Start
Interne helpdesk
Zendesk voor een betere IT-helpdesk

Zendesk voor een betere IT-helpdesk

Wat is een IT-helpdesk?

Een IT-helpdesk is software die gebruikers via één contactpunt (of meerdere) helpt bij het oplossen van hun problemen. Dankzij een IT-helpdesk kunnen gebruikers problemen oplossen, volgen en hulp krijgen voor producten en diensten.

Slimmere, eenvoudigere ITIL

Maak uw ITIL-processen op maat, zodat ze goed bij u passen. Zendesk-software maakt ITIL-processen mogelijk zonder de kenmerkende complexiteit van ITIL-tools, zodat u uw aandacht kunt richten op wat echt noodzakelijk is. En met onze flexibiliteit en analysefuncties is uw helpdesk een systeem dat continu verbetering mogelijk maakt, daar waar ITIL juist om draait.

Zendesk voor een betere IT-helpdesk

Automatiseer en volg belangrijke activiteiten

Met de krachtige automatiseringstools van Zendesk kunnen IT-teams incidenten, gebeurtenissen, problemen en serviceaanvragen beheren, elke dag opnieuw. Vooraf gedefinieerde reacties, die macro's worden genoemd, lossen veelvoorkomende problemen sneller op. Tag problemen om deze te rapporteren, categoriseren en om problemen in tickets te volgen. En volg telefoons, computers, beeldschermen en nog veel meer op kantoor en daarbuiten, door je helpdesk te integreren in algemene tools voor het beheren van IT-activa.

Help werknemers zichzelf te helpen

Besteed minder tijd aan het opnieuw instellen van wachtwoorden en veelvoorkomende IT-vragen met een intuïtieve kennisbank waarin werknemers zelf antwoorden op hun vragen kunnen vinden. En met tickets die worden gemaakt op basis van e-mails, webformulieren, chatsessies, telefoongesprekken en aanvragen vanaf mobiele apparaten, zijn er meerdere manieren waarop uw werknemers via het kanaal van hun keuze een ticket kunnen indienen, zelfs wanneer ze niet op kantoor zijn.

Krachtige analyses voor goed geïnformeerde beslissingen

Volg de belangrijkste metrics, zoals de tijd tot een eerste reactie en de tijd tot de oplossing, met in Zendesk ingebouwde rapporten, of stel zelf een rapport op maat samen. Stem je rapporten af op voor ITIL aanbevolen werkwijzen en maak rapporten over incidenten, problemen en aangevraagde wijzigingen. Ontdek en bekijk welke problemen het meeste werk veroorzaken en bied een selfservicetool aan of automatiseer processen om problemen te voorkomen.

EEN VEELZIJDIG PLATFORM DAT ZICH SAMEN MET U VERBETERT

Zendesk is een open platform dat meegroeit met uw behoeften. Kies uit meer dan 380 apps in onze Apps Marketplace en integreer IT-tools zoals Oomnitza, Myndbend, Okta, OneLogin en LogMeIn. En met onze goedgedocumenteerde open API's, SDK's voor chatsessies en mobiele toepassingen kunt u innoveren en uw IT-helpdesk aanpassen.

Zendesk is een doelmatig hulpmiddel. Eenvoudig gezegd betekent dit dat we niets dat van belang is over het hoofd zien.

David Desinger

L'Oreal

Meer informatiebronnen

Een IT-servicedesk die is gebouwd op Zendesk

  • SNELSTE TIME-TO-VALUE

    Implementeer Zendesk snel en eenvoudig zonder kostbare consulting of training.

    Meer informatie >
  • ITSM OPNIEUW UITGEVONDEN

    Ontdek waarom Xero voor Zendesk heeft gekozen voor zijn flexibele integraties en gebruiksvriendelijkheid.

    Meer informatie >
  • BETERE BESLISSINGEN MET BETERE GEGEVENS EN ANALYSES

    Meet de prestaties van uw teams, ontdek inefficiënte processen en volg de tevredenheid over de dienstverlening met Net Promoter Scores van werknemers.

    Meer informatie >
  • ONTWORPEN OM TE INNOVEREN, GEBOUWD OM OP TE SCHALEN

    Omdat dit een SaaS-oplossing is, ontvangt u naadloos upgrades. Onze open API's en de Apps Marketplace staan garant voor een gemakkelijke integratie.

    Meer informatie >

Ontdek het zelf