Overslaan naar belangrijkste inhoud

Partnerportaalsoftware

Een partnerportaal is een gezamenlijk platform waar je kunt samenwerken met zakelijke partners, kunt communiceren en jullie gezamenlijke inspanningen kunt ondersteunen.

De klantenbeheeroplossing die je met partners kunt delen.

Laatst gewijzigd 23 januari 2024

Effectieve communicatie met partners is van vitaal belang voor bedrijven die samenwerken. Hoewel partnerships veel kunnen opleveren, kan miscommunicatie of wanbeheer tussen teams beide teams tegenhouden.

Om de samenwerking te verbeteren, gebruiken bedrijven partnerportaalsoftware om afstemming te garanderen. Net zoals customer relationship management (CRM) oplossingen klantgebaseerde processen verbeteren, is partnerportaalsoftware erop gericht om hetzelfde te bereiken met zakelijke partners.

Of je nu een nieuwere partnerportal hebt of softwareopties onderzoekt, je kunt hieronder naar het gedeelte springen dat voor jou het meest relevant is:

Wat is partnerportaalsoftware?

Partnerportalen zijn beheeroplossingen waarmee bedrijven de samenwerking met hun partners kunnen stroomlijnen op een gecentraliseerd platform. Portalen creëren partner-ecosystemen: online gemeenschappen waar je zakelijke inzichten kunt delen en kernactiviteiten kunt aanpassen. Door informatie te delen via het portaal kunnen zakenpartners hun diensten en branding op elkaar afstemmen.

Partnerportalen helpen zakelijke partners om efficiënter samen te werken. Bedrijven kunnen een partnerportaal gebruiken om:

  • Informatie te delen die niet bedoeld is voor klanten of het publiek

  • Trainingsmateriaal te hosten dat relevant is voor specifieke taken

  • Verkoop- en marketingresultaten door te geven

  • Naar andere tools te linken

  • Een interne helpdesk te creëren

  • Oplossingen te demonstreren

  • Leads te traceren

  • Nieuwe partners te registreren

  • Technische ondersteuningsdocumenten op te slaan

Wie gebruikt software voor partnerbeheer?

Platformen voor partnerrelatiebeheer (PRM) zijn cruciale hulpmiddelen voor bedrijven die samenwerken. Bedrijven kunnen software voor partnerbeheer gebruiken om een eenduidig beeld te creëren voor hun partners. Ze kunnen ook een gedeelde ruimte creëren voor teams die nauw met elkaar verbonden zijn.

Met PRM's kun je een interne kennisbank voor partners opbouwen, workflows verbeteren en taken automatiseren. Meer specifiek helpt PRM-software bedrijven die:

  • Partneraccounts en contactpersonen willen organiseren

  • Dealregistratie, leaddistributie en training willen stroomlijnen

  • Tijdrovende taken willen automatiseren

  • Operationele inefficiënties of hiaten in processen willen aanpakken

  • Hun samenwerkingsprocessen willen verbeteren

  • Veilig informatie willen delen

Hoewel kleine bedrijven misschien niet meteen tools voor partnershipmanagement nodig hebben, kunnen ze er toch van profiteren naarmate ze opschalen, omdat PRM-systemen helpen processen te ontwikkelen en te stroomlijnen.

Een vergelijkingstabel van de beste partnerportaalsoftware

Het navigeren door verschillende PRM-platforms en het vinden van de beste voor jou kost tijd en zorgvuldigheid. Om je proces op gang te helpen, hebben we hieronder een aantal van de beste partnerportaalplatforms op een rijtje gezet:

Software

Startprijs (per gebruiker/maand)

