Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 3 min read

Zendesk neemt Tymeshift over en maakt AI-gedreven personeelsbeheer beschikbaar voor klanten

De overname versterkt de toewijding van het bedrijf om innovatieve omnichannel- en AI-mogelijkheden te bieden die uitmuntende klantervaringen mogelijk maken.

Laatst gewijzigd 31 augustus 2023

Zendesk, Inc. heeft de voltooiing aangekondigd van de overname van Tymeshift, een AI-gedreven moderne oplossing voor personeelsbeheer. Tymeshift is exclusief ontwikkeld voor klanten van Zendesk en vereenvoudigt het beheer van complexe taken op het gebied van klantervaring (CX).

“Bedrijven van alle groottes hebben baat bij WFM-tools. Tymeshift was dus een logische keuze toen we onze productportfolio wilden uitbreiden. Implementatie verloopt naadloos waardoor klanten van Zendesk direct toegevoegde waarde krijgen”, aldus Matt Price, Senior Vice President bij Zendesk. “Tymeshift heeft zich bewezen als uitgebreide en intuïtieve oplossing voor personeelsbeheer, waarmee bedrijven hun planning, prognoses en rapportage kunnen stroomlijnen. Dit leidt uiteindelijk tot een betere klantenservice.”

“Bedrijven van alle groottes hebben baat bij WFM-tools. Tymeshift was dus een logische keuze toen we onze productportfolio wilden uitbreiden. Matt Price, Senior Vice President bij Zendesk

Tymeshift is een AI-gedreven oplossing ontwikkeld voor Zendesk waarmee organisaties de activiteit, productiviteit en efficiëntie van hun agents in realtime kunnen volgen. Supportteams kunnen waardevolle tijd besparen die ze voorheen kwijt waren aan handmatige taken voor personeelsbeheer door automatisch planningen, prognoses en realtime rapporten op te stellen. Op die manier kunnen ze de activiteiten van agents inzichtelijk maken en automatisch volgen in Zendesk. Tymeshift heeft zich reeds bewezen door waarde te bieden aan gerenommeerde e-commerce-bedrijven, freelanceplatforms en toonaangevende telecommunicatieproviders. Als onderdeel van Zendesk kunnen nu nog meer klanten hiervan profiteren. De voordelen zijn onder andere:

  • AI-gedreven prognoses: Gegevens in Zendesk worden geanalyseerd om ticketvolumes en onderwerpen te voorspellen, zodat bedrijven op betrouwbare wijze hun personeelsbehoefte voor de toekomst kunnen inschatten en met realtime inzichten hun operationele kosten kunnen verlagen.
  • Planning: Er wordt automatisch een ingevuld rooster gemaakt op basis van de voorspelde personeelsbehoefte van klanten, zodat bedrijven teams op de juiste manier kunnen inplannen aan de hand van de gegevens.
  • Rapporten: Gebruikers kunnen historische en realtime gegevens visualiseren en hiermee hun kosten en serviceniveaus optimaliseren.
  • Zichtbaarheid in de productiviteit en prestaties van teams: Bedrijven kunnen zien hoe productief agents zijn en beslissingen over personeelsbezetting analyseren om verbeteringen aan te brengen.

“Met Tymeshift kunnen klanten hun personeelsbestand optimaliseren op basis van nauwkeurige prognoses en gegevens, tijdrovende taken automatiseren, betere inzichten verzamelen en effectieve rapporten opstellen”, aldus David Birchmier, voormalig CEO van Tymeshift en huidig Director, WFM Strategy and GTM bij Zendesk. “Dankzij de realtime gegevens van Tymeshift kunnen klanten de juiste mensen op het juiste moment op de juiste kanalen inzetten, waardoor ze onmiddellijk waarde zien. Ik kijk ernaar uit om onze impact te vergroten door officieel onderdeel te worden van Zendesk.”

“Met Tymeshift kunnen klanten hun personeelsbezetting optimaliseren op basis van nauwkeurige prognoses en gegevens, tijdrovende taken automatiseren, betere inzichten verzamelen en geweldige rapporten opstellen.” David Birchmier, voormalig CEO van Tymeshift

Met Tymeshift krijgen managers realtime inzicht in de activiteiten en aanwezigheid van agents en in welke mate ze zich aan hun planning houden. Dankzij deze gedetailleerde weergave van de productiviteit kunnen leidinggevenden verbeterpunten en coachingsmogelijkheden identificeren om de productiviteit te verhogen.

De overname van Tymeshift past bij Zendesks plannen voor een nieuw tijdperk van Intelligente CX. Zendesk gaat de voorspellende capaciteiten van Tymeshift combineren met zijn AI-gedreven functionaliteit om de volgende generatie van AI-ondersteunde CX mogelijk te maken. Zo maken we organisaties productiever doordat de planning van agents automatisch kan worden beheerd en er onmiddellijk kan worden gereageerd op pieken in klantvragen.

Ga naar Tymeshift.com voor meer informatie over Tymeshift en de voordelen van personeelsbeheer.

Verwante verhalen

Artikel
5 min read

Hoe productiebedrijven servicekosten kunnen verlagen met AI en automatisering

See how leading manufacturers are using artificial intelligence to stay ahead of the competition.

Artikel
7 min read

De 8 beste modellen voor verandermanagement: Een guide ter vergelijking

De 8 beste modellen voor verandermanagement en de definities van verandermanagement

Artikel
4 min read

Agile leiderschap voor CX-organisaties

Als we iets van het afgelopen jaar hebben geleerd, is het wel dat verandering razendsnel kan…