Helpdesksoftware waarmee je bedrijf betere klantervaringen levert

Help desk software

Een guide voor de beste live chat-software

Meer dan driekwart (77%) van de klanten zegt loyaler te zijn aan bedrijven die uitmuntende service bieden (Bron: Zendesk Klantervaring-trends 2021).

Voeg daaraan toe dat in 2021 het aantal tickets voor klantenservice ten opzichte van het jaar ervoor met 30 procent is gestegen, en de conclusie is duidelijk: een uitmuntende klantenservice is een essentieel onderdeel van een succesvol bedrijf.

Dit helpt te verklaren waarom geïntegreerde, omnichannel helpdesksoftware nu de norm is. Maar dat wil niet zeggen dat het gemakkelijk is om de oplossing te vinden die het beste aansluit bij je bedrijf. Vooral als de software voor je helpdesk ook IT- of HR-dienstverlening voor interne werknemers moet ondersteunen.

Om je te helpen het beste systeem te kiezen, leggen we eerst de basisprincipes van helpdesksoftware uit. Wat is het precies, welke soorten er zijn en hoe kan je team ervan profiteren? Daarna bespreken we 10 van de beste helpdesktools. Tot slot leggen we uit waar je aan moet denken bij het uitkiezen van de ideale software voor je organisatie.

Klik door de inhoudsopgave hieronder om dingen te bekijken die je interesseren:

Wat doet helpdesksoftware precies?

Helpdesksoftware is een softwareproduct dat klantenservice- en IT-teams gebruiken om werknemers en/of klanten van dienst te zijn. De belangrijkste functie ervan is om serviceteams te helpen supportverzoeken systematisch te beheren, selfservice-opties aan te bieden, prestaties bij te houden en te rapporteren, en idealiter nog veel meer.

Wanneer het wordt gebruikt door een IT-team, worden de doelstellingen en processen van een helpdesk gedefinieerd op basis van best practices van de overheid en het bedrijfsleven, zoals ITIL (Information Technology Infrastructure Library). Mikkel Svane, de CEO van Zendesk, zei hier ooit over: “Het doel van de ITIL bij het afhandelen van problemen is om de normale werking van de service zo snel mogelijk te herstellen en het nadelige effect op de bedrijfsvoering zo klein mogelijk te houden.”

Helpdesksoftware hoort je de tools te geven die klanten het gevoel geven dat ze gehoord worden. In de basis werkt het zo:

  • Klanten sturen je bedrijf vragen en problemen via e-mail, telefoon, sms, je website, chat of social media.
  • Het systeem zet elke aanvraag om in een ticket en linkt deze (wanneer van toepassing) automatisch aan de geschiedenis van de klant
  • Tickets kunnen handmatig of automatisch worden toegewezen aan de hand van je bedrijfsregels
  • Agents kunnen gemakkelijk samenwerken aan tickets met andere teamleden.
  • Wanneer agents een probleem oplossen, kunnen ze de klant hiervan op de hoogte brengen via hun favoriete kanaal.
  • Admins kunnen workflows creëren en verschillende niveaus van verantwoordelijkheid toewijzen aan agents.
  • Met analyses kun je klanttevredenheid, interne KPI's en meer bijhouden.

Wat zijn de belangrijkste functies van helpdesksoftware?

Niet alle helpdeskoplossingen zijn of doen hetzelfde. Toch moet een type software, om als helpdeskoplossing te functioneren, de volgende functies bevatten:

Systematisch afhandelen van vragen en problemen van klanten

Helpdesksoftware helpt je bedrijf om vragen, problemen, beheer, reacties en oplossingen af te handelen via een ticketsysteem. Dit zorgt ervoor dat de toegewezen supportagent en anderen die erbij betrokken zijn het probleem kunnen volgen tot het opgelost is. Daarnaast kunnen ze tijdens het proces statusupdates geven.

