FAQ-software: Maak een optimale FAQ-sectie
FAQ-software helpt teams om te schalen, kosten te besparen en betere ervaringen voor klanten en medewerkers te leveren — probeer het gratis zelf.
Een guide voor de beste forumsoftware
Laatst gewijzigd 27 november 2023
Als klanten vragen hebben, willen ze snel antwoord. Een FAQ-pagina met relevante, actuele informatie kan ondersteuning bieden aan interne en externe klanten en tegelijkertijd je supportteam efficiënter maken.
De beste FAQ software kan je helpen een uitzonderlijke klantervaring te creëren op basis van zelfbediening. Onze gids geeft een overzicht van de tools met de belangrijkste functies, voordelen en best practices, zodat je over de informatie beschikt die je nodig hebt om de juiste FAQ-software voor jouw bedrijf te kiezen.
Vergeet niet om onze FAQ-sectie te bekijken waarin we veelgestelde vragen over veelgestelde vragen beantwoorden. Heel meta.
- Wat is FAQ-software?
- De 13 beste FAQ-software en tools
- Vergelijking van de top 13 FAQ-software
- Functies van FAQ-software
- Voordelen van FAQ-software
- Best practices voor je FAQ-pagina
- Zo maak je een FAQ-database
- Zo kies je de juiste FAQ-software
- Veelgestelde vragen
- Probeer gratis de FAQ-software
Wat is FAQ-software?
FAQ-software is een programma waarmee je antwoorden op veelgestelde vragen kunt maken, bewerken, publiceren en verspreiden als selfservice klantensupport. Met de juiste software kun je relevante FAQ's delen op webpagina's via chatbots en live chat. Zo bied je proactieve ondersteuning wanneer de klant het nodig heeft.
Omdat FAQ-diensten asynchroon kennis delen met je klanten, kunnen ze hun problemen sneller oplossen en je supportmedewerkers kostbare tijd besparen.
De 13 beste FAQ-tools en software
- Zendesk
- Document360
- Wix Answers
- Slab
- HappyFox
- Zoho Desk
- SupportBee
- HelpScout
- Groove
- Helpjuice
- CloudTutorial
- KnowledgeOwl
- Stonly
1. Zendesk
Zendesk geeft inzicht in de vragen die je klanten hebben, zodat je de FAQ-mogelijkheden optimaal kunt benutten. Met functies zoals Content Blocks kun je beknopte stukjes nuttige informatie maken, zoals korte alinea's, afbeeldingen of video's, die aansluiten op meerdere onderwerpen. Je kunt deze inhoud in meerdere relevante artikelen plaatsen en wanneer je het inhoudsblok bijwerkt, verandert het automatisch overal mee.
Content Cues maakt gebruik van zelflerende systemen om de artikelen in je helpcenter relevant en actueel te houden. Content Cues kan je hiermee helpen:
- Gaten in je kennisbank identificeren en acties voorstellen om ze te vullen
- Trending onderwerpen tonen op basis waarvan je nieuwe artikelen kunt maken
- Bestaande artikelen markeren om te bekijken, bij te werken of te archiveren
Daarnaast helpen functies als Team Publishing je teams om makkelijker samen te werken en inhoud te beheren. Je zet er eenvoudig samenwerkingsworkflows mee op om inhoud te beoordelen, goed te keuren en te publiceren. Ook inhoudsupdates voor gepubliceerde artikelen bereid je makkelijk voor zonder de live inhoud te veranderen.
Als je de software implementeert met de Zendesk AI-gestuurde chatbot en het ticketing systeem, kun je antwoorden op FAQ hergebruiken om problemen van klanten snel op te lossen. Klanten kunnen op je website zelf op zoek gaan naar antwoorden op hun vragen, of de bots van Zendesk inschakelen voor geassisteerde selfservice, allemaal zonder tussenkomst van een live supportmedewerker. Als er toch een supportmedewerker nodig is, kan de medewerker de FAQ gebruiken om snel een oplossing te vinden.
