Futurum-rapport: Hoe je je CX verbetert door in de juiste digitale oplossing te investeren

Gepubliceerd 21 mei 2021
Laatst gewijzigd 11 juni 2021

De wereldwijde gebeurtenissen van 2020 hebben onze manier van leven en werken ingrijpend veranderd, en bedrijven voelen hier nog steeds de impact van. De verwachtingen van de klant veranderen in rap tempo. Merken staan onder druk om snel in nieuwe technologie te investeren om beter aan deze behoeften te kunnen voldoen.

Deze hernieuwde aandacht voor het verbeteren van de klantervaring (CX) door middel van IT-investeringen werd vorig jaar van cruciaal belang. Bedrijven moesten zich hard inspannen om klanten te behouden en de omzet te verhogen, terwijl ze ook moesten wennen aan de snelle overstap naar digitaal.

In deze veranderde wereld bekijken bedrijven hun huidige CX-software met nieuwe ogen en of deze nog aan hun toekomstige behoeften voldoet. Onderzoek onder ruim 400 IT-leiders wijst uit:

  • 44% verwacht dat hun budget voor CX-oplossingen in 2021 zal toenemen.
  • 18% verwacht dat hun uitgaven gelijk zullen blijven of weet het nog niet zeker.

Deze trend zal waarschijnlijk zo doorgaan, vooral omdat uit onderzoek blijkt dat bijna twee derde van de consumenten na één slechte ervaring met de klantenservice overstapt naar een ander bedrijf. Bovendien kunnen bedrijven met de komst van krachtigere, flexibelere CX-platforms hun klantenservice verbeteren.

Investeren in digitale oplossingen kan beslist lonen. Futurum Research heeft onderzocht wat toonaangevende bedrijven succesvol maakt en hoe het Zendesk-platform zich onderscheidt van andere eersteklas bedrijfsoplossingen.

In dit rapport lees je:

  • Waarom ondernemingen in IT-oplossingen investeren om hun klantenservice te verbeteren
  • Voor welke uitdagingen bedrijven staan met hun huidige investeringen in klantenservice
  • Hoe Zendesk samenwerkt met bestaande technologie en het leven van IT-leiders makkelijker maakt

Download het rapport om deze waardevolle inzichten te ontdekken.