Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 4 min read

De Vierde Industriële Revolutie: Hoe automatisering en AI de productie zullen beïnvloeden

Er is een digitale revolutie in de productiebranche begonnen. Dit is wat fabrikanten kunnen verwachten en hoe ze van de trends kunnen profiteren.

Door Meaghan Murphy, Auteur

Laatst gewijzigd 31 augustus 2023

Werknemers aan productielijnen die industriële goederen met sleutels in elkaar zetten, is een beeld dat meestal bij mensen opkomt als ze aan de productiesector denken. Maar nu we in wat wordt omschreven als de Vierde Industriële Revolutie zitten, is dat beeld net zo verouderd als de stoommachine.

Volgens het World Economic Forum “gebruikte de eerste industriële revolutie water- en stoomkracht om de productie te faciliteren. De tweede gebruikte elektrische energie om massaproductie te creëren. De derde gebruikte elektronica en informatietechnologie om de productie te automatiseren.”

Nu krijgt de Vierde Industriële Revolutie vorm, gekenmerkt door “een fusie van technologieën die de grenzen tussen de fysieke, digitale en biologische sferen vervaagt.”

Deze digitale revolutie in de productie omvat de ontwikkeling van kunstmatige intelligentie (AI), waarbij technologie wordt gebruikt om complexe taken te automatiseren en patronen in de productieprocessen worden ontdekt die gebruikt kunnen worden om de workflow te verbeteren.

De technologieën van de Vierde Industriële Revolutie (4IR) zullen naar verwachting tegen 2025 tot $ 3,7 biljoen aan waarde creëren. Voor fabrikanten die deze nieuwe technologieën omarmen, zijn de kansen enorm. Voor fabrikanten in de productieomgeving zijn er een paar belangrijke trends om op te letten:

  1. Vooruitgang in digitale technologie


    Productieorganisaties investeren steeds meer in hun digitale mogelijkheden om slimmere, efficiëntere activiteiten te creëren en samenwerking te verbeteren.
  2. Nieuwe businessmodellen


    Hoewel direct-to-consumer, on-demand en abonnementsdiensten al een tijdje bestaan, zijn de verwachtingen van consumenten aanzienlijk veranderd.
  3. Intelligente technologie


    Meer fabrikanten gebruiken AI, machine learning (ML) en blockchain om workflows te automatiseren en de efficiëntie te verhogen.
  4. Een evoluerend personeelsbestand


    Naarmate Gen Z-medewerkers de babyboomers vervangen, zullen hiaten in vaardigheden een uitdaging voor het personeelsbestand vormen. Ondertussen zal de gig-economie aan populariteit blijven winnen.
  5. Meer regelgeving


    Nieuwe wetgeving inzake gegevensprivacy, zoals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) in Europa, zal wereldwijd worden ingevoerd.
  6. Nieuwe kansen


    De Vierde Industriële Revolutie is al begonnen. En fabrikanten die klantenservicesoftware gebruiken, hebben een duidelijk voordeel ten opzichte van concurrenten die blijven vertrouwen op een traditionele aanpak.

Zendesk biedt flexibele, gebruiksvriendelijke tools voor fabrikanten. De bekroonde software stelt bedrijven in staat om het communicatieproces met hun klanten te stroomlijnen, wat resulteert in een betere klantervaring (CX), meer verkoop en lagere kosten.

Met Zendesk kunnen fabrikanten hun bedrijf ontwikkelen van de productie en transactie van goederen naar meer klantgerichte activiteiten die merkloyaliteit ontwikkelen en groei op de lange termijn stimuleren.

Betere CX produceren

Bijna elke fabrikant is gericht op het tijdig en binnen budget produceren van hoogwaardige goederen. En om dat met succes te doen, moeten fabrikanten sterke relaties opbouwen met leveranciers en distributeurs. Maar een van de meest uitdagende relaties om succesvol te ontwikkelen, is de relatie die een fabrikant heeft met klanten.