Interne FAQ-software is niet alleen geweldig voor je klanten, het is een waardevolle hulpbron voor je hele team. Met een interne kennisbank en FAQ minimaliseer je hoeveel tijd je werknemers (nieuw en ervaren) kwijt zijn aan het opzoeken van informatie. Of het nou gaat om vragen over arbeidsvoorwaarden of vakantieroosters, met de FAQ van Zendesk kunnen werknemers makkelijk het antwoord vinden, zodat ze zich snel weer op hun andere werk kunnen concentreren.
Functies:
- Slimme kennisbank en helpcenter
- AI-gedreven bots
- Communityforums
- Intelligent kennisbeheer
- Artikelen voorbereiden en linken terwijl je klanten bedient
- AI-gedreven aanwijzingen over benodigde inhoud
- Teampublicaties
- Inhoudsblokken
- Robuuste zoekmachine (verenigd, federatief, semantisch zoeken)
- Aanpassing voor verschillende doelgroepen, regio's of merken
- In-context selfservice (webwidget/mobiele SDK's)
Prijzen:
- Suite Team: $ 55 per agent/maand
- Suite Growth: $ 89 per agent/maand
- Suite Professional : $ 115 per agent/maand
Gratis proefperiode: 14 dagen
2. Document360
Document360 biedt handige FAQ-software voor bedrijven van elke grootte. Met het intuïtieve zelfbedieningsportaal kun je meteen je FAQ-pagina maken. Je kunt ook eenvoudige en gedetailleerde FAQ's voor openbaar of intern maken. Interne FAQ's kunnen alleen bekeken worden met gebruikersnaam en wachtwoord.
De voorspellende zoekfunctie toont relevante resultaten en de geoptimaliseerde paginastructuur maakt de navigatie eenvoudig. Met een extra functie kun je veelgestelde vragen toevoegen aan je website of mobiele app, zodat klanten gemakkelijk toegang hebben tot je FAQ-pagina.
Functies:
- Slim zoeken
- Tekstverwerker
- Duidelijke displays en navigatie
- Aanpassing en branding
- Feedback en analyses
- Support in meerdere talen
- Mobiel responsief platform
Prijzen:
- Standard: $ 199/maand per project (3 teamaccounts)
- Professional: $399/maand per project (5 teamaccounts)
- Business: $ 529/maand per project (5 teamaccounts)
- Enterprise: $ 799/maand per project (10 teamaccounts)
Gratis proefperiode: 14 dagen
3. Wix Answers
Je kent Wix misschien beter van de bekende, gebruiksvriendelijke website-builder, maar ze bieden ook FAQ-software aan: Wix Answers, in combinatie met de Wix FAQ-app. Als je de website-builder van Wix al gebruikt, kun je zonder extra kosten de Wix FAQ-app downloaden en FAQ's toevoegen aan je website.
Ben je op zoek bent naar uitgebreidere FAQ-software, dan is Wix Answers een prima optie. Met de kennisbeheeroplossing van Wix Answers maak je een kennisbank waar je FAQ's, handleidingen, chatbotintegraties, analyses en meer aan toe kunt voegen.
Functies:
- Categoriebeheer
- Support in meerdere talen
- Aanpasbaar met CSS en JavaScript
- Rich content editor
- Labels
- Vertaalworkflow
- Privacyinstellingen
- Artikelen toevoegen en publiceren
Prijzen:
- Business VIP: $ 59/maand
- Business Unlimited: $ 32/maand
- Business Basic: $ 27/maand
Gratis proefperiode: 14 dagen
4. Slab
Het maken van een geweldige FAQ-pagina gaat natuurlijk om het delen van kennis, ondersteunende tools en data tussen meerdere teams. Daat is Slab voor ontworpen. Deze FAQ-oplossing verenigt de tools van je team om informatie te beheren en een enkele bron van waarheid te creëren.
