Guide

Hoe Sendcloud slim opschaalde toen het exponentieel groeide

Gepubliceerd 15 mei 2020
Laatst aangepast 22 mei 2020

Net zoals de kleine en middelgrote bedrijven die het bedrijf bedient, begrijpt ook Sendcloud hoe het vereenvoudigen van processen het verschil kan betekenen tussen succes en mislukking. De 15.000 klanten van Sendcloud zetten Sendcloud in om hun webwinkels te koppelen aan de bekendste internationale vervoerders en om de afrekenervaring te optimaliseren door klanten meerdere bezorgopties aan te bieden. Sendcloud helpt zijn klanten vervolgens bij het creëren van workflows voor alles, van het afdrukken van picklijsten, verzendlabels en barcode-ondersteuning, tot het op maat maken van track-en-tracemails.

De snelle groei van Sendcloud, opgericht in 2012, dwong het bedrijf om proactief na te denken over hoe het zijn klantenservice kon opschalen, waarvan de leiders wisten dat dat de sleutel zou zijn om hun klanten aan boord te houden. Nadat het bedrijf afscheid had genomen van een gedeelde e-mailbox voor agenten, begon Sendcloud met Zendesk Support Suite. Dit softwarepakket maakte cruciale selfservice-opties mogelijk en hielp agenten om sneller en efficiënter te reageren op vragen van klanten. En nu het bedrijf zijn ondersteunende inspanningen verder aan het verfijnen is, heeft Sendcloud de instrumenten in handen om uit te breiden naar de B2B-markt.