Gratis proefperiode

Belangrijkste functies

Zendesk

$55

Gratis proef en demo

  • Multibrand thema personalisatie

  • AI-gedreven content cues

  • Team en gepland publiceren

  • Markeer en creëer kennis in tickets

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

PartnerStack

Variaties

Demo

  • Multibrand thema personalisatie

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

impact.com

Neem contact op met sales

Demo

  • Team en gepland publiceren

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

Impartner

$2,000

Demo

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

Partnerhub

$0

Gratis plan

  • Team en gepland publiceren

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

Kademi

$500

Demo

  • Team en gepland publiceren

  • Rapportagefuncties

PartnerPortal.io

$0

Demo

  • Multibrand thema personalisatie

  • Team en gepland publiceren

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

TUNE

$599

Demo

  • Team en gepland publiceren

  • Rapportagefuncties

Partner Fleet

Variaties

Demo

  • Multibrand thema personalisatie

  • Rapportagefuncties

ZINFI

$375

Demo

  • Team en gepland publiceren

  • Weergavemachtigingen voor artikelen


10 PRM-hulpmiddelen om te overwegen

1. Zendesk

Zendesk

Zendesk biedt volledige partnerportaalfunctionaliteit aan helpcenter gebruikers. Het is een unieke oplossing voor relatiebeheer met je partners. Dankzij uitgebreide functies zoals het delen van gegevens en een zelfbedieningsplatform kunnen je partners zelf meewerken.

De klantportaalsoftware van Zendesk biedt een speciale hub voor partners om ondersteuningsverzoeken te beheren en toegang te krijgen tot een gedeelde kennisbank. Met weergavepermissies kunnen beheerders aangepaste gebruikerssegmenten maken in Guide, terwijl agents een artikel kunnen markeren dat moet worden herzien of bijgewerkt in de Agent Workspace.

Met Content Cues en geplande publicatie kunnen Zendesk kennisbeheerders hiaten in de kennisbank identificeren en de vinger aan de pols houden wat betreft de populariteit van artikelen. Agents kunnen ook de enige bron van kennis creëren waar je partners op vertrouwen. Tot slot biedt Zendesk dankzij de mobiele ondersteuning en betaalbare service het meest concurrerende partnerportaal op de markt.

Prijzen:

  • Suite Team: $55 per agent/maand

  • Suite Growth: $89 per agent/maand

  • Suite Professional: $115 per agent/maand

  • Suite Enterprise: $169 per agen/maand

  • Aangepast: Varieert op basis van kenmerken; leer meer.

Abonnement wordt jaarlijks gefactureerd.

Gratis proefperiode: 14 dagen

Functies:

  • Multibrand thema personalisatie

  • Content cues

  • Team en gepland publiceren

  • Kennis markeren & toevoegen

  • Weergavemachtigingen voor artikelen

  • Rapportagefuncties

  • Ondersteuning voor mobiele apparaten

2. PartnerStack

PartnerStack

PartnerStack richt zich op partnerkanalen voor B2B SaaS-bedrijven. In plaats van te focussen op directe verkoop, diversifieert PartnerStack de kanalen van een bedrijf voor snellere groei. Door te kiezen voor een multichannel aanpak genereren gebruikers meer gekwalificeerde leads en verkennen ze nieuwe ondersteuningsmogelijkheden.

PartnerStack is geschikt voor een breed scala aan zakelijke partnerschappen. Of je nu een reseller, agency, affiliate of influencer nodig hebt, het platform kan je helpen. Het biedt ook een eenvoudig te lezen interface die elk bedrijf kan begrijpen.

Prijzen:

  • Prijzen variëren op basis van functies en doelen; beschikbaar op aanvraag

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Automatiseringsondersteuning

  • Affiliate uitbetalingssysteem

  • Tools voor leadbeheer

  • Affiliate- en klanttracker

  • Bulk e-mailtools

  • Rapporten en analyses

  • Het beheer van promotionele aanbiedingen

  • Multikanaalbeheer

3. impact.com

impact.com

Sinds de oprichting in 2008 heeft impact.com media en relatiebeheer gecombineerd in één platform. De software richt zich op adverteerders die hun affiliate marketingaanpak willen uitbreiden. Impact.com maakt gebruik van proactieve berichtgeving en geautomatiseerde workflows om de productiviteit op elke schaal te verbeteren. De prestatiecijfers en rapporten volgen klanten van het online portaal van je partner.

