Artikel | 1 min read

Zendesk Benchmark: trends op het gebied van klantervaring 2019

Gepubliceerd 18 februari 2019
Laatst gewijzigd 28 juli 2021

Bedankt dat u onze gids met trends op het gebied van klantervaring 2019 hebt gedownload. Lees het volledige rapport hier.

Ontvang hier uw eigen rapportkaart met uw klantenserviceperformance

Uw klanten vergelijken u met de beste klantervaring die ze ooit hebben gehad – elke keer weer. Dit is een onweerlegbare waarheid met verstrekkende gevolgen voor uw bedrijf, ongeacht in welke bedrijfstak u actief bent of de omvang van uw bedrijf.

Met Zendesk Benchmark, onze data-index van 45.000 bedrijven die gebruikmaken van Zendesk, hebben we onderzocht hoe topbedrijven grip krijgen op hun klantenservice om te bepalen wat leiders onderscheidt van de rest.

Enkele inzichten:

  • Klanten verwachten nu al naadloze, volledig geïntegreerde omnichannel support
  • Door support te zien als een open en flexibel platform dat wordt aangedreven door gekoppelde klantgegevens, kunnen bedrijven betere ervaringen creëren
  • Klanten willen proactieve betrokkenheid, maar bedrijven bieden dat nog niet aan
  • Bij de beste supportteams is kunstmatige intelligentie al de drijvende kracht achter goede klantervaringen
  • De juiste cultuur, het juiste proces en de juiste tools zijn onmisbare ingrediënten voor succes