaande kennisbanken zodat je er op maat gemaakte, intelligente oplossingen mee kunt bieden. Zo zorg je voor een fundamentele omschakeling naar slimmere, efficiëntere klantbetrokkenheid.

Op Relate werd ook Agent Copilot aangekondigd: de proactieve assistent van Zendesk die interacties uit het verleden gebruikt om je huidige supportoperatie te ondersteunen. Het is een briljante tool die is ontworpen om supportmedewerkers te helpen eenvoudig klantgesprekken te voeren, te anticiperen op volgende stappen, behoeften effectief te voorspellen en toekomstige interacties te verbeteren. Met Agent Copilot kan onze community van CX- en EX-professionals betere service bieden, sneller reageren en met precisie oplossingen uitwerken, zodat elke klant zich gewaardeerd en begrepen voelt. Zo zorgen we voor meer efficiëntie en tevreden klanten bij elke interactie.

AI-gedreven WFM en QA van Zendesk voor een betere klantenservice

Nu de ontwikkelingen op gebied van klantbetrokkenheid door AI in een stroomversnelling zijn gekomen, heb je AI-gedreven personeelsbeheer (WFM) en kwaliteitsborging (QA) nodig om voorop te blijven lopen. De nieuwe WEM-suite van Zendesk biedt krachtige WFM- en QA-functies om deze uitdaging aan te gaan.

  • Ontgrendel de toekomst van teammanagement met onze tools voor voorspellend personeelsbeheer. Voorspellende algoritmen bieden supervisors realtime inzicht, zodat ze hun planning snel en slim kunnen aanpassen.

  • Met Voice QA en AI-agent van Zendesk kun je de gesprekskwaliteit stroomlijnen. Dankzij geavanceerde gespreksanalyses en AI-gedreven scores kunnen managers snel gebieden identificeren die een menselijke aanpak nodig hebben, waardoor zowel de prestaties van AI als die van supportmedewerkers verbeteren.

Zendesk geeft bedrijven volledige controle over hoe ze AI inzetten. We geven prioriteit aan beveiliging en privacy en bieden krachtige ondersteuning voor veiligheid en naleving waarmee je vertrouwen op kunt bouwen bij klanten. Met onze nieuwe functies wordt gegevensbeheer vereenvoudigd, waarbij AI wordt gebruikt om te bepalen welke persoonlijke gegevens moeten worden verwijderd.

Deze tools zijn niet alleen intelligent, ze fungeren echt als superhelden voor je klantenserviceteam. Ze werken onvermoeibaar om hun activiteiten efficiënter te maken, zodat jij je kunt richten op wat belangrijk is: je klanten en je prospects.

Wil je ook van deze fantastische producten profiteren? Bekijk onze training en informatiebronnen in Partner Connect voor een schat aan gemakkelijk te volgen, boeiende lessen over de AI-, WFM- en QA-oplossingen van Zendesk. Bij ons draait alles om het delen van kennis waarmee jij je klanten kunt helpen uitblinken.

Meer dan alleen een keynote

Zendesk CEO Tom Eggemeier deelde de visie van ons bedrijf op de toekomst van uitmuntende ervaringen en kondigde de nieuwste productinnovaties aan.

In tegenstelling tot voorgaande jaren duurde ons Relate-evenement in 2024 niet één dag, maar vier dagen. Hierdoor konden we meer tijd besteden aan onze gasten, waaronder een groot aantal gewaardeerde partners. Deze grotere mate van interactie was een welkome verandering voor alle betrokkenen.

In het verleden organiseerden we tijdens Relate ongeveer 30 bijeenkomsten met partners, klanten en prospects. Dit jaar zagen we dat aantal stijgen tot meer dan 400. Dankzij onze nieuwste productoplossingen trokken we een breder publiek en meer HR- en IT-professionals aan dan ooit tevoren. Met trots kunnen we zeggen dat de opkomst tijdens Relate dit jaar meer dan drie keer zo hoog was.

