Artikel

Hoe Homebridge met Zendesk wist op te schalen

Gepubliceerd 23 september 2019
Laatst aangepast 23 september 2019

Als snel groeiend bedrijf schrijft Homebridge veel van haar succes toe aan een superieure klantenservice. Met alle klant- en personeelsgegevens op één plaats en met één record voor meerdere kanalen, apparaten en contactmomenten kunnen helpdeskmedewerkers en teams van Homebridge support tickets sneller en nauwkeuriger verwerken.

Homebridge heeft in 2012 een basisversie van Zendesk Support in gebruik genomen. Sindsdien is het bedrijf meer dan verdrievoudigd in omvang en wordt Zendesk in meer dan 15 afdelingen gebruikt, waaronder in Marketing, Operations, Customer Success en HR.

"Elk nieuw team begon met Zendesk en was er dolenthousiast over dus hebben we Zendesk naar steeds meer groepen uitgebreid", aldus Ben Chapman, Director of Experience and Analytics bij Homebridge. Snelle reactietijden, verbeterde efficiëntie en tickets die dankzij selfservice worden voorkómen, zijn slechts enkele van de voordelen die teams ervaren.

Belangrijkste leerpunten:

  • Homebridge-agenten die gebruikmaken van Zendesk Support verwerken 23% meer tickets
  • Het verrekende nettovoordeel bedroeg gemiddeld $ 156.596 per jaar
  • Vijf jaar ROI van 158% en een terugverdientijd van vier maanden

Dit zijn de hoogtepunten van het volledige rapport in het Nederlands.