Verder kun je de intuïtieve en gebruiksvriendelijke interface van Slab gebruiken om een kennisbank vol FAQ's en diepgaande artikelen voor je klanten te maken, te bewerken en te publiceren. Daarnaast kun je het gebruiken om je team effectiever te maken door processen en workflows te creëren en definiëren. Bovendien kun je de gratis FAQ-software van Slab uitproberen om eerst te zien of het op je behoeften aansluit.
Functies:
- Sjablonen
- Inhoudelijke feedback
- Opmerkingen
- Versiebeheer en versiegeschiedenis
- Pagina-analyse
- Machtigingen
- Kennis delen
- Meldingen
Prijzen:
- Starter: $ 8 per gebruiker/maand
- Business: $ 15 per gebruiker/maand
- Enterprise: Neem contact op met sales
Gratis versie: Beschikbaar (tot 10 gebruikers)
Gratis proefperiode: 30 dagen
5. HappyFox
De FAQ-software van HappyFox biedt intelligente case deflection waarmee klanten naar je FAQ's worden doorgeleid als ze een ondersteuningsverzoek proberen in te dienen voor problemen die met de FAQ-pagina oplost kunnen worden. Het beheert ook automatisch je populairste FAQ's.
Helaas is de FAQ-software van HappyFox alleen beschikbaar als deel van vier helpdesksoftwarepakketten, dus er is geen losstaande optie. Maar als je op zoek bent naar extra functies naast FAQ's, zoals vooraf samengestelde chatbot-antwoorden, analyse-dashboards op maat en meertalige ondersteuning, dan is HappyFox zeker een kijkje waard.
Functies:
- Tickets aanmaken via meerdere kanalen
- Beveiligde hosting
- Support bij migratie
- Selfservice-kennisbank
- Standaard acties
- SLA-beheer
- Dashboard
- Klantenportal
Prijzen:
- Mighty: $ 39 per agent/maand
- Fantastic: $ 59 per agent/maand
- Enterprise: $ 79 per agent/maand
- Enterprise Plus: $ 99 per agent/maand
Gratis proefperiode: 14 dagen
6. Zoho Desk
Met de FAQ-software van Zoho Desk kun je meerdere zelfbedieningsportalen met branding opzetten voor toegang tot de kennisbank. Het kennisbeheersysteem bevat een artikelenarchief met onderdelen als FAQ's, how-to artikelen en hulp bij eerder voorkomende problemen. Zoho Desk heeft ook communityforums waar klanten tips, ideeën en oplossingen kunnen delen.
De FAQ-software biedt ingebouwde rapportage met een analyse van trends, gedrag en betrokkenheid van klanten, zodat je weet waar ze naar zoeken. Bovendien helpt de autosuggest-functie supportmedewerkers relevante artikelen met betrekking tot het probleem te vinden, zodat ze het artikel in het ticket kunnen invoegen.
Functies:
- Aanmaken van tickets gebaseerd op producten
- Voorgedefinieerde SLA's
- Rapporten en dashboards
- Beoordelingen van klanttevredenheid
- Sociale en community-kanalen
- Mobiele apps
- Workflow- en toewijzingsregels
Prijzen:
- Standard: $20 gebruiker/maand
- Professional: $ 35 per gebruiker/maand
- Enterprise: $ 50 per gebruiker/maand
Gratis proefperiode: 15 dagen
7. SupportBee
De FAQ-site van SupportBee helpt je een merkervaring op te bouwen voor je klanten. De software biedt eenvoudige ontwerpaanpassingen waarmee je het portaal kunt aanpassen met je merkkleuren en logo's. Je kunt ook een eigen domein gebruiken voor de portal, speciaal voor de klant.
Met deze FAQ-software kun je je kennisbank opnemen in je mobiele app of website. Om SupportBee volledig met je workflow te integreren is wellicht extra implementatie via API nodig, aangezien de software maar weinig eigen integraties biedt in vergelijking met andere aanbieders van FAQ-software.
