Overslaan naar belangrijkste inhoud

Whitepaper

Gartner: 3 manieren waarop klantenservice-organisaties kunnen profiteren van AI

In een recent rapport van Gartner wordt uitgelegd hoe klantenservice-organisaties AI in kunnen zetten om kosten te besparen en waarde toe te voegen.

Lachende klantenservicemedewerker met een headset op, zittend achter een bureau met daarop een open laptop

Sterk presterende klantenservice-organisaties gebruiken AI steeds vaker als competitieve onderscheidende factor, vooral vanwege economische onzekerheid en stijgende kosten.

Kostenbesparing is slechts één van de voordelen van AI voor klantenservice. Een recent rapport van Gartner, 3 manieren waarop klantenservice-organisaties kunnen profiteren van AI,* zet uiteen hoe klantenservice-organisaties AI kunnen toepassen om verder te kunnen gaan dan kosten besparen alleen en waarde toe kunnen voegen De voorspellende inzichten van AI kunnen bijvoorbeeld worden gebruikt om de next best action (NBA) voor een klantenservicemedewerker aan te bevelen.

Dit rapport zet use cases uiteen voor klantenservice, IT en technische managers die overwegen AI in te zetten om de klantervaring te verbeteren en de customer lifetime value (CLV) te verhogen.

In het rapport lees je:

  • Een analyse van drie veelgebruikte toepassingen van AI voor klantenservice

  • Use cases voor AI binnen de klantenservice waarmee organisaties verder kunnen gaan dan kosten besparen alleen en waarde toe kunnen voegen

  • Aanbevelingen voor klantenservice, IT en technische managers die AI willen gebruiken om de klantenservice en selfservice te verbeteren

*Gartner, 3 manieren waarop klantenservice-organisaties kunnen profiteren van AI, Bern Elliot en Emily Potosky, 3 november 2021.

Gartner: 3 manieren waarop klantenservice-organisaties kunnen profiteren van AI

Lachende klantenservicemedewerker met een headset op, zittend achter een bureau met daarop een open laptop