We begonnen elke dag met interactieve netwerksessies, gevolgd door keynotes en inhoudelijke sessies, gehost door Zendesk en onze sponsors. Later op de dag hadden de bezoekers de gelegenheid om de vele hallen met demo’s, activaties en sponsorstands te verkennen.

Deelnemers aan Relate hadden de gelegenheid om verschillende demo’s, activiteiten en sponsorstands te verkennen in The Venetian Resort Las Vegas.

Katie Soderberg, chief revenue officer bij eOne Solutions, vond het evenement erg waardevol. “We zijn naar veel evenementen geweest, maar Relate was een van de beste die we hebben bezocht. De CX-experts van Zendesk leggen de lat hoog met indrukwekkende productupdates rond AI en supportoplossingen waarmee CX-leiders hun service-aanbod naar een hoger niveau kunnen tillen. Het meest indrukwekkend vonden we echter het team van Zendesk. Ze stelden klanten niet alleen aan elkaar voor, maar waren ook oprecht geïnteresseerd in hoe ze iedereen konden helpen. Ons team had geweldige interacties met de marketing-, product-, presales-, CTO- en strategische relatieteams van Zendesk. We kijken ernaar uit om nauwer samen te werken met zowel Zendesk als hun ecosysteem van partners, die volledig geïntegreerde supportoplossingen bieden aan de klanten van Zendesk”, aldus Katie.

“We zijn naar veel evenementen geweest, maar Relate was een van de beste die we hebben bezocht. De CX-experts van Zendesk leggen de lat hoog met indrukwekkende productupdates rond AI en supportoplossingen waarmee CX-leiders hun service-aanbod naar een hoger niveau kunnen tillen.”
Katie Soderberg, Chief Revenue Officer, eOne Solutions

Na het ondergaan van de zon op dinsdag en woensdag organiseerden we ook een gezellig strandfeest met een live band. Tijdens deze avondactiviteit kon iedereen nog even nagenieten van de lange dagen netwerken en training.

Zendesk organiseerde de Relate Beach Party in de legendarische TAO Beach-nachtclub in Las Vegas.

We zijn erg blij met de groei en het succes van ons evenement. We zijn echter nog veel enthousiaster over de mogelijkheden die we op deze manier bieden voor onze partners, klanten en prospects. Thomas Verschoren, principal solution specialist bij Premium Plus, kijkt nu al uit naar Relate van volgend jaar. “Relate 2024 was de eerste waar we persoonlijk bij waren. Eerdere edities volgden we online, maar het was geweldig om er zelf bij te zijn en het enthousiasme van iedereen te ervaren. Zendesk maakte van AI dit jaar een kernonderdeel van hun Suite, in plaats van het er alleen aan toe te voegen zoals vorig jaar. Dit laat echt zien dat ze een sterk platform voor de toekomst bieden met een samenhangend verhaal van klant tot QA… Dus vanuit het oogpunt van de producten, de mensen en de algehele ervaring was het zeker de moeite waard. Tot ziens tijdens Relate 2025!”

“Zendesk maakte van AI dit jaar een kernonderdeel van hun Suite … Dit laat echt zien dat ze een sterk platform voor de toekomst bieden.”
Thomas Verschoren, Principal Solution Specialist, Premium Plus

In 2025 is er weer een Relate

We hebben torenhoge verwachtingen voor Relate 2025 en hopen nog meer partners te mogen verwelkomen. We vinden het geweldig om onze community uit te breiden, nieuwe successen te delen en voort te bouwen op de connecties die we creëren met ons ecosysteem. Connect met ons op LinkedIn en wees als eerste op de hoogte van registratie- en sponsormogelijkheden voor de volgende editie van Relate. Samen geven we vorm aan de toekomst van klanten- en werknemersbetrokkenheid en ervaren we de kracht van partnerschap.

Kijk voor meer informatie over onze recente aankondigingen naar de on-demand opnames van de keynote en geselecteerde sessies. Nieuwsgierig naar hoe Zendesk met AI uitmuntende service mogelijk maakt? Ga dan naar de Zendesk Newsroom en verdiep je in onze toekomstvisie.