Functies:
- Kennisbankfragmenten
- Support voor meerdere kennisbanken
- Zoeken in volledige tekst
- Rich text-editor
- Support voor PDF-, foto- en videobestanden
- Inbedbare helpartikelen
- Aanpasbaar design en aanpasbare branding
Prijzen:
- Starter: $ 15 per gebruiker/maand
- Enterprise: $20 per gebruiker/maand
Gratis proefperiode: 14 dagen
8. Help Scout
HelpScout is een kennisbank die is ontworpen voor zelfbediening. Met HelpScout kun je snel een FAQ maken, updaten en publiceren met tekst, tabellen, video's, afbeeldingen en intuïtieve functies voor zoekmachine-optimalisatie. Met Beacon, de kennisbank- en chatwidget van HelpScouts, kunnen je klanten vanaf overal op je website hun veelgestelde vragen opzoeken.
Als volledig functionele kennisbanksoftware gaat HelpScout natuurlijk veel verder dan alleen FAQ's. Je kunt het gebruiken om een geoptimaliseerd helpcenter te maken en te hosten, bij te houden waar je klanten naar zoeken en interne bronnen te publiceren die alleen zichtbaar zijn voor je team.
Functies:
- Automatisering van workflows
- API
- Meer dan 50 integraties
- Rapporten en analyses
- Messaging
- Live chat
- 3 mailboxen
- Contactformulieren
Prijzen:
- Standard: $ 25 per gebruiker/maand
- Plus: $ 50 per gebruiker/maand
- Pro: $ 65 per gebruiker/maand
Gratis proefperiode: 15 dagen
9. Groove
Groove biedt goed ontworpen FAQ-software waarmee je gestroomlijnd een FAQ maakt, publiceert en distribueert naar supportmedewerkers en klanten. Met het ticketsysteem van GrooveHQ kunnen je medewerkers antwoorden rechtstreeks uit de kennisbank halen terwijl ze live met klanten chatten of e-mailen.
De FAQ-software van Groove heeft verschillende aanpassingsmogelijkheden om een merkervaring te creëren. Je kunt logo's uploaden, je merkkleuren instellen en het uiterlijk van je tekst aanpassen met Google Fonts.
Functies:
- 25 mailboxen
- Live chat
- Rapporten en analyses
- Opdrachten
- Regels
- Aanpasbare kennisbank
- 40+ integraties
Prijzen:
- Starter: $ 25 per gebruiker/maand
- Plus: $ 50 per gebruiker/maand
- Pro: $ 80 per gebruiker/maand
Gratis proefperiode: 30 dagen
10. Helpjuice
De aanpasbare, gebruiksvriendelijke FAQ-tool van Helpjuice is ontworpen om je bedrijf te helpen schalen. Met de ingebouwde editor en publicatie-interface kun je eenvoudig samenwerken aan FAQ's, je pagina's structureren, meerdere versies van FAQ's publiceren en rechten beheren. Het heeft krachtige analyses, zodat je de FAQ's ook na verloop van tijd relevanter kunt maken.
Helpjuice heeft een WYSIWYG-editor (what you see is what you get), zodat je meteen kunt beginnen met het maken van je FAQ-pagina. Er zijn veel integratieopties waarmee je de tool kunt aanpassen aan de behoeften van je bedrijf. Het heeft ook rapportagetools die je helpen speuren naar mogelijkheden om je kennisbasis verder te verbeteren en de productiviteit van je team te verhogen.
Functies
- Inhoudsanalyses
- API
- Aanpasbare branding
- Kennisbank-editor
- Integraties
- Support in meerdere talen
- Zoeken in volledige tekst
- Widget in de app
Prijzen:
- Starter: $ 120/maand (tot 4 gebruikers)
- Run-Up: $ 200/maand (tot 16 gebruikers)
- Premium Limited: $ 289/maand (tot 60 gebruikers)
- Premium Unlimited: $ 499/maand (onbeperkte gebruikers)
Gratis proefperiode: 14 dagen
11. CloudTutorial
Als zelfstandige kennisbank helpt de FAQ-software van CloudTutorial je klanten om de antwoorden te krijgen die ze zoeken. Het biedt een schone interface, zoekfuncties, analyses, aanpassingsmogelijkheden en kant-en-klare SEO. Bovendien levert de robuuste zoekmachine direct relevante resultaten, zodat je klanten hun vragen snel beantwoord krijgen.
