Guide

Aan de slag met Sunshine

Door Elisabeth Zornes, Chief customer officer

Gepubliceerd 26 februari 2020
Laatst aangepast 26 februari 2020

Als je ooit een bedrijf hebt gebeld met een vraag, alleen maar om naar verschillende afdelingen te worden doorgestuurd waar je je verhaal steeds weer opnieuw moet vertellen, weet je wel hoe frustrerend dat is. En je bent niet de enige: volgens het Customer Experience Trends Report 2020 is 68% van de klanten geïrriteerd wanneer hun telefoongesprek wordt doorverbonden.

Het is een feit dat 97% van de bedrijven hun klantgegevens niet goed kan gebruiken. Dat gebeurt er als je klantgegevens niet in één systeem zijn opgeslagen: ze worden over silo's verspreid. Dit kan leiden tot slechte klantervaringen wanneer je supportmedewerkers geen toegang hebben tot de informatie die ze nodig hebben op het moment dat ze deze nodig hebben. Daarom hebben we Sunshine ontwikkeld.

Sunshine van Zendesk is een open en flexibel CRM-platform waarmee je al je klantgegevens naadloos aan elkaar kunt koppelen en beter kunt interpreteren, ongeacht waar ze zijn opgeslagen. Door informatie onder één noemer te integreren, kunnen klantenservicemedewerkers zien wie je klanten zijn en hoe ze contact hebben met jouw merk. Sunshine kan je klantenservicemedewerkers helpen de persoonlijke service te bieden waar je klanten om vragen. En met realtime gegevens binnen handbereik kunnen je klantenservicemedewerkers behoeften anticiperen en problemen sneller oplossen.

Meer informatie over hoe Sunshine je kan helpen al je klantgegevens te beheren (en daadwerkelijk te gebruiken!):

  1. Belangrijkste onderdelen van Sunshine
  2. Gemeenschappelijke CX-pijnpunten die Sunshine je kan helpen oplossen
  3. Je Sunshine-doelen realiseren
  4. Je Sunshine-bronnen vinden
  5. Tips voor scoping van het project met een ontwikkelaar