Het platform gaat nog een stap verder door tools aan te bevelen op basis van de doelen en pijnpunten van partners. Dankzij de focus op adverteerders biedt impact.com oplossingen op maat om partners productief, geïnformeerd en on-brand te houden.

Prijzen:

  • Neem contact op met sales

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Partner onboarding en migratieondersteuning

  • Recruitment-tools

  • Automatische betalingsverwerking

  • Gebeurtenistrackers

  • Leerbeheersysteem

  • Cross-channel rapportage

  • Tools voor fraudecontrole

4. Impartner

Impartner

Impartner helpt bedrijven bij het volgen en beheren van hun relaties met andere bedrijven. Met de focus op organisatie volgt en meet het platform partnership KPI's. Gestroomlijnde rapportage zorgt ervoor dat elke relatie op schema blijft voor een hoge ROI. Deze optimalisatie stimuleert inkomsten voor distributeurs, wederverkopers en partners bij elke stap.

Impartner wordt geleverd met standaardfuncties voor het beheer van partnerprogramma's. Gebruikers kunnen communicatie, projecten en overeenkomsten beheren vanuit hun dashboard. Tot slot kunnen portaalpartners hun tools toepassen vanuit één enkel overzicht om elk kanaaldetail te volgen en groei te bevorderen.

Prijzen:

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Opportunitybeheer

  • Rolgebaseerde machtigingen

  • Actiepunten volgen

  • Gedeelde agenda's en workflows

  • Lead- en contentmanagement

  • Prestatiecijfers van partners

  • E-mail outreachtools

5. Partnerhub

Partnerhub

Partnerhub helpt digitale bureaus en SaaS-bedrijven bij het beheren van hun relaties. De partnersoftware biedt oplossingen om zoveel mogelijk partnerschappen te vinden, door te lichten en te vormen. In tegenstelling tot andere platforms werkt Partnerhub als een datingapp voor partners. In plaats van standaard PRM-functies loggen gebruikers in om SaaS-bedrijven en digitale bureaus te overbruggen.

In plaats van zich te richten op rapporten en specifieke kanalen, streeft Partnerhub naar een algehele verbetering van de activiteiten. Je kunt het integreren met populaire CRM's en geautomatiseerde marketingoplossingen. Samen verbeteren ze de functies voor het managen van partners. Gebruikers krijgen ook toegang tot functies zoals het delen van documenten, geautomatiseerde berichtenuitwisseling en het bijhouden van verwijzingen.

Prijzen:

  • Gratis voor digitale agency's en techbedrijven

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Partnershipaanbevelingen

  • Partnerverwijzingen bijhouden

  • Samenwerkend campagnebeheer

  • Gedeelde workflows

  • Gedeelde groeiprojecten

  • Toegang tot een marktplaats van gescreende partners

6. Kademi

Kademi

Kademi is een PRM-product dat is ontworpen voor B2B-bedrijven. De alles-in-één tool combineert out-of-the-box tools voor partnerbeheer met aanpassing zonder code. Gebruikers kunnen functies slepen en neerzetten met de editor van het partnerportaal. De flexibiliteit van Kademi helpt elk partnership om unieke oplossingen te vinden.

Het platform is geschikt voor distributeurs, wederverkopers, doorverwijzingen en filialen. Kademi gaat ook verder dan de standaard PRM-functies. Het biedt software voor verkooppartners, oplossingen voor leerbeheer en betalingsverwerking aan elke portaalpartner. Dit scala aan functies biedt begrip met minder specialisatie.