CloudTutorial werkt net zo goed voor mobiele apps als voor websites en heeft drie verschillende plannen voor verschillende teamgroottes, allemaal met grotendeels dezelfde functies. Bovendien werkt de software van CloudTutorial voor zowel interne en externe FAQ-pagina's.
Functies
- Aanpasbaar domein
- Interne en externe kennisbank
- Aangepaste doorverwijzingen
- Aanpasbare HTML/CSS
- Organisatie van categorieën en subcategorieën
- Rapporten
Prijzen:
- Starter: $ 24/maand per project (2 teamaccounts)
- Growth: $ 59/maand per project (5 teamaccounts)
- Enterprise: $ 119/maand per project (15 teamaccounts)
Gratis proefperiode: 14 dagen
12. KnowledgeOwl
De FAQ-software van KnowledgeOwl is eenvoudig te installeren, dus je kunt meteen beginnen met het maken van je FAQ pagina. Het heeft code en no-code functies zodat je de HTML van je FAQ pagina kunt bewerken of de WYSIWYG editor kunt gebruiken. Je kunt je pagina aanpassen met verschillende thema's en lay-outs. Verder heeft de software een intuïtieve structuur, zodat je een site kunt maken die klanten eenvoudig kunnen navigeren.
KnowledgeOwl heeft een helpwidget die gepersonaliseerde artikelen uit het helpcentrum aanbeveelt op basis van de locatie van de klant. Met KnowledgeOwl kun je interne FAQ's maken, waarbij de gebruiker moet inloggen om de informatie te bekijken en te openen. Met rapportagefuncties en feedback van klanten krijg je inzicht in de effectiviteit van je FAQ-pagina en artikelen.
Functies
- Rich text-editor
- Configureerbare workflow
- Inhoudsbibliotheek
- Waarschuwingen per e-mail
- Contactbeheer
- Aanpasbare branding
- Bestandsbeheer en herstel
- SEO-beheer
- Zoeken in volledige tekst
Prijzen:
- Flex: $ 79/maand per schrijver
- Business: $ 299/maand per schrijver
- Enterprise: $ 999/maand per schrijver
Gratis proefperiode: 30 dagen
13. Stonly
Stonly biedt een interactief platform met moderne FAQ-pagina's en andere zelfbedieningshulpmiddelen voor klanten. Met de drag-and-drop editor kunnen bedrijven FAQ-pagina's maken zonder te hoeven coderen of te investeren in een ontwikkelteam. Je kunt je FAQ's ook aanpassen aan je branding.
Met de geavanceerde analysefunctie van Stonly kun je de prestaties van je FAQ-pagina bijhouden en de effectiviteit meten. Vanuit het dashboard van Stonly kun je de inhoud van je FAQ's snel bijwerken om de inhoud fris en foutloos te houden. Je kunt ook afbeeldingen en video's aan je inhoud toevoegen om de betrokkenheid van klanten te vergroten.
Functies
- Interactieve gidsen
- Geïntegreerde zoekfunctie
- Aanpasbare widget
- Rapporten en analyses
- No-code functionaliteit
- Support in meerdere talen
- Compatibiliteit met verschillende apparaten
Prijzen:
- Small Business: $ 249/maand (tot 5 teamleden)
- Enterprise: Neem contact op met Stonly
Gratis proefperiode: 14 dagen
Vergelijking van de top 13 FAQ-software
Hoe verhouden de top FAQ-tools zich tot elkaar? In onze handige vergelijkingstabel vind je in één overzicht de belangrijkste kenmerken van allerlei FAQ-software.