Support via meerdere kanalen

Klantverzoeken kunnen via verschillende kanalen binnenkomen: social media, telefoon, live chat, sms of e-mail. Support via meerdere kanalen betekent dat je kunt kiezen uit de kanalen die het beste bij je klanten passen.

Selfservice-functies

De twee meest gebruikte selfservice-opties zijn kennisbanken en klantenportals. De beste helpdesksoftware biedt beide, zodat serviceteams hun institutionele kennis kunnen delen in één centrale portal. Zo kunnen zowel klanten als medewerkers ervan profiteren.

Tracking en analyses

Met analyses en tracking kunnen managers inzicht krijgen in de prestaties van hun team, de klanttevredenheid en nog veel meer. Dit kan helpen de dienstverlening en het bedrijf als geheel te verbeteren door knelpunten die klanten ervaren aan het licht te brengen.

Automatisering, apps en integraties

Supportmedewerkers gebruiken helpdesk-apps, integraties en automatiseringen om een ideale werkomgeving te creëren op basis van hun bestaande tools en workflows. Met deze functies kunnen agents het ticketbeheer automatiseren, de interne samenwerking verbeteren, toegang krijgen tot contextuele klantgegevens en nog veel meer.

Wat zijn de voordelen van het gebruiken van helpdesksoftware?

Er zijn veel voordelen verbonden aan het upgraden van de supportdiensten van je helpdesk. Het meest fundamentele (maar ook het meest handige) voordeel is de hoeveelheid handmatig werk die een helpdesk je kan besparen door een alternative, gecentraliseerde locatie te bieden voor klantentickets die anders verspreid zouden zijn over inboxes en spreadsheets.

Hier zijn nog een paar voordelen van helpdesksoftware die je moet weten:

Transparantie in de interne en externe communicatie

Elke dag honderden (of duizenden) veeleisende klanten bedienen is op zich al moeilijk genoeg. Voeg daar kruisende communicatielijnen en gefragmenteerde informatie over klantverzoeken aan toe, en je staat voor een onmogelijke taak. Helpdesksoftware consolideert verzoeken uit verschillende bronnen en zet deze om in tickets, die je in één gedeelde inbox kunt bijhouden. Via de gedeelde inbox kunnen agents de ticketgeschiedenis zien en in realtime volgen wie welke actie onderneemt op welk ticket.

Contextueel relevante ticketroutering

Naarmate je organisatie groeit, wordt het voor klanten met een probleem steeds lastiger om de juiste persoon te pakken te krijgen. Maar met helpdesksoftware voor IT-support kun je workflows opzetten op basis van vooraf ingevulde ticketinformatie, zodat klanten worden doorverbonden met de juiste agent. En als de agent die een ticket behandelt hulp nodig heeft om deze op te lossen, kan hij of zij contact opnemen met teamleden via de helpdesksoftware, zonder de klant hiermee lastig te vallen.

Blijven leren en verbeteren

Klantfeedback is voor elk bedrijf van cruciaal belang. Met helpdesksoftware kun je deze verzamelen en delen binnen je organisatie. Je kunt deze feedback vervolgens gebruiken om je service te verbeteren, producten te ontwikkelen, sales- en marketingtactieken te bepalen, en meer. Rapporten en analyses kunnen het management ook helpen bij het nemen van beslissingen over personeelsbezetting, training en standaardwerkwijzen.

Wat zijn de verschillende soorten helpdesktools?

Er zijn zeven soorten helpdesksoftware. De verschillen hebben te maken met waar de software gehost wordt, of het intern of extern is, het soort bedrijf waarvoor het is ontworpen, en of de onderliggende code open source is of niet.

Elk type heeft specifieke voordelen, afhankelijk van de omvang, complexiteit en behoeften van je bedrijf op het gebied van klantenservice. Laten we ze eens bekijken:

1. Helpdesks voor grote bedrijven

Zoals de naam al aangeeft, is dit type helpdesktool gemaakt voor grote organisaties die een helpdesk nodig hebben die op grote schaal kan opereren. Helpdesks voor grote bedrijven bieden een scala aan functies, zoals account- en activabeheer, kennisbanken, samenwerkingstools voor IT-technische ondersteuning, en geen (of een zeer hoge) limiet voor het aantal gebruikers. Dit is een ideale optie voor grote bedrijven die zowel hun klanten als hun medewerkers support willen bieden.