Prijzen:

  • 1.000 actieve partners: $500/maand

  • 3.000 actieve partners: $1.250/maand

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Partner-enablement en onboardingtools

  • Gesegmenteerde partnergegevens

  • Geautomatiseerde engagement-tools

  • Dealregistratie

  • Verkoopincentives

  • Channel partner-training

7. PartnerPortal.io

PartnerPortal.io

PartnerPortal.io is een webgebaseerd platform dat bureaus en softwarebedrijven helpt bij het beheren van hun partnerschappen. Met de nadruk op zakelijke portals kunnen gebruikers hun partners aanmelden, registreren, samenwerken en berichten sturen. Geavanceerde functies handelen financiële taken af, zoals het verdelen van commissies.

PartnerPortal.io laat gebruikers vertrouwen op de functies die ze nodig hebben en de rest negeren. Of je nu partnerprogramma's of een portal nodig hebt, het platform komt je tegemoet. Dankzij de intuïtieve interface kost het weinig tijd om partners te trainen in het gebruik van de software.

Prijzen:

  • Basis: $0

  • Plus: $399/maand

  • Groei: $999/maand

Gratis proefperiode: Geen

Functies:

  • Aanpasbare branding

  • Geautomatiseerde betalingen en leadtracking

  • Partnersuccesgegevens

  • Inkomstengegevens van ecosystemen en partners

  • Vereenvoudigde commissie-uitbetalingen

  • Bronnen op basis van machtigingen

8. TUNE

TUNE

Onder de vele partnerschaps software opties valt TUNE op door zijn eenvoud. De software stroomlijnt de werving en het inwerken van je meest waardevolle partners. Het helpt bedrijven om kanalen met een laag risico en een hoge opbrengst te benutten. De volumetrische aanpak is niet geschikt voor alle bedrijven, maar de bedrijven die op deze service zijn ingesteld zweren erbij.

Uitgevers van content, affiliates, influencers, bureaus, makers van mobiele apps, prestatienetwerken en technologieleveranciers kunnen allemaal TUNE gebruiken. De Connect functies van het platform helpen bedrijven om diverse partners te ontdekken en te ontmoeten. Van daaruit kun je media van hoge kwaliteit samenstellen om je bedrijf te laten groeien.

Prijzen:

  • Bootstrap: $599/month

  • Scale: $1,599/month

  • Contract: varieert op basis van kenmerken

Gratis proefperiode: 14 dagen

Functies:

  • Partnerprogramma personalisatie

  • Traceertools

  • Eigenschappen voor ecosysteembeheer

  • Hulpmiddelen voor het vinden van partners

  • Ondersteuning voor mobiele apparaten

  • Fraudedetectie

9. Partner Fleet

Partner Fleet

Partner Fleet biedt een kant-en-klaar marktplaatsplatform dat het op de markt brengen van partners vereenvoudigt. Met behulp van het platform kunnen bedrijven de adoptie van integraties en verschillende partnerservices stimuleren. Hierdoor kunnen bedrijven binnen een paar weken white-label partner marktplaatsen lanceren zonder dev-ondersteuning.

Partner Fleet biedt ook standaard PRM-tools. Gebruikers kunnen de verkoop tussen managementteams van partners stimuleren, afdelingen op elkaar afstemmen en groeien. Bedrijven zien de meeste ROI door onderling verbonden websites, partnerportals en marktplaatsen te maken. Het beste van alles is dat het platform deze gegevens op de online portalen van zijn partners zet.

Prijzen:

  • Varieert op basis van kenmerken

Gratis proefperiode: 14 dagen

Functies:

  • Ingebouwde partnerdirectory

  • No-code partnermarktplaatsen

  • Samenwerkend campagnebeheer

  • Partner onboarding en enablement functies

  • Co-selling mogelijkheden

  • Website- en appmarktplaatsen

10. ZINFI

ZINFI

ZINFI helpt bedrijven bij het opzetten van kernprocessen voor PRM binnen hun verkoopkanalen. De software helpt bedrijven om partners te werven, aan boord te nemen en markt- en verkoopondersteuning te bieden. ZINFI helpt verschillende kanaalpartners, waaronder agents, dealers, franchisenemers en wederverkopers.

