Het tijdperk van gespreksgerichte CRM is aangebroken

Maak kennis met de nieuwe kanalen, tools en workflows die moderne klantenservice en sales mogelijk maken.

Laatst gewijzigd 4 november 2022

De nieuwe manier waarop bedrijven hun klantrelaties beheren is met een gespreksgericht CRM-systeem. Hierbij maken ze gebruik van nieuwe kanalen (zoals messaging via web en mobiel), nieuwe technologieën (zoals AI) en nieuwe methoden om gesprekken te volgen (zoals nieuwe interfaces voor agents).

Het zit zo: klanten zijn mensen, en mensen willen niet behandeld worden als een ‘ticket’ of een ‘sale’ terwijl ze met een bedrijf communiceren. Met een gespreksgericht CRM-systeem zetten bedrijven hun klanten op de eerste plaats door ze waardevolle support- en saleservaringen te bieden.

Meer dan 70 procent van de klanten zegt een gesprekservaring te verwachten bij de interactie met een merk en bijna driekwart van de klanten zegt dat agents toegang moeten hebben tot data die relevant zijn voor hun accounts om vragen beter te kunnen beantwoorden. In het digitale tijdperk doe je dat met een gespreksgericht CRM-systeem.

Als je meer wilt weten over gespreksgerichte CRM-systemen en hoe Zendesk alles biedt wat je nodig hebt om aan de slag te gaan, download dan hieronder onze gratis whitepaper.