Wat is er nieuw?

Bekijk de webinar
'Wat is er nieuw?'
voor een volledig overzicht.

Overzicht

We houden het kort. Maak in 2019 grote stappen voorwaarts met nieuwe functies in Zendesk. Er is voor iedereen wel iets nieuws, zodat u met onze producten snel aan de slag kunt om de beste ervaringen voor uw klanten en agenten samen te stellen. We hebben zelfs iets speciaals voor programmeurs die software voor Zendesk ontwikkelen.

Zendesk Benchmark

Ontdek waar u staat

Datagestuurde inzichten voor supportteams als die van u.

Het Zendesk-rapport over trends op het gebied van klantervaring 2019

Lees meer informatie over de grootste trends op het gebied van klantervaring in 2019 in dit Zendesk-rapport. Bekijk wat uw supportteam moet doen om er optimaal gebruik van te maken.

Lees meer informatie over het rapport over trends op het gebied van klantervaring2019.

Pictogram van Zendesk SunshineSunshine

De donkere dagen liggen achter ons

Een open, flexibel CRM-platform waarmee u al uw klantgegevens kunt koppelen en begrijpen.

Profielen

Bouw complete klantprofielen met informatie uit interne en externe apps.

Lees meer informatie over profielen.

Evenementen

Leg elke klantinteractie op uw website en in uw mobiele apps vast, zoals in winkelwagentjes of webactiviteiten van klanten.

Lees meer informatie over gebeurtenissen.

Aangepaste objecten

Sla nieuwe gegevensbronnen op en sluit ze aan, van aankoopgeschiedenis tot activabeheer.

Lees meer informatie over aangepaste bronnen.

Zendesk Support iconSupport

Doe het goed

Een fraai en gebruiksvriendelijk systeem om supporttickets van klanten te volgen, prioriteiten toe te kennen en op te lossen.

Contextuele werkruimten

Admins kunnen unieke ticketinterfaces voor individuele agenten maken. Werkruimten worden ingesteld op basis van ticketvoorwaarden en hierin kunnen relevante formulieren, macro's en apps worden weergegeven of verborgen. Hierdoor hoeven agenten minder moeite te doen en neemt hun algehele productiviteit toe.

Lees meer informatie over contextuele werkplekken.

Cc-mails en volgers

Met de cc-functie kunt u agenten, admins en externe gebruikers aan ticketmeldingen toevoegen. Deze functie gedraagt zich als een conventionele cc-functie voor e-mails. Met de nieuwe functie Volgers kunnen interne gebruikers een ticket volgen zonder dat ze eindgebruikers hiervan op de hoogte stellen.

Lees meer informatie over Cc-mails en volgers.

Slack en Zijgesprekken

Geef agenten de mogelijkheid een zijgesprek te beginnen in Slack. Raadpleeg alle interacties en gesprekken op één plaats binnen Support, waardoor de noodzaak afneemt om meerdere samenwerkingstools te gebruiken.

Lees meer informatie over Slack en Zijgesprekken.

Voorwaardelijke ticketvelden

Voordat u met Voorwaardelijke ticketvelden begon, moesten klanten de app Voorwaardelijke velden downloaden, integreren in Support en tussen drie verschillende stappen heen en weer schakelen. Voorwaardelijke ticketvelden is nu in Support ingebouwd, zodat het gebruik ervan nu minder moeite kost. Dezelfde integratie hebben we in Web Widget, Mobile SDK en Helpcenter doorgevoerd.

Lees meer informatie over Voorwaardelijke ticketvelden.

Support-opleidingen in 5 nieuwe talen

Zendesk Support-training is beschikbaar in het Spaans, Frans, Duits, Japans en Braziliaans-Portugees. Klanten kunnen nu nieuwe admins en agenten inwerken of wereldwijd voor een betere dekking zorgen door medewerkers in hun moedertaal op te leiden.

Lees meer informatie over Support in uw eigen taal.

Zendesk Guide iconGuide

Zet uw kennis in

Een slimme kennisbank voor een betere zelfservice en productievere agenten.

Flexibele hiërarchieën

Bedrijven met complexere kennisbanken krijgen meer flexibiliteit in de organisatie en structuur van content dankzij flexibele hiërarchieën. U kunt nu van het bovenliggende item van een sectie een extra sectie maken in plaats van alleen een categorie, zodat klanten een robuuste hiërarchie kunnen opbouwen die dieper gaat dan drie niveaus. Dit betekent dat u uw kennis kunt structureren zodat het voor klanten gemakkelijker wordt om te vinden wat ze zoeken.

