Overslaan naar belangrijkste inhoud

Artikel 3 min read

Ondersteuning van mobiele gamers daar waar zij zich bevinden, in de apps waar ze van houden

Unity en Zendesk werken samen voor ononderbroken klantenservice in mobiele games

Door Shawna Wolverton, Executive Vice President, Product, Zendesk

Laatst gewijzigd 21 december 2020

Mobiel gamen is booming, lucratief en uiterst competitief. Alleen al in de tweede helft van 2020 hebben mobiele gamers meer dan $ 20 miljard uitgegeven. Gamers zijn trouwe klanten met veel geld. Games zijn goed voor 80% van de omzet in app stores. Klantervaring is een belangrijke onderscheidende factor in deze markt en merken die flexibel zijn bieden hun klanten diverse manieren om contact te maken, door nieuwe kanalen te introduceren en naadloze klantenservice rechtstreeks in hun eigen apps aan te bieden.

We zijn blij aan te kondigen dat we de samenwerking zijn aangegaan met Unity om naadloze klantervaringen in mobiele gaming-apps te kunnen aanbieden met de Zendesk SDK voor Unity. Unity is wereldwijd het toonaangevende platform om 3D-content te maken in enkele van de populairste games ter wereld. Zendesk en Unity delen de visie dat klantenserviceoplossingen de mobiele game-ervaring moeten verbeteren – niet verstoren. Met Zendesk kunnen gamers door Helpcenter-artikelen bladeren of een bericht sturen aan een klantenserviceteam zonder hun game te verlaten. Door gamers te ontmoeten daar waar zij zich bevinden, kunnen ontwikkelaars een einde maken aan onderbrekingen van de gameplay en problemen soepel oplossen.

Gaming in één oogopslag

  • 530 van de 1000 meest winstgevende mobiele games worden mogelijk gemaakt door Unity
  • Supportaanvragen bij gaming zijn sinds januari met 32% gestegen
  • De populairste manier voor klanten om contact op te nemen met een bedrijf is via de app van dat bedrijf

Unity en samenwerking met Zendesk

Wrijvingsloze klantgesprekken

“Dit jaar hebben we een aanzienlijke piek gezien in zowel nieuwe gamers als de hoeveelheid tijd die mensen aan games besteden. Het is belangrijk dat we onze ontwikkelaars, van indie-makers tot grote studio’s, de mogelijkheid bieden om geweldige ervaringen te creëren bij elke schaalgrootte in deze uiterst competitieve markt", aldus Stephen Rowell, Vice President Global Strategic Business Development bij Unity. "Ons samenwerkingsverband met Zendesk zorgt ervoor dat klantenservice uiterst naadloos in ons platform is geïntegreerd."

De mobiele game-engine van Unity geeft makers de tools in handen om innovatieve 3D-ervaringen te creëren. Wereldwijd worden 530 van de 1000 meest winstgevende mobiele games mogelijk gemaakt door Unity, met meer dan 1,5 miljoen ontwikkelaars die actief zijn op het platform. De SDK kan in enkele minuten met minimale codering soepel worden geïntegreerd. Als Verified Solutions Partner heeft Zendesk de enige klantervaringsoplossing die is gecertificeerd door Unity en voldoet daarmee aan de technische normen om naadloos samen te werken met Unity-apps.

"Met de nieuwe support-SDK van Zendesk hebben we eindelijk een eigen Unity in-game supportproduct als naadloos onderdeel van ons bredere klantenserviceaanbod. Het is geweldig om een plug-and-play-oplossing te hebben die gemakkelijk te gebruiken is voor ontwikkelaars, die ons na verloop van tijd ook de mogelijkheid zal geven om gepersonaliseerde supportflows te creëren die we voor onze gamers willen hebben."

Ric Thorneycroft, Player Support Director, Rovio

Het servicelandschap bij gaming veranderen

Volgens onze nieuwste Benchmark-gegevens is het aantal supportaanvragen sinds het begin van het jaar in elke sector gestegen, maar vooral ook bij gaming. Het gemiddelde aantal tickets per week is met 32% gestegen sinds het begin van de pandemie, vergeleken met 20% in andere sectoren wereldwijd.

Wanneer mobiele gamers klantenservice zoeken, hanteren ze meestal de traditionele kanalen, zoals de telefoon of social media, waardoor hun gameplay wordt onderbroken en de klantervaring afneemt. Klanten in elke sector geven er overduidelijk de voorkeur aan om contact op te nemen met support in de eigen mobiele app van een bedrijf, en nu de Zendesk SDK beschikbaar is voor de duizenden games die met Unity zijn gemaakt, hoeven spelers niet ver te zoeken om de hulp te krijgen die ze nodig hebben.

In een tijd waarin mensen gemak, contact en amusement zoeken, moet klantenservice eenvoudig zijn. Met de Zendesk SDK for Unity kunnen gamemakers erop rekenen dat gamers dichtbij zijn, tevreden zijn en vooral kunnen blijven gamen.

Verwante verhalen

Artikel
6 min read

Wat zijn klantcontactpunten? Voorbeelden en hoe je ze kunt herkennen

Klantcontactpunten bepalen hoe consumenten je merk zien. Daarom is het in kaart brengen van het traject van de klantcontactpunten zo belangrijk voor je bedrijf en je klanten.

Artikel
15 min read

Acht normen voor klantenservice om je bedrijf te verbeteren

Klantenservice is een belangrijke onderscheidende factor in het huidige concurrerende bedrijfsleven. Stel normen voor je klantenservice en werk ze regelmatig bij om je publiek tevreden te stellen en merkloyaliteit te stimuleren.

Artikel
13 min read

30 vragen over klantbegeleiding die je elke sollicitant moet stellen

Om het team van je dromen samen te stellen kun je de volgende vragen over klantbegeleiding gebruiken.

Artikel
14 min read

Hoe om te gaan met boze klanten: 17 tips, sjablonen en voorbeelden

Weet je niet wat je moet zeggen om een boze klant te kalmeren? Zo ga je om met een geïrriteerde klant en verminder je de spanningen tussen verschillende kanalen.