Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 3 min read

Genereer snel leads met Sell en Reach

Door Caroline Chromik, Senior Product Marketing associate

Laatst gewijzigd 31 maart 2020

Verkopers kunnen urenlang kanalen zoals LinkedIn doorzoeken op potentiële leads om aan hun pipeline toe te voegen. En zelfs dan is er geen garantie dat ze de juiste contactgegevens vinden voor de leads die ze genereren. Alle tijd en moeite die wordt besteed aan onderzoek en het najagen van potentiële klanten is echter vergeefs als de info nergens toe leidt. Het goede nieuws is dat het genereren van leads niet tijdrovend of vruchteloos hoeft te zijn. Het enige wat je nodig hebt is een tool waarmee je leads kunt verrijken, zoals Sell Reach.

Reach is beschikbaar voor gebruikers van Zendesk Sell en maakt automatisch nieuwe leadprofielen en vult automatisch ontbrekende gegevensvelden in voor leads in je CRM-software. De tool haalt deze informatie uit de Clearbit-database met 20 miljoen bedrijven en 395 miljoen prospects. Laten we eens kijken naar hoe je Reach kunt inzetten om snel en met een minimum aan onderzoek, inspanning en tijd kwalitatieve leads te genereren.

Ontdek nieuwe leadfunctionaliteit met één druk op de knop

Als je nieuwe sales-opportunity’s wilt vinden met Reach, moet je eerst leadcriteria definiëren. Laten we zeggen dat je ideale prospects bijvoorbeeld CEO’s zijn van kleine SaaS-bedrijven die software voor ziekenhuizen ontwikkelen. Reach vindt leads die overeenkomen met je criteria en filtert contactpersonen op relevante factoren, zoals:

  • Sector

  • Bedrijfstype

  • Aantal medewerkers

  • Jaaromzet

  • Locatie

Kies je filters en selecteer ‘Mensen zoeken’. Daarna wordt er een lijst met leads die aan je zoekcriteria voldoen op je scherm weergegeven. Alle informatie die Reach heeft gevonden voor die contactpersonen, zoals e-mailadres, telefoonnummer en handles op sociale media, worden rechts op je scherm weergegeven. Reach geeft zelfs aan of een gevonden lead overeenkomt met een contactpersoonkaart die je al in je salesaccount hebt. Zo voorkom je dat je contactpersonen meerdere keren aan de pipeline toevoegt.Het beste is om nieuwe leads die door Reach worden ontdekt, aan je salesaccount toe te voegen door ze te selecteren en op Importeren te klikken. Er zijn geen .csv-bestanden om te verwerken en je hoeft gegevensvelden in onoverzichtelijke exportbestanden niet handmatig aan je Sell-account te koppelen. Met de mogelijkheid om nieuwe contactpersonen te vinden, vul je met Reach eenvoudig je pipeline met kwalitatieve leads en bespaar je kostbare tijd tijdens het zoeken naar prospects.

Vul onvolledige leadprofielen in een handomdraai aan

Stel je bent op LinkedIn op zoek naar prospects en je komt iemand tegen die aan al je criteria voldoet. Het probleem is dat er geen contactgegevens worden vermeld en dat directe berichtenuitwisseling is uitgeschakeld.Je hoeft geen kostbare tijd te verdoen aan het opsporen van een e-mailadres of telefoonnummer, want Reach doet dit al voor je. Het enige wat de tool nodig heeft, is één stukje informatie, zoals de naam van een lead of diens e-mailadres, om een onvolledig profiel automatisch aan te vullen (verrijken) met extra gegevens zoals:

  • Telefoonnummers

  • Handles op social media

  • Functie

  • Bedrijfsnaam

En net als bij nieuwe leads die met Reach worden ontdekt, hoeven er geen gegevens handmatig te worden ingevoerd om bestaande gegevens van een contactpersoon aan te vullen. De tool vult lege gegevensvelden in de contactpersoonkaart van een lead automatisch in. Je kunt er zelfs voor kiezen meerdere leadprofielen tegelijk te verrijken. Breng onvolledige, onnauwkeurige leadprofielen weer tot leven met Reach. Je verkoopmedewerkers zullen geen opportunity’s missen omdat ze geen extra tijd meer besteden aan het najagen van contactgegevens.

Verbeter betrokkenheid bij leads met Smart-lijsten

Alle leads die met Reach worden ontdekt of verrijkt, kunnen binnen het Sell-platform worden georganiseerd in Smart-lijsten. Wanneer contactpersonen zijn georganiseerd in Smart-lijsten, kun je sneller en efficiënter met ze in contact komen.

Je kunt bijvoorbeeld aangepaste e-mailsjablonen voor een van je Smart-lijsten maken. Je kunt Merge-tags, zoals de naam of titel van een lead, toevoegen aan sjablonen om gepersonaliseerd contact op elke schaalgrootte mogelijk te maken.

Lees Aan de slag met Sell Reach voor meer informatie over hoe je snel leads kunt genereren.

Verwante verhalen

Artikel
13 min read

Wat is een salestrechter? Strategieën om er een te maken (+ voorbeelden en sjablonen)

Een salestrechter is onmisbaar om inzicht te krijgen in je salesstrategie. Ontdek hoe een salestrechter werkt en hoe je er een kunt bouwen om je conversies te verhogen.

6 min read

Wat is de klantreis in kaart brengen?

De klantreis (ook wel klanttraject of customer journey genaamd) is de weg die een klant binnen…

Artikel
10 min read

Wat is de buyer’s journey (aankooptraject in het Nederlands)? Definitie, stadia en voorbeelden

Verdiep je in het aankooptraject van je publiek, zodat je je sales- en marketinginspanningen kunt verbeteren.

Artikel
6 min read

Vergeet je pitch: 9 salesvragen om de deal te sluiten

Leer je potentiële klanten kennen voor je ze over je product vertelt. Dit zijn de salesvragen die je moet stellen om ze aan het praten te krijgen.