Lees meer informatie over flexibele hiërarchieën.

Artikelgebeurtenissen: verificatie

Artikelgebeurtenissen helpen bedrijven om hun kennisbank in goede staat en up-to-date te houden door verschillende levenscyclusdatums te plannen. Hiermee kunnen teams de juistheid van content controleren bij de eigenaar, zodat iedereen kan zien dat de content nog steeds betrouwbaar is.Binnenkort introduceren we opties om datums te plannen voor het publiceren en intrekken van content.

Lees meer informatie over artikelverificatie.

Verbeteringen van de zoekfunctie

We rollen binnenkort enkele verbeteringen in de zoekfunctie uit naar klanten, zodat deze functie veel veelzijdiger wordt. Er kan met gedeeltelijke zoekopdrachten worden gewerkt en de zoekfunctie kan beter omgaan met spelfouten en werken met synoniemen. Binnenkort voegen we zoekcorrecties, automatisch aanvullen, de mogelijkheid om op namen van categorieën en secties te zoeken, en verbeteringen toe aan Chinese en Koreaanse zoekopdrachten.

Zendesk Chat iconChat

Ga het gesprek aan

Live chatsoftware waarmee u snel in realtime reageert op klanten.

Chatervaring met geïntegreerde Web Widget

Klanten kunnen gemakkelijk navigeren tussen Zendesk Chat en Helpcenter in Web Widget. Zo kunnen zij inkomende of proactieve Chat-berichten ontvangen terwijl ze naar artikelen in Helpcenter zoeken en deze bekijken.

Lees meer informatie over Chatervaring met geïntegreerde Web Widget.

Gestructureerde berichten

Maak gesprekken tussen chatbots en klanten interactiever met gestructureerde berichten, zoals knoppen, snelle reacties en carousels.

Lees meer informatie over gestructureerde berichten.

Chatgeschiedenis (mobiel)

Geef teamleiders, admins en agenten de mogelijkheid chatgesprekken uit het verleden te bekijken op hun mobiele apparaten.

Lees meer informatie over chatgeschiedenis (op mobiele apparaten).

Zendesk Talk iconTalk

Een telefoontje,
wel zo gemakkelijk

Callcenteroplossing voor persoonlijkere, productievere telefonische supportgesprekken.

Agentstatussen

Laat agenten hun status melden (bijvoorbeeld beschikbaar, in gesprek, bezet of afwezig). Stuur oproepen door naar beschikbare agenten, vergemakkelijk de communicatie tussen teamleden en verbeter uw rapportages.

Zendesk Explore iconExplore

Ontdekken

Analytics waarmee bedrijven de gehele klantervaring kunnen meten en verbeteren.

Updates voor dashboards in Zendesk Support

Dankzij verbeteringen aan het Support-dashboard - een nieuw kleurenschema, extra kenmerken en gegevensfilters - is het eenvoudiger om de belangrijke metrics te analyseren. Met de nieuwe en bijgewerkte dashboardtabbladen kunt u de klanttevredenheid, activiteit van agenten, onopgeloste tickets en ticketachterstand beter begrijpen.

Lees meer informatie over dashboardverbeteringen

HIPAA-naleving

Explore voldoet binnenkort aan HIPAA-normen en valt dan onder de Zendesk BAA, wat betekent dat u met vertrouwen gegevens over beschermde gezondheidsinformatie kunt meten en analyseren.

Lees meer informatie over HIPAA-naleving.

Verbeteringen op het gebied van planning en samenwerking

Doordat dashboards eenvoudiger kunnen worden gedeeld, is het eenvoudiger om dashboards in te plannen voor anderen in uw team, en kunt u dashboards gemakkelijk naar een groep gebruikers of personen sturen. U kunt een dashboard zelfs meerdere keren inplannen.

Lees meer informatie over verbeteringen op het gebied van planning en samenwerking.

Nieuwe query vanuit dashboard

U kunt nu rechtstreeks in de dashboardbouwer nieuwe grafieken maken. Zo kunt u gemakkelijker query's toevoegen tijdens het maken van een dashboard, zonder van context hoeven te veranderen.

Lees meer informatie over het maken van een nieuwe query vanuit een dashboard.