FAQ-software | Prijs vanaf | Gratis proefperiode | Belangrijkste functies |
---|---|---|---|
Zendesk | $ 49 per agent per maand | 14 dagen |
|
Document360 | $ 199/maand per project | 14 dagen |
|
Wix Answers | $ 59/maand | 14 dagen |
|
Slab | $ 8 per gebruiker/maand | 30 dagen |
|
HappyFox | $ 39 per agent per maand | 14 dagen |
|
Zoho Desk | $ 20 per gebruiker/maand | 15 dagen |
|
SupportBee | $ 15 per gebruiker/maand | 14 dagen |
|
Help Scout | $ 25 per gebruiker/maand | 15 dagen |
|
Groove | $ 25 per gebruiker/maand | 30 dagen |
|
Helpjuice | $ 120/maand (tot 4 gebruikers) | 14 dagen |
|
CloudTutorial | $ 24/maand per project | 14 dagen |
|
KnowledgeOwl | $ 79/maand per schrijver | 30 dagen |
|
Stonly | $ 249/maand (tot 5 teamleden) | 14 dagen |
|
Functies van FAQ-software
De juiste FAQ-softwarefuncties kunnen je helpen de beste selfservice-support op schaal te leveren. Hier zijn een paar functies die je niet wil missen bij de keuze van de juiste tools voor jouw bedrijf.
Voordelen van FAQ-software
De juiste FAQ software helpt je bedrijf op verschillende manieren verder. Dit zijn een paar van de voordelen van FAQ-tools.
Best practices voor het maken van een FAQ-pagina
Voor het maken van een FAQ-pagina is meer nodig dan een lijstje veelgestelde vragen en antwoorden. Hier zijn de best practices om een effectieve FAQ-pagina te maken waar je klanten, je werknemers en je bedrijf van profiteren.
Onderzoek veelgestelde vragen van klanten
Bij het maken van je FAQ-pagina is het verstandig de trends te identificeren rondom de vragen die je klanten stellen en om optimaal gebruik te maken van die waardevolle informatie. Om deze patronen te vinden, onderzoek en analyseer je bestaande interacties met klanten.
Bekijk de supporttickets en vraag het aan medewerkers van de klantenservice om een schat aan veelgestelde vragen te ontdekken. Google Search Console is ook een goudmijn voor onderzoek waarmee je termen en zoekwoorden kunt zien die prospects gebruiken om naar jouw producten of diensten te zoeken. Hopelijk werkt je marketingteam al aan het verzamelen en analyseren van deze gegevens, zodat je het onderzoek kunt gebruiken als aanvulling.
Maak je FAQ-pagina gemakkelijk te navigeren
Zelfs als je vragen en antwoorden perfect zijn, raken ze verloren in de shuffle als ze niet gemakkelijk te vinden zijn. Zorg er dus voor dat je prospects en klanten niet eerst tientallen vragen door moeten worstelen om het antwoord te vinden waar ze naar op zoek zijn. Gebruik in plaats daarvan navigatie-elementen, zoals een inhoudsopgave, met duidelijke labels om de klant naar het gewenste antwoord te leiden. Je kunt de FAQ ook onderverdelen in aparte pagina's per onderwerp om er gerichte, productspecifieke pagina's van te maken.
Beantwoord de vragen helder en beknopt
Er is geen algemene manier om succes te boeken met je FAQ-pagina. Maar niemand wil een boek lezen om het antwoord op een vraag te vinden. Schrijf scanbare inhoud, vermijd lange tekstblokken en gebruik duidelijke taal. Een FAQ moet conversationeel en makkelijk te lezen zijn.
Vermijd het gebruik van technische termen of vakjargon dat kan zorgen voor een onprettige leeservaring. Als je interne termen moet opnemen, definieer ze dan om de ervaring voor je klanten te verbeteren.
Tegelijkertijd moet beknoptheid niet ten koste gaan van hoe informatief het antwoord is. Als je een vraag niet volledig kunt beantwoorden met een paar alinea's, kun je lezers doorverwijzen naar een externe bron, zoals een blogpost, een demo of zelfs een live consult.
Optimaliseer de pagina voor SEO
Google kan de beste vriend van je FAQ-pagina's en helpcentra zijn - als je het slim aanpakt. Optimaliseer je FAQ-pagina voor SEO, zodat je website bovenaan de pagina met zoekresultaten komt te staan als een klant je product of dienst googelt.