ZINFI's uniforme aanpak voor kanaalbeheer maakt gebruik van verschillende SaaS-applicaties. Het partnerportaal werkt als een communicatielijn tussen leveranciers en een gevarieerd partnerbestand. Dit alles wordt geleverd met de belangrijkste PRM tools die bedrijven verwachten.

Prijzen:

  • Begint bij $375/maand

Gratis proefperiode: 14 dagen

Functies:

  • Onboardingbeheer

  • Partnercontacten en leadtracking

  • Leercentra

  • Dealregistratie

  • Channel data-management

  • Prijs- en noteringsconfiguratie

Voordelen van partnerportaalsoftware

Partnerportalen gaan verder dan het uitwisselen van gegevens. De belangrijkste voordelen van partnerportaalsoftware zijn het verminderen van partnerverloop, het stroomlijnen van communicatie, het verbeteren van de tevredenheid van partners en de efficiëntie van agenten, en het ontwikkelen van je bedrijf op basis van analyses.

1. Verminder partnerverloop door het onboarding van partners eenvoudiger te maken

Net als personeelsverloop kan partnerverloop deels worden toegeschreven aan slechte training en een gebrek aan middelen, vooral bij een complex model. Hoewel er veel manieren zijn om partnerverloop tegen te gaan, is effectieve onboarding een van de beste. Met partnerportaalsoftware kun je het partnerverloop terugdringen met opleidings- en enablementmiddelen zoals:

2. Stroomlijn de samenwerking tussen teams

Wanneer twee bedrijven samenwerken, is het belangrijk om de individuele teams op één lijn te krijgen. Het in evenwicht brengen van de procedures van juridisch, verkoop-, klantondersteuning- en IT-personeel vereist het kiezen van de juiste technologiepartner om de samenwerking te helpen stroomlijnen.

PRM-software elimineert datasilo's tussen teams door directe communicatiekanalen te bieden en gegevens op één plaats samen te brengen. Met deze functies kunnen partners samenwerken aan verzoeken, tickets delen en gegevens van verschillende afdelingen verfijnen.

3. Verbeter de tevredenheid van partners door een centrale plek te bieden waar partners hulp kunnen krijgen

De beste partnerportaalsoftware helpt je zakenpartners bij het vinden van de benodigde bronnen. In plaats van e-mails uit te wisselen of documenten te mailen, kunnen partners inloggen voor snelle toegang tot hulp. Een partnerportaal werkt als een one-stop shop voor:

  • Links naar artikelen in het helpcenter vinden

  • 24/7 hulpcentra gebruiken

  • Verschillende verzoeken op één plaats indienen

  • De status van hun verzoeken controleren

4. Verbeter de efficiëntie door de werklast van agenten te verminderen

PRM-software wordt vaak geleverd met macro's die interne escalaties, herallocaties en terugkerende taken automatiseren. Deze automatiseringen helpen je agents zich te concentreren op dringendere taken. Bovendien kunnen partners dankzij de selfservicefuncties vragen beantwoorden en problemen oplossen zonder een agent te raadplegen.

Toen Agoda ging samenwerken met Zendesk, zagen ze de tevredenheid van de partners en de waardering van de medewerkers stijgen. Dankzij onze helpdesk heeft Agoda ook de routing van zoekopdrachten verbeterd en diepere bedrijfsinzichten gekregen. Bovendien werd het zelfbedieningsstation alleen al in oktober 2021 100.000 keer bekeken.