Gezien de wereldwijde concurrentie en extreem hoge klantverwachtingen is klantloyaliteit voor de meeste fabrikanten een serieuze uitdaging. Uit onderzoek van Zendesk blijkt dat 61 procent van de klanten al na één slechte ervaring wegloopt.

Een omnichannel supportplatform dat alle merken, wereldwijde contactcenters en supportkanalen in één serviceoplossing integreert, kan helpen de klantervaring te verbeteren. En als klanten je kunnen bereiken via hun favoriete kanaal, of het nu gaat om online selfservice, chat, telefoon of berichten, is de kans groter dat ze loyaal blijven aan je bedrijf.

Een omnichannel supportplatform kan je bedrijf verbeteren door:

  • Het bijhouden van één gespreksrecord over verschillende kanalen voor continuïteit, waardoor het voor agents gemakkelijk wordt om over de volledige context van huidige en eerdere communicatie te beschikken

  • Het mogelijk maken van cross-channel agentervaringen voor efficiënt delen van kennis en kortere oplossingstijden op alle supportkanalen

  • Het aanbieden van inhoud aan klanten met betrekking tot hun geregistreerde producten, zoals garanties, supportdocumenten en verzendstatus

Voordelen van AI

Met Zendesk kunnen fabrikanten eenvoudig met AI-aangedreven automatiserings- en selfservicetools hun activiteiten schalen. De intuïtieve software biedt naadloze, gepersonaliseerde support via elk kanaal en stimuleert verbetering met krachtige analyses en rapportage. Zendesk is gebouwd op een open, cloudgebaseerd platform met beveiligingsfuncties van enterprise-klasse. Deze oplossing biedt fabrikanten de flexibiliteit en beveiliging die ze nodig hebben om toonaangevende klantervaringen te bieden, ongeacht de complexiteit of schaal.

Hoe Zendesk CX in de productiebranche verbetert

  • Centraliseer de gegevens van je bedrijf


    Stroomlijn de communicatie naadloos door belangrijke informatie uit klantcommunicatiekanalen, bedrijfsapplicaties en backend-systemen te integreren.
  • Verbeter relaties


    Communiceer met klanten, dealers en distributeurs via meerdere kanalen, waaronder telefoon, live chat, e-mail, sms en mobiele applicaties.
  • Verhoog de efficiëntie


    Door AI-aangedreven automatisering kunnen CX-agents hun werkruimten aanpassen met geavanceerde routering en workflow
  • Beveiliging en naleving


    Zendesk beschikt over beveiligingsfuncties op enterprise-niveau, waaronder:

    * 99,9 procent uptime service level agreement (SLA)
    * 4,75 miljard verwerkte interacties per jaar
    * AVG-conform
    * SOC 2-conform
    * ISO-conform
  • Implementeren en schalen


    Onboard nieuwe agenten en introduceer eenvoudig nieuwe divisies met software die intuïtief ontworpen en volledig aanpasbaar is, ongeacht hoe complex je activiteiten zijn.

De klantenservice- en betrokkenheidssoftware van Zendesk integreert systemen, automatiseert workflows en verbetert de samenwerking voor je werknemers en klanten. Het ontwikkelen van naadloze communicatiekanalen zal uiteindelijk leiden tot een betere omzet voor je bedrijf.

Verwante verhalen

Artikel
5 min read

Hoe productiebedrijven servicekosten kunnen verlagen met AI en automatisering

See how leading manufacturers are using artificial intelligence to stay ahead of the competition.

1 min read

Hoe productiebedrijven servicekosten kunnen verlagen met AI

Ontdek hoe toonaangevende productiebedrijven kunstmatige intelligentie gebruiken om de concurrentie voor te blijven.

Artikel
3 min read

Vanuit het oogpunt van de klant: Order to cash - de kwestie van integratie in de productie

Veel van de grootste fabrikanten zijn gegroeid door overnames. Dit gaat gepaard met samenbrengen van heel…

Artikel

Zendesk voor productiebedrijven: Klantenservice die de levenslange waarde van klanten verhoogt

Ontdek hoe je al je klantendata met elkaar verbindt voor een betere CX en een hogere omzet.