Beheer kosten, ondersteun groei en stimuleer klantbehoud tijdens een recessie
Een guide waarmee CX-leiders hun klantenservice kunnen aanpassen in onzekere tijden.
Laatst gewijzigd 6 februari 2023

In tijden van economische instabiliteit en onzekerheid worden klantenservicemanagers geconfronteerd met buitengewone uitdagingen. Deze zijn over het algemeen in drie hoofdcategorieën in te delen:
- Kosten krijgen prioriteit en moeten verlaagd worden
- Opschalen voor groei en creatieve manieren vinden om de omzet te verhogen
- Het behouden van klanten, die vaak met vergelijkbare uitdagingen worden geconfronteerd
Afzonderlijk zijn dit al drie lastige uitdagingen en als je ze tegelijk moet aangaan, kunnen ze onoverkomelijk lijken. Het lijkt misschien verleidelijk om tijdens onzekerheid af te wachten en geen veranderingen door te voeren. De bedrijven die het goed doen, ondernemen echter actie.
Je kunt nu al wat doen om binnen de beperkingen waar je op dit moment mee wordt geconfronteerd je service te optimaliseren. In dit e-book krijg je, aan de hand van succesverhalen van onze klanten, bruikbare tips voor het vinden van efficiëntie, het stellen van prioriteiten om te kunnen opschalen en groeien, en het creëren van ervaringen waar klanten voor terugkomen.