Gartner: De ervaring van werknemers verbeteren om te zorgen voor verbeteringen in de klantervaring

Door Julie Yee, Senior product marketing manager

Gepubliceerd 13 mei 2020
Laatst aangepast 8 juni 2020

De beste klantervaringen worden van binnenuit opgebouwd. Het spreekt voor zich dat je je klanten een fantastische ervaring biedt, maar het kan een uitdaging zijn om voor je werknemers hetzelfde te doen. Wanneer werknemers zich niet bij hun functie betrokken voelen, of bij de organisatie als geheel, kan dit onbedoeld een negatieve impact hebben op de klantervaring die het bedrijf aanbiedt. Om dit tegen te gaan, moeten marktleiders precies kunnen herkennen wat voor soort impact hun werknemers op de ervaringen van een klant hebben, en directe maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat de werknemerservaring op orde is.

Naar onze mening tonen gegevens en trends in het recente rapport van Gartner, De ervaring van werknemers verbeteren om te zorgen voor verbeteringen in de klantervaring, aan dat flexibiliteit, autonomie en gebruiksvriendelijke technologie slechts drie van de vele manieren zijn waarop leiders de werknemerservaring voor hun teams kunnen verbeteren.

Lees het volledige rapport en ontdek het volgende:

  • Waarom een negatieve werknemerservaring rechtstreeks van invloed kan zijn op de klantervaring
  • Hoe je problemen kunt identificeren die gevolgen kunnen hebben voor werknemers
  • Hoe je een authentieke en empathische strategie kunt ontwikkelen om je team te ondersteunen

Gartner, De ervaring van werknemers verbeteren om te zorgen voor verbeteringen in de klantervaring, Gene Phifer, 26 november 2019