Overslaan naar belangrijkste inhoud

Communiceren, samenwerken, verbinden: Wat ik geleerd heb in mijn tijd als Zendesk Partner

Ontdek hier hoe je het meeste uit je samenwerking met Zendesk haalt.

Door Ivy Clark, Senior Manager, Business Operations bij Zendesk

Laatst gewijzigd 22 mei 2024

Al voordat Zendesk Tymeshift overnam, was ik een trotse Zendesk Partner. Door mijn lange partnerschap heb ik een uniek perspectief, waardoor ik de sterke punten van de verschillende rollen kan waarderen.

Gedurende mijn vier en een half jaar bij Tymeshift was ik vooral bezig met het versterken van de samenwerking met Zendesk. In mijn rol moest ik de dynamiek van Zendesk leren begrijpen en strategieën ontwikkelen om onze samenwerking te verbeteren.

Bij Zendesk is mijn rol op dit moment het bieden van prioriteit aan de organisatie en aan de optimalisatie van marktgerichte strategieën en activiteiten, met een nadruk op personeelsbeheer.

Profiteren van een goede relatie

De samenwerking met Zendesk veranderde alles voor Tymeshift. Ineens konden we een breed klantenbestand aanboren en openden er zich deuren naar nieuwe mogelijkheden en inzichten. Dit gaf het bedrijf een boost en zorgde voor betekenisvolle connecties met uitzonderlijke individuen en leiders.

Dankzij de waardevolle ervaringen die werden opgedaan, kon Tymeshift in contact komen met diverse professionals en zich tegelijkertijd toewijden aan het vinden en tevredenstellen van klanten.

Toch zou ik willen dat ik duidelijker begreep hoe belangrijk het was om meer inzicht te hebben in het omgaan met de diverse GTM-teams. De ondersteuning die ze aan partners bieden, speelt een grote rol in de algehele strategie en uitvoering van het op de markt brengen van producten en oplossingen. Het benutten van hun expertise is dus cruciaal voor wederzijds succes. De dynamiek en middelen binnen het bredere GTM-landschap bieden dus een uitstekende manier om partnerschappen te verrijken.

Een ander belangrijk voordeel is Partner Connect, de speciale portal van Zendesk waar partners toegang krijgen tot sales- en marketingupdates, informatie over komende evenementen en meer. Dit biedt een geweldige kans om nieuwsgierigheid op te wekken en inhoud te verkennen. Mijn advies? Stel vragen, want alles wat je nodig hebt, is binnen handbereik.

Door effectief te communiceren, leg je een solide basis voor succesvolle interacties en draag je bij aan het bereiken van gezamenlijke doelen.

Tips voor partners, van een ex-partner

Alles draait om het opbouwen en onderhouden van connecties. Als je de juiste stappen neemt om effectief te communiceren, leg je de basis voor de succesvolle interacties die nodig zijn om je collectieve doelen te bereiken.

Een goede manier om je samenwerking met Zendesk te verbeteren, is door dit op een strategische manier aan te pakken. Als je je verdiept in de dynamische partnercommunity en de samenwerking en kennisuitwisseling versterkt, kun je relaties opbouwen en zorg je voor toegewijde partnerteams.

Woon evenementen bij, breid je netwerk uit en haal het onderste uit de kan. Een dergelijke brede strategie garandeert niet alleen een rijk en divers netwerk, maar ook een voortdurende stroom van informatie en aandacht, waardoor je bedrijf vooroploopt bij de ontwikkelingen in je branche.

Een van de meest waardevolle lessen die ik leerde, waarvan ik zou willen dat ik die vanaf het begin had geweten, is dat het belangrijk is om met zoveel mogelijk mensen te spreken. De inzichten die voortkomen uit de interacties met mensen uit alle branches dienen als een krachtige katalysator, iets wat substantieel en impactvol bijdraagt aan je rol als partner. Het simpelste advies dat ik kan geven om je partnerschap succesvol te maken, is: “laat een blijvende indruk achter”.

Zet een grote stap vooruit met het Zendesk Technology Program

Een krachtige manier voor bedrijven om hun partnerschap te versterken, is meedoen aan het Zendesk Technology Partner Program. Hiermee kun je:

  1. Duidelijke verwachtingen opstellen over wat het betekent om een Zendesk Tech Alliances Partner te zijn.

  2. Een pad creëren voor succes, zodat je kunt profiteren van voordelen met een hogere waarde.

  3. Verschillende mogelijkheden presenteren voor co-selling, marketing en ontwikkeling.

Het Zendesk Technology Partner Program is speciaal ontworpen om een pad naar succes te bieden voor alle Technology Partners die een app hebben gepubliceerd op de Zendesk Marketplace. Naarmate je je relatie met Zendesk en alle gezamenlijke klanten versterkt, ontvang je meer voordelen met een hogere waarde. Bezoek de pagina’s van het partnerprogramma voor meer informatie en om aan de slag te gaan.

3 dingen die je kunt doen om je partnerschap met Zendesk optimaal te benutten

Een pictogram toont een grafiek.
Maak gebruik van de expertise van Zendesk om je bedrijf te laten groeien en wederzijds succes te behalen
Een pictogram toont een hart dat boven een open hand zweeft.
Wees aanwezig en investeer in relaties om samenwerking te bevorderen en kennis te vergroten
Een pictogram toont een cursor die op het punt staat om op een scherm te klikken.
Maak jezelf vertrouwd met het Zendesk Technology Partner Program

Hoe ziet de toekomst eruit voor Zendesk -partners?

Samenwerken met Zendesk is spannend en dynamisch, vooral in deze tijd van constante technologische innovaties. Zendesk werkt aan een nieuw productaanbod en nieuwe technologie, waardoor er voor partners nieuwe mogelijkheden ontstaan die eerder misschien geen aandacht kregen, zoals AI.

Het is bijna niet bij te houden, maar dit biedt echt interessante mogelijkheden. Het is een geweldig moment voor nieuwe en bestaande partners om hiervan te profiteren. Als Partner is het gemakkelijk om op de hoogte te blijven door de Partnerpagina van Zendesk op LinkedIn te volgen en je aan te melden voor de maandelijkse exclusieve nieuwsbrief voor Partners. Weet je niet zeker of je al geabonneerd bent? Ga naar het partnerportaal en vervolgens naar het tabblad nieuws, waar je je voorkeuren kunt bevestigen.

Use cases uit gebieden buiten de kernmarkt van Zendesk bieden ook fantastische mogelijkheden. We richten ons bijvoorbeeld al lang op de werknemerservaring, want werknemers zijn tenslotte ook klanten. Tegenwoordig zijn we deze markt echter steeds doelbewuster aan het veroveren, iets wat een andere set partners en integraties vereist. Dit zou een heel nieuw ecosysteem kunnen zijn, dus ik kijk met spanning uit naar verdere ontwikkelingen op dit gebied.

Terwijl we nieuwe use cases of functionaliteiten verwerven of ontwikkelen, kan het voor sommige partners lijken of de “deur” voor partners dichtgaat, terwijl die in werkelijkheid juist opengaat.

Wil je meer weten over hoe je Zendesk Partner kunt worden? Ga dan naar de website van het partnerprogramma om aan de slag te gaan.