5. Evolueer met de juiste gegevens

Je kunt het belang van het vinden van een goede partner niet overschatten - maak gebruik van portaalgegevens om samen te groeien. Je kunt dit doen door:

  • Gegevens verzamelen uit de interne analyse- en rapportagetools van je PBM

  • De bevindingen delen binnen je partnerportaalsoftware

  • Veranderingen doorvoeren op basis van je eerste bevindingen

  • Bekijken hoe je productiviteit verandert na het hervormen van je proces

Kenmerken van software voor partnerrelatiebeheer

Hoewel partnerportalen van onschatbare waarde zijn, zijn ze niet de enige PRM-tools die beschikbaar zijn. Je kunt de beste relaties met partners aangaan door extra tools te gebruiken voor je portals. Andere functies om in gedachten te houden zijn de volgende:

Gepersonaliseerde thema's om bij je merk(en) te passen

Hoewel merken werken als een klantgerichte identiteit, zijn ze niet altijd een afspiegeling van een heel bedrijf. Sommige bedrijven beheren meerdere merken en hebben voor elk helpcentrum een ander thema nodig. Afhankelijk van je software en prijsplan kun je met PRM's verschillende pagina's voor elk merk instellen.

Platformen zoals Zendesk gaan nog een stap verder door logo's en aangepaste thema's te ondersteunen. Deze personalisatie zorgt ervoor dat je helpcentra kunt maken die bij je merken passen.

Opties voor enkelvoudige aanmelding en artikelweergavemachtigingen

Als je bedrijf een uitgebreid helpcentrum heeft, heb je een manier nodig om partners naar relevante pagina's te leiden. Tegelijkertijd wil je je beveiliging niet in gevaar brengen. Door single sign-on te configureren creëer je een naadloze ervaring tussen je website en het helpcentrum. Ook worden gebruikers geverifieerd en worden de rechten van partners geverifieerd voordat ze toegang krijgen tot interne documenten.

Je kunt artikelweergavemachtigingen ook gebruiken om partners naar relevante documenten te leiden. In plaats van de sluizen open te zetten voor alle inhoud, beperk je met weergavepermissies wat je partners kunnen zien. Zendesk organiseert weergavepermissies in vier categorieën:

  • Zichtbaar voor iedereen: omvat iedereen die je helpcentrum bezoekt en vereist geen aanmelding

  • Aangemelde gebruikers: omvat interne en externe gebruikers die een account aanmaken en zich aanmelden bij je helpcentrum

  • Agents en admins: omvat alleen medewerkers, zodat je inhoud kunt maken die intern gericht is

  • Aangepaste gebruikerssegmentatie: beperkt de weergavetoegang tot specifieke gebruikers op basis van tags, organisaties of groepen door aangepaste gebruikerssegmenten toe te passen

Zelfbediening en AI

In plaats van te vertrouwen op je supportmedewerkers, kun je problemen met partners oplossen met automatisering en zelfbedieningsfuncties. Dit houdt niet alleen je ticketvolume laag, maar je kunt deze functies ook hergebruiken voor elke partner die je aanneemt. Wanneer partners een verzoek om ondersteuning indienen op een platform als Zendesk, kan AI suggesties doen:

  • Relevante artikelen in het helpcentrum

  • Nuttige partner- communityforums

  • Chatbot-gegenereerde antwoorden voor veelgestelde vragen

Gemeenschappelijke werkruimte voor je partnerondersteuningsteam

Je partnerondersteuningsteam heeft een gecentraliseerde werkruimte nodig om je relaties te beheren. Vaker wel dan niet moeten je medewerkers ondersteuning bieden via meerdere kanalen, zoals e-mail, sms en telefoongesprekken - een uniforme werkruimte helpt hen daarbij. Door al je kanaalinformatie op één plek te zetten, kan je team snel partnerverzoeken volgen, beheren en beantwoorden.

