Aan de slag met omnichannel

Kom maar

binnen

Als het om support gaat, verwachten klanten dat ze altijd welkom zijn. Met Zendesk is dat ook zo. Voor omnichannel support bieden wij eenvoudige en toch effectieve oplossingen waarmee klanten gemakkelijk via alle kanalen contact met uw bedrijf kunnen hebben, waar en wanneer zij dat willen. Kanalen worden gekoppeld zodat gesprekken naadloos plaatsvinden, agenten productiever zijn en informatie met uw gehele bedrijf kan worden gedeeld. Dit is de ervaring die klanten verwachten en als u die aanbiedt, blijven zij levenslang bij u.

De Zendesk-benadering van omnichannel support

  • Maak op een betere manier contact

    Klanten willen hun problemen met zo min mogelijk moeite oplossen. Als bedrijf hebt u de juiste strategie nodig om dat te realiseren. Omnichannel support maakt het wisselen van kanaal eenvoudiger, gesprekken vinden niet meer geïsoleerd plaats en klanten worden snel begeleid naar de beste oplossing voor hun problemen.

  • Pak het op een eigentijdse manier aan

    Voor Zendesk is geen grote investering nodig om aan de slag te gaan. Zendesk wordt kant-en-klaar geleverd, zodat u flexibel en snel kunt voldoen aan de wensen van de klant. U wilt snel rendement van uw investering zien en klanten zien graag een bedrijf dat geeft om de klantervaring.

  • Communicatie met Zendesk
  • Zendesk op mobiele apparaten
  • Zie de klant achter de tickets

    Omnichannel support van Zendesk betekent dat het delen van informatie is ingebouwd. Koppel alles wat u weet over de klant aan elkaar, zodat agenten helemaal op de hoogte zijn en bij alle kanalen identieke contextinfo hebben. U kunt ook gebruikmaken van bestaande workflows, gegevens delen en samenwerking verbeteren tussen teams om uw activiteiten te stroomlijnen en dus uw klanten een betere ervaring te bieden.

  • Start nu en schaal later op

    Met Zendesk kunt u snel aan de slag gaan met een systeem dat flexibel en gemakkelijk onder de knie te krijgen is. Zendesk is krachtig genoeg om direct aan de slag te gaan met de kanalen die u nu nodig hebt, maar Zendesk is ook flexibel genoeg om support te bieden via nieuwe kanalen wanneer u groeit en opschaalt.

Vind het juiste kanaal voor de taak

  • Omnichannel support begint met zelfservice. Het is gemakkelijk om een kennisbank samen te stellen, zodat uw klanten hun eigen supportproblemen kunnen oplossen. De meesten geven hier trouwens de voorkeur aan. Deze aanpak is ook voor bedrijven een uitkomst omdat Zendesk Guide eenvoudige vragen en terugkerende problemen eruit filtert, zodat agenten zich kunnen richten op zaken waarvoor een mens van vlees en bloed nodig is.

  • Niet alle problemen zijn even eenvoudig. Sommige klanten hebben gevoelige problemen waarvoor een mens van vlees en bloed nodig is, bijvoorbeeld bij financiële informatie of medische vragen. In dergelijke gevallen is Zendesk Talk een persoonlijke en krachtige manier om een probleem op te lossen. En zelfs in het tijdperk van e-mail en sociale media, is telefonische support nog steeds de eerste keuze voor veel klanten.

  • Andere klanten hebben haast en willen snel contact met een medewerker. Dan komt support via chatgesprekken en berichtenuitwisseling om de hoek kijken. Met Zendesk Chat en Message kunnen uw agenten in realtime reageren, zodat complexe of tijdgevoelige problemen de aandacht krijgen die zij verdienen.

  • Zendesk Chat en Message zijn geïntegreerd in Support, waar klantinteracties die plaatsvinden via telefoon, chat, e-mail, sociale media en elke ander kanaal dat u maar kunt bedenken, op één plaats samenkomen. Gesprekken vinden in context plaats, schakelen tussen kanalen is eenvoudig, en samenwerking tussen teams vindt op een natuurlijke manier plaats.

    Dit systeem is compleet, maar het is slechts het begin. Met Zendesk Embeddables kunt u Zendesk in uw website of mobiele app integreren, zodat u klanten kunt ontmoeten waar zij zich bevinden en ze support in context kunt geven.

    En als u nog verder wilt gaan, zijn er onze API's, Apps Marketplace en Channel Framework, waarmee u krachtige integraties kunt maken en gegevens vanuit elke bron in Zendesk kunt gebruiken voor een volledig overzicht van de klant.

Zie hoe het werkt

Denk aan de toekomst en aan uw klanten

Omnichannel support draait om het gemak waarmee klanten u kunnen bereiken, maar Support is ook de hoeksteen van elk supportprogramma dat lang mee moet gaan. Zendesk wordt geleverd met legio tools waarmee u de klantervaring kunt meten, activiteiten kunt stroomlijnen en de toekomst kunt plannen. Dankzij onze klanttevredenheidsenquêtes en Net Promoter Score-enquêtes, en toonaangevende rapportages en analyses blijft u precies op de hoogte van wat uw klanten vinden en hoe goed uw supportteam daarop inspeelt. Vervolgens kunt u zakelijke prioriteiten opstellen op basis van geïdentificeerde patronen in het gebruik, gedrag van de klant en hiaten in de dienstverlening.

“Met de Zendesk-oplossing voor omnichannel support hebben wij support kunnen verlenen aan onze klanten op de plek waar zij zich bevinden, waardoor wij een SLA van 96% hebben weten te bereiken. Zendesk is intuïtief voor agenten en is gemakkelijk aan te passen. Dankzij Support kunnen wij klanten fantastische support verlenen, van support via e-mail tot support via Facebook.”
— Steve Ross, Head of U.S. Customer Service bij NYX Gaming

Kies een betere manier om uw supportstrategie te verbeteren

Zendesk biedt een volledige oplossing voor omnichannel support. Hiermee geven wij bedrijven de flexibiliteit die zij nodig hebben om met veranderende verwachtingen van klanten om te gaan zonder dit ingewikkeld of erg bewerkelijk te maken. U kunt heel gemakkelijk met één kanaal beginnen en daarna meer kanalen toevoegen zonder bestaande workflows of de verwachtingen van klanten te verstoren. Met innovatieve aanbevolen werkwijzen, uitzonderlijke time-to-value en flexibiliteit biedt Zendesk bedrijven van elke omvang een betere keuze in het opbouwen van betere klantrelaties.

Een aangepaste aanpak van omnichannel support

Kom naar onze live productdemo

U krijgt een demonstratie van de productfamilie en we beantwoorden al uw vragen over Zendesk.

Een demo plannen