2. Interne en externe helpdesks

Interne helpdesks, ook wel servicedesks genoemd, zijn gemaakt om interne teams zoals IT en HR te helpen bij het ondersteunen van de werknemers. Een interne helpdesk functioneert op vergelijkbare wijze als een externe helpdesk. Het belangrijkste onderscheid tussen interne en externe helpdesktools is wie er gebruik van maakt: werknemers gebruiken de interne, klanten de externe.

3. Lokale en cloudgebaseerde helpdesksoftware

De kernfuncties van een lokale helpdesk-app zijn dezelfde als de functies van een cloudgebaseerde helpdesk. Maar bij een lokale helpdesk wordt de benodigde software “lokaal” gehost en niet in de cloud, zoals het geval is bij een cloudgebaseerde helpdesk.

Lokale IT-helpdesks stellen bedrijven met strikte gegevensbeveiligingseisen in staat hun data op eigen servers te bewaren. Bovendien zijn ze aanpasbaar, zodat ze kunnen samenwerken met de interne systemen van je bedrijf. Dit vereist echter regelmatig onderhoud dat intern moet worden uitgevoerd.

Cloudgebaseerde helpdesksoftware bewaart je data op de externe servers van je softwareleverancier of een derde partij. Wanneer deze gegevens in de cloud zijn opgeslagen, is het doorgaans gemakkelijker om naar wens op- en af te schalen. Bovendien hoef je het onderhoud van de software niet op je te nemen.

4. Open source en closed source

Helpdesksoftware die open source is, stelt gebruikers en organisaties in staat de onderliggende code te kopiëren, te wijzigen of te verwijderen. Dankzij deze flexibiliteit kunnen bedrijven met uiterst bekwame programmeurs de software volledig aanpassen aan de behoeften van het bedrijf. Dit soort maatwerk gaat veel verder dan standaard plugins en integraties.

Closed source helpdesk-apps zijn daarentegen bedrijfseigen. Wat je ziet is wat je krijgt, en alleen je softwareontwikkelaars kunnen deze kopiëren, wijzigen of verwijderen. Natuurlijk is er dankzij API's, SDK's, integraties met apps van derden en plugins nog genoeg ruimte om closed source helpdesksoftware naar wens aan te passen.

Wie maakt er gebruik van helpdesksoftware?

Je team klantbegeleiding, klantenservice-agents en hun klanten zijn de voornaamste gebruikers van IT-helpdesksoftware. Agents gebruiken de software om klantenservicetickets te volgen, prioriteren en op te lossen. Klantenservicemanagers maken ook gebruik van helpdesksoftware, maar hun focus ligt meestal op rapporten en het opzetten van workflows, hoewel ze soms tevens ondersteuning bieden bij geëscaleerde tickets.

Zoals we al eerder zeiden, zijn niet alle helpdeskoplossingen hetzelfde. Zendesk is bijvoorbeeld méér dan alleen helpdesksoftware: het is een cloudgebaseerd platform voor klantbetrokkenheid dat omnichannel klantenservice mogelijk maakt. Omdat het zo breed kan worden ingezet, kan de helpdesksoftware van Zendesk ook gebruikt worden door social media-teams, salesvertegenwoordigers en marketingteams.

Andere helpdeskoplossingen (ook wel “servicedesks” genoemd) zijn meestal uitsluitend op interne IT-teams gericht. In dat geval wordt het systeem door IT-supportagents, engineers en managers gebruikt om support te bieden aan interne werknemers.