Verbeteringen in de navigatie van dashboards en voorbeelden

Door op een gedeeld dashboard te klikken, wordt de dashboardviewer geopend in plaats van de bewerkingsmodus. En als u op een voorbeeld klikt in Dashboards maken, worden de meest recente ongepubliceerde wijzigingen weergegeven in plaats van de gepubliceerde versie.

Meer informatie over verbeteringen in de navigatie van dashboards en voorbeelden.

Aangepaste ticketveldwaarden in plaats van tags

Uw supportteam kan nu aangepaste ticketvelden gebruiken in plaats van tags om gegevens naar wens te labelen. Op deze manier kunt u gegevens die u in Explore hebt verzameld, correct identificeren.

Meer informatie over aangepast veldwaarden.

Zendesk Connect iconConnect

Wees de ontwikkelingen een stap voor

Beheer proactief uw klantcommunicatie via alle kanalen.

Connect-berichten worden op de tijdlijn met de context van de klant weergegeven

Doordat alle interacties op de tijdlijn met de context van de klant worden weergegeven, beschikken agenten over de informatie die ze nodig hebben om snel binnenkomende vragen af te handelen en te begrijpen welke proactieve berichten een klant heeft ontvangen.

Creëer een nieuwe campagne, rechtstreeks vanuit de gebruikerszoekfunctie

Verhoog de efficiëntie van uw campagne-opbouw in Connect. Gebruikers kunnen nu campagnes maken met behulp van segmenten die zijn gemaakt in de gebruikerszoekfunctie. Ze hoeven het segment dus niet opnieuw te maken in de campagnebouwer.

Door de gebruiker bijgewerkte gebeurtenissen zijn nu beschikbaar voor campagnedoelstellingen

Connect-campagnes kunnen nu worden geactiveerd vanuit wijzigingen in de profielgegevens van een gebruiker. U kunt nu campagnes uitvoeren wanneer de status, locatie of andere belangrijke kenmerken van gebruikers veranderen.

Bevestiging na web-push

Soms hoeft u alleen maar een update te leveren, in plaats van gebruikers te vragen om op een specifieke call to action te klikken. Web-push-berichten kunnen nu worden 'bevestigd' en gewist, in plaats van dat er een specifiek call-to-action-webadres vereist is.

Updates voor de Connect SDK's

We hebben onze openbare API's gesynchroniseerd met de iOS SDK en Android SDK. We hebben de code bijgewerkt en verbeterd.

Meer informatie vindt u hier.

Hulpmiddelen voor ontwikkelaars

Bouw het zelf, op uw eigen manier

Tools en services om in de functionaliteit van Zendesk in te bouwen, te integreren en om de functionaliteit uit te breiden.

Marketplace-apps

Zendesk Marketplace biedt gelaagde, betaalde versies van apps, waardoor klanten de vrijheid hebben om hun prijs- en functieset te kiezen.

Gemaakt door Zendesk Apps

Ga aan de slag met out-of-the-box apps die naadloos als plug-in in Zendesk zijn te gebruiken. Bekijk onze nieuwste apps op Marketplace.

Lees meer informatie over Gemaakt door Zendesk-apps.

Ervaring voor admins

Wijzig instellingen en beheer Zendesk Suite vanaf één plaats.

Lees meer informatie over de ervaring voor admins.

Ervaring rond de aanschaf

Breid plannen uit of voer vanuit één plaats een upgrade van uw plannen voor uw supportteam uit.

Lees meer informatie over de ervaring rond de aanschaf.

Pictogram van Zendesk SellSell

Maak van uw sales een geoliede machine

Salesforce-automatiseringssoftware voor verkoopteams om uw productiviteit, processen en de zichtbaarheid van uw pipeline te verbeteren.

Zendesk voor startups

Zendesk Sell maakt nu deel uit van het Zendesk for Startups-programma en biedt in aanmerking komende startups twee gratis seats van Sell Enterprise-editie. Het programma helpt starters om aan de slag te gaan zonder dat zij zich zorgen hoeven maken over de aanschaf van software voor hun team.

Lees meer informatie over Sell voor startups.

Verbeteringen in de Sell-app

Met deze nieuwste update van de Sell-app voor Support kunt u aangepaste velden van Sell in Support weergeven. Nu kunt u in kaart brengen welke gegevenspunten zichtbaar moeten zijn in Support en de volgorde aan uw behoeften aanpassen.

Lees meer informatie over de Sell-app.