Artikel

Uw gids over omnichannel support

Gepubliceerd 11 november 2018
Laatst aangepast 11 november 2018

Uw deur staat altijd open, ongeacht de kantooruren die u hanteert. De klant van vandaag stelt op elk moment van de dag of nacht vragen en wil best even wachten, maar niet te lang. En de manier waarop klanten contact met u opnemen, wisselt ook. U kiest uw kanalen, zodat de klant het kanaal kan selecteren dat hem het beste uitkomt.

Omnichannel support

Het klinkt eenvoudig en toch is de klantervaring vaak alles behalve eenvoudig.

Het kan heel frustrerend zijn als de klant meerdere manieren heeft om contact met een bedrijf op te nemen, maar hij bij elk kanaal in herhaling moet vallen. Daarom is er nu omnichannel support, en dat is veel meer dan alleen een modewoord. Het is de nieuwe standaard. In een rapport van Loudhouse gaf 63% van ondervraagde respondenten aan te verwachten dat zij zelf hun kanaal kunnen kiezen, en 50% verwacht dat de klantenservicemedewerker toegang heeft tot eerdere interacties met het bedrijf. Met een omnichannel supportstrategie en -oplossing kunt u meerdere kanalen aanbieden, maar kunt u uw klant ook herkennen als die binnenkomt, via welk kanaal dan ook, en een naadloze klantervaring aanbieden.

Bij een omnichannel oplossing worden kanalen met elkaar geïntegreerd om een einde te maken aan los van elkaar staande gesprekken. Uw team beschikt namelijk over de geschiedenis van de klant. Dankzij de transparantie en gecentraliseerde gegevens waarover u in een omnichannel oplossing beschikt, krijgt u een veel breder beeld van uw support. U ziet waar u efficiënter kunt werken, waar u productiviteit en tevredenheid kunt verbeteren, en u kunt proactief op zoek naar manieren om het aantal contactmomenten waarvoor een mens van vlees en bloed nodig is, te beperken.

Lees onze gids over omnichannel support en ontdek:

  • Wat omnichannel support inhoudt
  • Welk voordeel een omnichannel strategie uw bedrijf kan opleveren
  • De factoren die van invloed zijn op kanaalvoorkeuren
  • Hoe u een omnichannel strategie ontwikkelt die rekening houdt met elk kanaal, en alle kanalen tegelijk

Download de gids en ontdek de voordelen van een omnichannel strategie en oplossing.