De 10 beste helpdesksoftware-oplossingen

1. Zendesk

Pas Zendesk aan en maak je eigen helpdesk

Zendesk helpt je klantensupport te stroomlijnen met tijdbesparende tools zoals triggers en automatiseringen. Deze supportdesksoftware is intuïtief en gemakkelijk in gebruik, omdat hij speciaal voor klanten en servicedeskagents is ontwikkeld.

Een uitmuntende klantenservice begint bij de juiste tools. Met Zendesk heb je alles wat je nodig hebt om de best mogelijke klantervaring te creëren.

Snelle, gepersonaliseerde reacties

Klantenservicemedewerkers kunnen hun eigen macro's maken en delen, zodat ze snel kunnen reageren op terugkerende klantvragen.

Aangepaste weergaven

Met gepersonaliseerde weergaven kunnen helpdeskagents hun wachtrij filteren op ticketstatus, medewerker, groep of andere voorwaarden.

Apps Marketplace

Haal nog meer uit onze Zendesk-producten met meer dan 500 apps en integraties, beschikbaar in onze Apps Marketplace.

Helpdesksoftware voor support: Samen beter

Samenwerken

Met de webgebaseerde IT-helpdeskoplossing van Zendesk kunnen agents samenwerken met collega's en informatie delen via privé-opmerkingen over elk mogelijk probleem. Ook laat Zendesk in realtime zien wie er tickets bekijken.

Help anderen zichzelf te helpen

Combineer je servicedesksoftware met een helpcenter op maat, een kennisbank, een online community en een klantenportal, zodat klanten over betere selfservice beschikken en agents sneller en efficiënter oplossingen kunnen bieden.

Krijg inzichten

Met de rapportage- en analysetools van Zendesk krijg je inzicht in wat écht belangrijk is, van je teamprestaties tot hoe tevreden je klanten zijn.

Zendesk Support ticket sample with internal note

De helpdesksoftware van Zendesk biedt onder andere de volgende functies:

  • Aangepaste weergaven
  • Selfservice-opties
  • Geïntegreerde spraaksoftware
  • Analyses en rapportage
  • Live chat en messaging
  • Tools voor samenwerking
  • API, SDK's en app-integraties
  • Geautomatiseerde routing
  • Aangepaste branding
  • Omnichannel support
  • Support in meerdere talen

2. HappyFox

HappyFox is een volledig uitgeruste, cloudgebaseerde IT-helpdeskoplossing, geschikt voor verschillende branches en teamgroottes. Het bevat alle essentiële functies van een helpdesk, waaronder slimme automatisering, ticketbeheer, geavanceerde rapporten en nog veel meer Vergeleken met een optie zoals Zendesk biedt HappyFox echter relatief weinig app-integraties.

Verder zul je moeten betalen om deze software uit te kunnen proberen, omdat HappyFox geen gratis abonnement of proefperiode aanbiedt. Ze bieden vier plannen aan, die elk een minimum van vijf helpdeskagents vereisen. Zoals je zou verwachten, verschillen de functies per plan. Hieronder zie je de functies die zijn inbegrepen in hun Enterprise Plan.

Functies

  • Slimme, op regels gebaseerde automatisering
  • API, SDK's en webhooks
  • Workflowmacro's
  • Live website-chat
  • Geavanceerde rapportage
  • Ticketrouting, categorisering en tagging
  • Onbeperkt aantal gedeelde inboxen
  • Aanpasbare branding
  • Kennisbankbeheer
  • Multi-channel communicatie

Meer informatie over Zendesk voor HappyFox

3. Help Scout

Net als HappyFox is Help Scout krachtig genoeg om grote klantenserviceteams van 500 mensen of meer te ondersteunen. Help Scout is echter ook voor kleine bedrijven geschikt, aangezien ze geen minimum aantal gebruikers hanteren en een gratis proefperiode van 14 dagen aanbieden. Help Scout biedt uitgebreide rapporten, native kennisbanken, een robuuste API en een breed scala aan integraties.

