Gartner’s voorspellingen voor 2021: CRM-klantenservice en -ondersteuning

Naarmate je benadering van klantenservice volwassener wordt, neemt de complexiteit van de problemen van je klanten toe.

Gepubliceerd 12 februari 2021
Laatst gewijzigd 3 juni 2021

Wanneer je denkt aan de toekomst van klantenservice en hoe dit van invloed is op jouw organisatie, bedenk dan goed welke rol je supportteam speelt in je bedrijf.Met een effectieve, geïntegreerde CX-afdeling kan de focus van je bedrijf verschuiven van uitsluitend klantenproblemen oplossen naar activiteiten die je bottom line ten goede komen.

Daarnaast neemt de complexiteit van de problemen van je klanten toe naarmate je benadering van klantenservice volwassener wordt.Door samenwerking tussen verschillende afdelingen kun je de informatie moeiteloos laten stromen, zodat je agents problemen niet alleen bij kunnen benen, maar zelfs kunnen oplossen voordat ze ontstaan.

In een recent rapport van Gartner, Voorspellingen voor 2021: CRM-Klantenservice en -Ondersteuning lees je meer over:

  • Waarom "onderonsjes" tussen afdelingsleiders voor een doorbraak kunnen zorgen
  • Waarom proactieve CX zo belangrijk is voor het succes van je bedrijf
  • Hoe messaging de ervaring van je klanten kan transformeren

Gartner, Voorspellingen voor 2021: CRM-Klantenservice en -Ondersteuning, Brian Manusama, Nadine LeBlanc, Philip Jenkins, Pri Rathnayake, Jim Davies, Jim Robinson, 1 december 2020