Artikel

Het voorspellen van klanttevredenheid kan u helpen bij het toekennen van prioriteiten – Zendesk

Gepubliceerd 9 maart 2016
Laatst aangepast 19 juni 2020

In dit rapport van Ovum, een onafhankelijk onderzoeks- en adviesbureau, wordt de nieuwe functie Voorspelling van tevredenheidvan Zendesk besproken. Het rapport kan gedurende een beperkte tijd kosteloos worden gedownload.

Sommigen beweren dat de toekomst alleen door helderzienden en waarzeggers kan worden voorspelt, maar voor het voorspellen van klanttevredenheid hebt u geen helderzienden, waarzeggers of ticketlezers (iemand die tickets bekijkt en daarin de toekomst leest) nodig. Iedereen met de juiste tool en gegevens kan nu klanttevredenheid voorspellen.

Veel bedrijven meten hun klanttevredenheid. Het is een belangrijke klantenservicemeting, maar een die doorgaans niet wordt gebruikt om bedrijfsactiviteiten te verbeteren of ontevredenheid van klanten te verminderen. Door zelflerende systemen en voorspellende analyses toe te passen, kunt u nu uw klantrelaties langdurig verbeteren en voorspellen hoe waarschijnlijk het is dat een ticket een goede of een slechte beoordeling krijgt, waardoor u actie kunt ondernemen om toch een positief resultaat te krijgen.

In het rapport, "Ontdek hoe het voorspellen van klanttevredenheid u kan helpen bij het toekennen van prioriteiten aan interacties om ontevredenheid te voorkomen", leert u de volgende ervaringen van Aphrodite Brinsmead, Principle Analyst Customer Engagement bij Ovum:

  • Waarom klanttevredenheidsscores zo belangrijk zijn
  • Hoe Zendesk zelflerende systemen gebruikt om klanttevredenheidsscores te voorspellen en aan interacties te koppelen
  • Hoe de functie Voorspelling van tevredenheid van Zendesk de manier waarop analyses plaatsvinden en worden verkocht, zal veranderen