Het Standaard-plan kost $20 (€17) per maand per gebruiker, het Premium-plan $35 (€30). Neem contact met ze op voor een offerte als je interesse hebt in het Enterprise-plan. Mogelijk kom je in aanmerking voor een aanzienlijke korting als je bedrijf een startup is of de nadruk legt op duurzaamheid of sociale impact.

Functies

  • Op regels gebaseerde automatisering
  • Extensies en integraties
  • Sjablonen voor reacties
  • Live chat op website
  • Analyses
  • Ticketroutering en -prioritering
  • Tools voor samenwerking
  • Aanpasbare branding
  • Beheer van kennisbankcontent
  • Support via meerdere kanalen

4. KB Support

Als je de helpdesksoftware via je WordPress-site wilt laten werken, dan is KB Support wellicht het systeem voor jou. Je kunt de KB Support-plugin installeren via WordPress en meteen aan de slag met het routeren van supporttickets via webformulieren en e-mail.

Als je voor het Professional-plan kiest, kun je KB Support integreren met MailChimp en WooCommerce. Het Enterprise-plan beschikt daarnaast over een native kennisbank en Zapier-integraties. Als je support op extra kanalen nodig hebt, moet je echter Zapier inzetten om communicatie via social media, live chat en sms te integreren.

Functies

  • Open source
  • Native automatiseringen
  • Traceren en meten
  • Ticketroutering
  • Aanpasbare branding
  • Beheer van kenniscontent
  • Integratie met MailChimp en WooCommerce

5. JIRA Service Management

JIRA Service Management van Atlassian is een cloudgebaseerd, intern IT-helpdesksysteem, speciaal gemaakt voor IT-teams. Het heeft functies zoals automatisering, selfservice, incidentbeheer, gesprekken via tickets en nog veel meer. Je kunt ook gebruik maken van de native kennisbank, hoewel je daar een apart abonnement op Confluence voor nodig hebt.

Je kunt een gelimiteerde versie JIRA uitproberen met hun gratis plan, maar je bent hierbij beperkt tot drie agents of tien gebruikers. Je kunt ook een gratis proefperiode van 7 dagen starten voor hun Standaard- of Premium-plan, die beide tot 5000 agents ondersteunen.

Functies

  • Gesprekken via tickets
  • Nazorg bij incidenten
  • Verandermanagement
  • Rapporten en statistieken
  • SLA-beheer
  • Activabeheer
  • Slimme automatisering
  • Kennisbank (met Confluence-abonnement)
  • API
  • Incidentbeheer
  • Selfservice-portal

Meer informatie over Jira voor Zendesk.

6. Salesforce Service Cloud

Voor organisaties die een robuuste, technische supportsoftware op grote schaal nodig hebben, is Salesforce Service Cloud zeker het overwegen waard. De oplossing maakt gebruik van AI-gedreven automatisering, een 360-graden klantbeeld en geavanceerde serviceanalyses, zodat je een uitstekende service kunt bieden en kunt blijven groeien.

Je kunt de volledige kracht van Salesforce Service Cloud (inclusief het 360-graden klantbeeld) het best benutten als je al gebruik maakt van andere populaire Salesforce-software, zoals hun CRM. Anders moet je integraties instellen of de Salesforce API gebruiken om relevante gegevens uit andere programma's op te halen.

Functies

  • Kennisbeheer
  • Automatiseringen voor workflows
  • Webhooks, SDK's en API's
  • Integraties van derden
  • Omnichannel routering
  • Analyses van supportactiviteiten
  • Activabeheer
  • Toegang op afstand
  • Selfservice-portal
  • Klantenforums
  • Automatisering voor workflows
  • Callcenterbeheer

7. Slack

Slack, de immens populaire messaging-app, is gemakkelijk te integreren met een breed scala aan helpdesk-apps. Zo kunnen agents de prachtige interface en krachtige functies van Slack gebruiken om alle supportinteracties op één plek samen te brengen. In de Slack voor Zendesk Support-app kunnen agents bijvoorbeeld tickets aanmaken, opmerkingen toevoegen en realtime meldingen krijgen over nieuwe en bestaande tickets.

