State of Sales 2024

In De worsteling met niet verbonden sales onderzoekt Zendesk waarom veel bedrijven moeite hebben om een echt verbonden salesafdeling op te zetten en waarom dit van cruciaal belang is in het licht van de grillige markt en de opkomst van conversational CRM.

Laatst gewijzigd 15 februari 2024

Als je salesafdeling niet aansluit op de rest van je bedrijf en moeite heeft om bij te blijven bij de nieuwste technologische ontwikkelingen en behoeften van de klant, ben je niet klaar voor de uitdagingen van de toekomst. Bedrijven worden voortdurend geconfronteerd met ongeduldige klanten en een onzekere markt, en salesteams moeten natuurlijk wel hun omzetdoelen blijven halen.

Zendesk heeft 3.000 besluitvormers en influencers wereldwijd gevraagd naar hun prioriteiten op het gebied van CRM, vooruitgang op het gebied van digitale transformatie en meer, zodat we beter leren begrijpen waar we vandaag de dag prioriteit aan moeten geven en waar bedrijven momenteel staan in een grillige markt.

Salesafdelingen weten maar al te goed dat salesteams koppelen aan belangrijke klantinzichten binnen een bedrijf essentieel is om de concurrentie voor te blijven. De realiteit is echter dat de meeste bedrijven moeite hebben om een duidelijke route uit te stippelen. Bijna twee derde van alle salesmanagers zegt dat hun teams salestools moeten integreren om geen omzet mis te lopen en dat salesteams multifunctioneel moeten zijn om de concurrentie achter zich te laten. Tegelijkertijd worden salesteams overweldigd door de enorme hoeveelheid salestools en blijft het gebruik van de belangrijkste mogelijkheden ervan achter. Vreemd genoeg zijn veel organisaties van plan om nog meer tools in gebruik te nemen.

Download ons rapport voor inzicht in de belangrijkste problemen waar salesafdelingen vandaag de dag mee te maken hebben, wat de opkomst van gespreksgerichte CRM betekent voor je IT-infrastructuur en hoe je hiervan kunt profiteren.