Hier zijn een paar tips om de FAQ pagina te optimaliseren zodat je klanten de informatie sneller en gemakkelijker kunnen vinden.
- Identificeer welke woorden, termen en zinnen je klanten gebruiken met zoekwoordenonderzoek. Dat helpt je ook om gaten in de inhoud te vinden.
- Organiseer je pagina in hoofdonderwerpen en subonderwerpen zodat Google ze gemakkelijk kan crawlen.
- Maak je inhoud scanbaar met behulp van opsommingen, korte alinea's en vetgedrukte woorden.
- Plaats interne links naar gerelateerde artikelen.
Werk je FAQ's voortdurend bij
Naarmate je bedrijf groeit en zich ontwikkelt, veranderen de vragen van je klanten mee. Stel dus niet je FAQ op om hem daarna te vergeten. Maak er een prioriteit van om je FAQ's elk kwartaal opnieuw te bekijken om te zien of je iets moet toevoegen, bijwerken of verwijderen.
Zelfs met één enkele update waarmee je klanten meer middelen krijgen om hun vragen zelf op te lossen kun je een aanzienlijke hoeveelheid handmatig werk voor je supportmedewerkers voorkomen. Handige functies zoals Content Cues en Team Publishing maken het makkelijker voor je team om op de hoogte te blijven van updates.
Zo maak je een FAQ-database
Nu je de best practices kent voor het maken van een FAQ-pagina, kun je zelf een pagina maken. Volg deze zes stappen om een database met veelgestelde vragen op te bouwen die de klantervaring verrijkt.
Stappen om een FAQ-database te bouwen:
- Onderzoeken: Inventariseer en verzamel de meest gestelde vragen van je klanten.
- Schrijven: Zet de experts in om duidelijke en beknopte antwoorden op je veelgestelde vragen op te stellen.
- Organiseren: Structureer je pagina voor eenvoudige navigatie.
- Ontwerpen: Pas je pagina met veelgestelde vragen aan de stijl, stem en toon van je merk aan.
- Publiceren: Zet de FAQ database op je live website.
- Beheren: Werk je FAQ's voortdurend bij om ze fris te houden en te verbeteren.
Hoe kies je de juiste FAQ-software?
De juiste FAQ-software voor je bedrijf is een tool waarmee je gemakkelijk FAQ's kunt maken, bewerken, bijwerken, publiceren en verspreiden. Hier zijn een paar dingen die je moet overwegen bij het maken van je keuze:
- Geavanceerde rapportage en analyses om inzicht en belangrijke statistieken te bieden over de prestaties van je FAQ-pagina.
- Een gebruiksvriendelijke interface die zorgt voor een geweldige ervaring voor klanten en medewerkers.
- Voldoende integraties voor de kanalen (bijvoorbeeld chatbots, website en mobiele app) waar je je FAQ wilt verspreiden.
- Flexibiliteit en aanpassingsmogelijkheden die passen bij de behoeften van je merk.
- Naadloze samenwerkingstools om FAQ's te maken.
- Intuïtieve zoek- en categoriseringsfuncties voor je FAQ's.
Veel overwegingen bij het kiezen van de juiste FAQ-software zijn subjectief. Maak gebruik van gratis proefversies en test de FAQ tools die je overweegt, zodat je de beste kunt kiezen voor jouw bedrijf.
Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Probeer zelf FAQ-software uit
Zendesk is een intuïtieve en krachtige FAQ-tool waarmee je je meest gestelde vragen kunt beheren en publiceren. Met Zendesk kun je eenvoudig en voor jouw specifieke behoeften een FAQ-pagina maken, up to date houden en beschikbaar stellen voor je klanten en supportmedewerkers. Probeer het vandaag nog uit.
Gerelateerde gidsen over FAQ-software
Kennis is macht. Word een superheld op gebied van selfservice en voorzie je klanten van een FAQ-sectie via een bedrijfskennisbank. Lees verder voor meer informatie.