Maar ook zonder integraties is Slack een krachtige tool. Je kunt kanalen instellen voor specifieke doeleinden, automatiseringen opzetten en effectiever samenwerken dankzij video, tekst, afbeeldingen en andere soorten media.

Functies

  • Live chat en messaging
  • Zendesk-integratie
  • SDK's, API's en Webhooks
  • Videoconferenties
  • Bestanden delen
  • Native integraties
  • Communityforums
  • Workflow-builder
  • Klantenenquêtes

8. Huddle

Klantportalen zijn een belangrijk onderdeel van een eersteklas helpdeskoplossing. Huddle is speciaal gemaakt voor klantportalen, en is nuttig als je te maken hebt met gecompliceerde klantcontracten waarbij veilig documentbeheer, bestandsopslag en taakbeheer vereist is. Je kunt Huddle verbinden met je technische klantenservicesoftware met behulp van Huddle Connectors in Microsoft Power Automate.

Huddle biedt functies voor taakbeheer. Tenzij je alleen een selfserviceportal nodig hebt kan het je helpdesk echter niet vervangen, zeker niet als je met grote hoeveelheden aanvragen te maken hebt. In plaats daarvan moet je het zien als een uitbreiding op je bestaande helpdesksoftware, voor het veilig opslaan en beheren van gedeelde klantendocumenten.

Functies

  • Aangepaste branding
  • Microsoft Power Automate-integratie
  • Beveiligd bestandsbeheer
  • Versiebeheer van documenten, machtigingen en audit trail
  • Mobiele beveiliging
  • Taakbeheerder

9. Guru

Een ander onmisbaar onderdeel van elke helpdesk-app is een degelijke kennisbank. Guru is een uniek kennisbanksysteem (te integreren met Zendesk) dat je team in staat stelt om interne en externe kennisbanken te maken, te delen en bij te werken. Het is tevens ontworpen om moeiteloos aan te sluiten op de bestaande workflows van je organisatie door gegevens uit je CRM, messaging apps, e-mails en andere systemen en tools te halen.

Kortom, dankzij Guru's AI-gedreven integraties en browserextensie beschikken je agents over de kennis die ze nodig hebben, waar ze ook zijn. Verder kun je het door de integratie met Zendesk gebruiken binnen Zendesk Suite, zodat je geen aparte meer tool nodig hebt. De prijzen voor Guru variëren van $5 (€4) tot $20 (€17) per gebruiker per maand.

Functies

  • Kennisbankbeheer
  • Zoeken in volledige tekst
  • Duplicaten opsporen
  • AI-gedreven suggesties
  • Klantenforums
  • App-integraties
  • Private en publieke kennisbanken
  • Browser-extentie
  • Analyses

Meer informatie over de Zendesk-app voor Guru

10. Document 360

Interne en externe kennisbanken kunnen je klantenserviceteam een enorme boost geven. Document 360, met zijn duidelijke interface en markdown-editor, maakt het creëren van kennisbankcontent erg gemakkelijk. Met realtime zoeken en intuïtieve categorisatiefuncties maakt Document 360 het eindgebruikers bovendien eenvoudig om snel de informatie te vinden die ze nodig hebben.

En wanneer je de handige Document 360-app installeert, kunnen je supportmedewerkers rechtstreeks vanuit Zendesk in de kennisbank zoeken, URLs naar artikelen en content delen, en artikelen schrijven. De prijzen voor Document 360 variëren van $49 (€42) tot $299 (€258) per maand.

Functies

  • Categoriemanager
  • Zendesk app-integratie
  • Markdown-editor
  • Geavanceerde rapportage
  • Klantenenquêtes
  • Contentbeheer
  • Zoeken in volledige tekst
  • Klantenportal
  • Communityforums
  • Beveiligd documentbeheer

Meer informatie over Zendesk voor Document 360

Hoe kies je de juiste helpdesksoftware?