Statistieken over partnerprestaties

De meeste bedrijven hebben toegang tot gegevensrapporten en analyses van tools van derden. Terwijl CRM's klantgegevens leveren, bieden PRM's dezelfde soort partnergegevens. PRM's leveren directe rapporten en analyses over de ROI van elke samenwerking. Je kunt operationele problemen diagnosticeren en je rapporten gebruiken voor oplossingen op basis van gegevens.

PRM's verzamelen gegevens over:

  • Actieve pipeline-waarde

  • Activiteit over kanalen

  • Kansen per partner

  • Dealregistraties en afsluitingen

  • Partnertevredenheid

Zo kies je de beste partnerportal voor je bedrijf

Hoewel elk bedrijf unieke behoeften heeft op het gebied van partnerschap, is het mogelijk om een betrouwbare portal te vinden. Door deze stappen te volgen kun je je partnerrelatiebeheer verbeteren:

  1. Evalueer je behoeften: Bedrijven hebben een portal nodig die past bij hun schaal en activiteiten. Om de portal te vinden die bij je past, moet je bedenken of je je vooral richt op verkoop, ondersteuning of marketing. Noteer van daaruit je pijnpunten en de grootste problemen die je partners hebben genoemd.

  2. Stel vast wat de nuttigste functies zijn: Bekijk na het inventariseren van je bedrijf de functies die partnerportalen bieden. Heb je een plek nodig om met elkaar in contact te komen en informatie te delen? Of heb je een groter aantal PRM-tools nodig?

  3. Bedenk integraties: Naarmate je partnernetwerk en bedrijf zich uitbreiden, moet je misschien nieuwe tools, functies en integraties toevoegen om je in een vroeg stadium op succes voor te bereiden. Zelfs als je portal niet alle tools biedt die je nodig hebt, bieden platforms zoals Zendesk integraties waarmee je portal met je meegroeit.

  4. Ontwerp je ideale inwerk- en trainingsproces: Soms loont het om achteruit te werken. Nadat je je lijst met opties hebt verkleind, moet je bedenken hoe je partners aan boord wilt halen bij elke oplossing. Als een portaal past bij jouw geoptimaliseerde proces, kan het de moeite waard zijn om het te proberen.

  5. Implementeer een portal en meet de ROI ervan: Vergelijk na een paar maanden gebruik van je portaal je ROI voor en na de implementatie van de software. Als je partnernetwerk niet is verbeterd, moet je misschien nieuwe functies uitproberen of investeren in een ander platform.

Een portal moet ook een snelle time-to-value bieden. Toen Keen ging samenwerken met Zendesk, waren de voordelen van de software meteen duidelijk. Kort na de implementatie van Zendesk verkortte Keen de eerste antwoordtijd met 39 procent. Upgraden naar Zendesk hielp Keen ook om mee te groeien met partners die actief hun eigen technologie upgraden. Of de gespreksvolumes van Keen nu stegen tot 1.400 of 4.000 per maand, Zendesk hielp het bedrijf bij te blijven.

Veelgestelde vragen over software voor partnerrelatiebeheer

Partnerportaal- en PRM-software bieden zowel nieuwe als bekende functies voor gevestigde bedrijven. Om je te helpen deze tools beter te begrijpen, beantwoorden we veelgestelde vragen over partnerportaalsoftware en PRM's.

Probeer partnerportaalsoftware voor jouw bedrijf

Groeiende bedrijven hebben succesvolle partnerships nodig om de beste service te kunnen bieden. Of je nu informatie wilt delen of de samenwerking wilt verbeteren, partnerportalen bevorderen een robuust partnerecosysteem. Het kan tijd kosten om van je bedrijf een onderneming te maken, maar met een gezond partnerprogramma ben je er sneller.


Net als onze klantportaalsoftware bieden onze partnerportalen alle tools die groeiende bedrijven nodig hebben. Ontdek hoe je een portaal kunt creëren voor klantverzoeken of problemen die met meerdere organisaties kunnen worden gedeeld.

Ontdek welk Zendesk-pakket het beste werkt voor jouw gebruikers.