Overslaan naar belangrijkste inhoud

Geautomatiseerd ticketsysteem

Werk slimmer, niet harder met een geautomatiseerd ticketsysteem

Laatst gewijzigd 26 januari 2023

Dankzij een geautomatiseerd ticketsysteem voor de klantenservice kun je de oplossingstijden voor tickets flink inkorten. Met geautomatiseerde diensten kun je niet alleen snel antwoord geven op de meeste supportvragen, maar verkopers zijn ook sneller en vaker beschikbaar om zelf moeilijkere problemen af te handelen. Geautomatiseerde tickets van Zendesk bieden hierbij echt uitkomst.

Alles wat je moet weten over geautomatiseerde tickets

Zendesk is een zelflerend systeem dat agenten extra ondersteuning biedt. Zo krijgen ze bijvoorbeeld suggesties over hoe een bepaald probleem het beste kan worden afgehandeld. Het automatiseert antwoorden op eenvoudige, veelvoorkomende vragen, zodat je team zich kan richten op complexere taken. Het biedt klanten de informatie die ze nodig hebben om zelf problemen op te lossen, want snellere oplossingstijden betekent tevreden klanten. En het kan zelfs AI combineren met de inhoud van je Zendesk-helpcenter om automatisch betere antwoorden te geven. Integraties met derden heb je niet nodig.

Profiteer van de voordelen

Hoe werken geautomatiseerde tickets eigenlijk?

  • Een klant heeft een vraag: als een klant een e-mail stuurt naar een bedrijf, gaat Answer Bot aan het werk. Het scant de tekst van de e-mail om te achterhalen waar de vraag over gaat.

  • Antwoorden worden voorgesteld: Answer Bot gebruikt zijn krachtige AI om de meest relevante artikelen te vinden. Vervolgens stelt Answer Bot deze artikelen voor aan de klant, terwijl de klant op een reactie van een agent (een medewerker van vlees en bloed) wacht.

  • Een ticket wordt opgelost: de klant leest de artikelen en als hiermee de vraag is beantwoord, kan de klant dit aangeven. De ticket is nu opgelost

  • Of deze wordt teruggestuurd naar een agent: als een klant nog steeds hulp nodig heeft, wordt zijn vraag gewoon door een agent beantwoord. Er wordt automatisch feedback verzameld om toekomstige suggesties te verbeteren

Ontdek welk Zendesk-pakket het beste bij je past