Afzonderlijke tools zoals e-mailinboxes of spreadsheets staan een uitmuntende klant- en agentervaring in de weg. Met het juiste helpdesksysteem beschikken supportteams over alle tools die ze nodig hebben om snelle, persoonlijke service te leveren.

Welke helpdesksoftware het beste is voor je bedrijf hangt af van je klanten en je team, maar er zijn er een aantal belangrijke zaken waar je rekening mee moet houden bij het kiezen van een oplossing.

Stel bij het kiezen van helpdesksoftware de volgende vragen:

Past deze helpdesksoftware bij mijn bedrijf?

De helpdesksoftware moet passen bij de groeidoelstellingen, het budget, de serviceprioriteiten, het klantenprofiel en de bestaande workflows en systemen van je bedrijf. Je wilt ten slotte tijd besteden aan het helpen van je klanten, niet aan het handmatig samenstellen van een helpdeskoplossing.

Welke klantenserviceprocessen kun je automatiseren met helpdesksoftware?

Nagaan welke bestaande processen je met een potentiële helpdeskoplossing kunt automatiseren is een goede manier om een idee te krijgen hoeveel waarde deze software kan toevoegen voor je team. Hoe meer interne logistiek je kunt automatiseren, hoe meer tijd je supportmedewerkers overhouden om zich te concentreren op het leveren van klantenservice van het hoogste niveau.

Kun je met deze helpdesksoftware je klanten effectiever support bieden?

Wat je zeker niet wilt is een helpdesksoftware die je klanten, agents en managers in de weg zit. Definieer wat het voor je organisatie betekent om effectieve klantenservice te leveren als je dit nog niet hebt gedaan. Bepaal vervolgens of je deze helpdesksoftware efficiënt vindt.

Met welke communicatiekanalen kan de IT-helpdeskoplossing geïntegreerd worden?

Je hebt weinig aan helpdesksoftware die je niet kunt integreren met de servicekanalen die je klanten gebruiken. Maar het is niet genoeg om de software alleen te integreren met alle noodzakelijke kanalen. Dergelijke integraties moeten naadloos aansluiten, zodat je via één centrale plek via alle kanalen met je klanten kunt communiceren.

Hoe meet helpdesksoftware de klanttevredenheid?

Je kunt je klanttevredenheid meten aan de hand van bepaalde statistieken, zoals (maar niet beperkt tot) je klanttevredenheidsscore (CSAT), Customer Effort Score (CES) en Net Promotor Score (NPS). Ongeacht de manier waarop je organisatie klanttevredenheid meet, eersteklas helpdesksoftware hoort deze inspanningen te ondersteunen.

Werkt deze helpdesksoftware nog steeds goed naarmate je bedrijf groeit?

De beste IT-helpdesksystemen zijn zo aan te passen dat ze elke workflow ondersteunen en de meest complexe zaken af kunnen handelen. Daarnaast moeten ze flexibel genoeg zijn om moeiteloos te kunnen opschalen. Hoewel een systeem dus aan je huidige behoeften kan voldoen, moet je ook nagaan hoe je dienstverlening zal groeien en veranderen, en of je helpdesksoftware daar gschikt voor is.

Probeer gratis helpdesksoftware uit

Verzamel de juiste informatie van klanten

Dynamische aanvraagformulieren en ticketvelden geven agents extra context, zodat ze beter voorbereid gesprekken ingaan en persoonlijkere klantenservice kunnen leveren.

Mis nooit een deadline

De serviceniveauovereenkomsten zijn ingebouwd, zodat agents hun eigen parameters kunnen instellen, en met tot op de minuut nauwkeurige metingen de status van specifieke tickets in de gaten kunnen houden.

Neem je helpdesk met je mee

Met onze mobiele apps kunnen helpdeskagents overal op aanvragen van klanten reageren, zelfs als ze niet achter hun bureau zitten.