Overslaan naar belangrijkste inhoud

Wij zijn pas tevreden wanneer onze klanten dat ook zijn

De jaarlijkse softwareprijzen van G2 worden uitgereikt op basis van meer dan 2 miljoen gebruikersbeoordelingen. We zijn onze klanten dankbaar voor hun vertrouwen.

Laatst gewijzigd 1 maart 2023

Het is altijd leuk om wakker te worden met goed nieuws. We zijn verheugd en vereerd dat we in drie categorieën op de eerste plaats staan bij de beste softwareprijzen 2023 van G2:

  • Nr. 1 Beste softwareproduct
  • Nr. 1 Beste klantenserviceproduct
  • Nr. 1 Beste product voor het middenbedrijf

Ontkurk de champagne! Bij Zendesk vieren we graag successen, maar we weten dat ons succes afhangt van de successen van onze klanten. Onze klanten zijn de ware kampioenen in bieden van steeds betere klantervaringen, te beginnen met de klantenservice-agents die onze producten gebruiken om mensen zo goed mogelijk te helpen.

In onze Newsroom kun je meer lezen over de prijzen. We willen deze gelegenheid ook gebruiken om meer te vertellen over onze klantencommunity en productbronnen. Opgeteld voeren onze klanten miljarden gesprekken met honderden miljoenen klanten. Deze gesprekken zijn belangrijk want veel hangt af van de kwaliteit van je geprekken met klanten.

Partners voor de toekomst

Het doel van Zendesk is meer bieden dan alleen een product. Het gaat ook om het opbouwen van een relatie en een echt partner worden. We willen je graag optimaal ondersteunen zodat je het meeste kunt halen uit je investering.

“De belangrijkste onderscheidende factor is de relatie met Zendesk”, aldus Brent Pliskow, VP Customer Support bij Upwork. “Ik heb in mijn carrière met meerdere CRM-bedrijven gewerkt en Zendesk is absoluut het meest proactieve bedrijf als het gaat om het bieden van klantenservice.”

Ons CX Accelerator-rapport van 2022 en ons model van CX-volwassenheid helpen je te evalueren waar je bedrijf staat en bieden bruikbare stappen voor groei in de toekomst.

We weten dat je mogelijk voor moeilijke zakelijke uitdagingen staat en we zijn ervan overtuigd dat wij de expertise hebben om je bij deze uitdagingen succesvol te ondersteunen. “Zonder ons partnerschap met Zendesk hadden we de geïntegreerde, soepele supportervaring die we nu bieden, niet op kunnen bouwen”, aldus Barbara Kozlowski, senior directeur van Global Support bij GitHub.

Maar het gaat niet alleen over ons. Als je met Zendesk werkt, kun je ook in contact komen met andere interessante merken. Een aantal van onze klanten die voorop lopen op gebied van CX deelt hun kennis over nieuwe uitdagingen en oplossingen via ons Luminaries-programma. Onze community wemelt bovendien van de leiders die maar al te graag in contact komen met andere experts op gebied van CX.

Snellere return on investment

Het feit dat deze rangorden gebaseerd zijn op gebruikersbeoordelingen is wat voor ons het meeste telt. Zendesk is zo ontwikkeld dat het gemakkelijk te leren en te gebruiken is, en dat het je direct geeft wat je nodig hebt om succesvol te zijn. Dit is vooral belangrijk in het huidige economische klimaat, waarin iedereen flexibel moet zijn. De return on investment moet zichtbaar zijn en duidelijk de beste totale eigendomskosten in de branche laten zien.

We kunnen je helpen om het voltooien van de volgende moeilijke taken te vergemakkelijken:

  • De vraag van klanten 24 uur per dag, 7 dagen per week bijhouden met selfservice, zoals Squarespace en Evernote. Beide bedrijven konden efficiënter werken en ontvingen minder tickets na een investering in hun helpcenter.
  • Wereldwijd werkende agents managen, zoals Automattic en Stanley Black & Decker. Dit laatste bedrijf voegde in slechts 3 weken zijn wereldwijde callcenters met meertalige support samen, waardoor agents nu 300% efficiënter kunnen werken.
  • Gepersonaliseerde service bieden via alle kanalen, zoals The Boston Globe. Dit bedrijf bouwde een slimme bot en geautomatiseerde selfservice, waardoor het aantal chatgesprekken met 65% verminderde en de klanttevredenheid en -loyaliteit sterk verbeterden.
  • Supportmogelijkheden omzetten in winst zoals Shopify, dat met succes 7 nieuwe producten lanceerde, 12 overnames deed en zijn klantenbestand uitbreidde van 20.000 naar 1,75 miljoen.

Bouwen aan de toekomst

Je kunt nu al veel met Zendesk doen om aan de verwachtingen van je klanten te voldoen. Je zult moeten op- of afschalen op basis van realtime gegevens en bedrijfsbehoeften en op consumententrends moeten inspelen. Het gebruik van kunstmatige intelligentie (AI) speelt een cruciale rol in het succes van je CX, een onderwerp dat we hebben onderzocht in onze laatste serie Gesprekken met Zendesk:



We zijn zeer dankbaar voor deze erkenning van de G2-community en onze geweldige klanten. We nodigen je uit om deel te nemen aan het gesprek en meer te weten te komen over de nieuwste ontwikkelingen en productinnovaties.