Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 3 min read

Zendesk Duet: breek de muren af tussen sales en support

Door Ryan Nichols, Vice President of Product and Marketing, Sell

Laatst gewijzigd 19 juni 2019

Het is niet de bedoeling dat het sales- en supportteam onafhankelijk van elkaar werken. Beide teams hebben te veel belangrijke informatie over de klant om ze gescheiden van elkaar te houden. Elk salesteam beschikt over cruciale contextinfo over wie hun klanten zijn en wat zij willen, en uw supportteam heeft onmisbare inzichten in hoe aan verwachtingen wordt voldaan.

De behoefte aan het uitwisselen van gegevens tussen deze twee teams neemt steeds verder toe, zodat bedrijven de best mogelijke klantervaring kunnen leveren. Recent onderzoek van Zendesk heeft aangetoond dat 86 procent van het mkb het delen van klantgegevens tussen sales en support ‘erg belangrijk’ vindt bij de overweging om bepaalde software aan te schaffen. Verder vindt 79 procent dat hun sales- en supportteam elkaars tools moet gebruiken om meer over hun klanten te weten te komen.

Het grote probleem is dat veel sales- en supportteams niet zomaar probleemloos informatie met elkaar kunnen uitwisselen. Ze zitten vast aan starre systemen waardoor ze gescheiden van elkaar werken. Ze zitten vast aan een eigen workflow die er uiteindelijk alleen maar toe leidt dat de teams verder uit elkaar groeien. Deze bedrijven hebben behoefte aan tools waarmee ze op een flexibele manier kunnen groeien en een duidelijk beeld krijgen van de ervaringen van hun klanten. Of nog beter, ze hebben behoefte aan één enkele oplossing die deze voordelen kan leveren.

Sell + Support = Zendesk Duet

Dat is het idee achter Zendesk Duet, waarin de salesautomatisering van Sell en ticketmogelijkheden van Support in één pakket samenkomen. Zendesk Duet is speciaal ontworpen om agenten en verkopers een holistisch beeld te geven van hun klanten. Elk team heeft gemakkelijk toegang tot de tools van het andere team om zo gesprekken met klanten bij elkaar te houden en een duidelijker beeld te krijgen van het gehele traject dat de klant aflegt.

Duet is in feite een combipakket waarmee gebruikers zowel over Sell als Support beschikken, waardoor ze de voordelen van de gegevensstroom tussen beide kunnen benutten. Dit houdt in dat Duet-seats kunnen worden toegewezen volgens de behoeften van uw bedrijf. De omvang van een sales- of klantenserviceteam kan indien nodig worden aangepast. Dit is echt een game-changer voor bedrijven die op zoek zijn naar meer wendbaarheid tijdens cruciale groeiperioden, vooral wanneer de middelen beperkt zijn en werknemers meerdere rollen moeten vervullen.

Het maakt niet uit waar de seats zich bevinden, beide teams kunnen gegevens delen. Als een verkoper een uitvoerigere pitch wil geven en een gesprek wil omzetten in een conversie, kan die een ticket raadplegen om te zien welke supportinteracties er eerder zijn geweest. Als de klantenservice persoonlijkere support wil verlenen, kunnen ze de details van het verkoopproces raadplegen om meer contextinfo te zien.

Blijf in gesprek

De waarde van alles op één platform hebben, is een belangrijke factor van Duet – een ideaal dat door Zendesk-producten wordt gedeeld. Zowel agenten als verkopers kunnen hun klanten van pre-sales tot post-sales kennen en dat allemaal via een probleemloze ervaring van begin tot eind. Sales- en supportsoftware hoeft geen barrière te vormen voor bedrijfsgroei. Uw team kan meteen profiteren van de flexibiliteit en de mogelijkheden tot samenwerking.

Meer informatie over Zendesk Duet

Verwante verhalen

Artikel
4 min read

Zendesk Talk uitproberen in 6 eenvoudige stappen

Bij Zendesk geloven we dat telefonische support een krachtige manier is voor bedrijven om hun klanten…

Artikel
17 min read

30 e-mailsjablonen voor klantenservice en best practices voor contact met klanten

Gebruik deze e-mailsjablonen voor klantenservice in combinatie met software voor klantenondersteuning om je e-mailworkflows te versnellen, tijd te besparen en de efficiëntie op schaal te vergroten.

Artikel
2 min read

De ticketwachtrij navigeren met de Play-knop of de begeleide modus

Het optimaliseren van de ticketworkflow is cruciaal voor elke klantenservicemanager en wordt des te belangrijker naarmate…

Artikel
3 min read

Standaardtriggers uitgelegd

Triggers zijn bedrijfsregels die automatisch worden uitgevoerd als reactie op bepaalde gebeurtenissen die zijn opgetreden in…