Whitepaper

Magic Quadrant 2021 voor het CRM Customer Engagement Center

Door

Gepubliceerd 7 juni 2020
Laatst gewijzigd 28 juli 2021

Zendesk is uitgeroepen tot Leider in het Magic Quadrant 2021 voor het CRM Customer Engagement Center.

Elk jaar erkent Gartner de belangrijkste marktleiders op het gebied van klantenservice en support. Het Gartner Magic Quadrant-rapport voor het CRM Customer Engagement Center biedt waardevolle informatie aan bedrijfsleiders die op zoek zijn naar technologische oplossingen die het beste aan hun huidige en langetermijnbehoeften voldoen. In het rapport van 2021 erkent Gartner ook de klantenserviceorganisaties die onmiddellijk actie hebben ondernomen om hun activiteiten aan te passen en kritieke ondersteuning bieden aan hun klanten in de nasleep van de COVID-19-pandemie.

Gartner Magic Quadrant 2021

Voor het zesde jaar op rij is Zendesk te vinden in het Leider-kwadrant. Wij beschouwen dit als een weerspiegeling van het wereldwijde succes van onze meer dan 170.000 klanten. We weten dat het afgelopen jaar moeilijk is geweest en veel unieke uitdagingen met zich mee heeft gebracht, waaronder het bieden van ondersteuning aan je klanten op nieuwe, onbekende manieren. Dat is de reden waarom bruikbaarheid, wendbaarheid en time-to-value altijd de kern van ons DNA zijn geweest. We weten hoe belangrijk het is dat je klanten contact kunnen opnemen wanneer ze je nodig hebben.

En nu bedrijven drastische veranderingen doorvoeren in hoe ze ze zich verbinden met hun klanten, legt Zendesk de focus op het uitbrengen van updates en belangrijke functies die meteen impact hebben, waaronder geautomatiseerde organisatie van conversaties op verschillende kanalen en personeelsbeheer. In verband met de COVID-19 pandemie bieden we ook goedkopere licenties, snellere toegang tot digitale klantenservicemogelijkheden, een bundel voor support op afstand en de Zendesk Vaccine Management Solution (in samenwerking met TCS).

We hebben ook aanzienlijke prijsverbeteringen doorgevoerd, met kant-en-klare pakketten inclusief omnichannel ondersteuning en nieuwe uitbreidingsopties. Hoewel we altijd blijven innoveren, zijn onze gebruiksvriendelijkheid, administratie en mogelijkheid om dingen naar wens aan te passen onveranderd gebleven, zodat bedrijven hun klanten de beste service kunnen blijven leveren.

Inhoud

Het Gartner Magic Quadrant 2021 voor het CRM Customer Engagement Center-rapport kan voor een beperkte tijd gratis worden gedownload. Het volledige PDF-rapport bestaat uit:

  • Hoe Gartner het huidige ecosysteem van CEC-technologieën ziet
  • Wat overwegingen van bedrijven zijn om CRM- en CEC-technologieën te implementeren
  • Welke mogelijkheden leveranciers hebben om te voorzien in de behoeften van de CEC's van nu
  • Hoe Gartner-analisten Zendesk vergelijken met andere technologieën en serviceproviders

Gartner steunt geen enkele leverancier, product of service die in haar onderzoekpublicaties worden vermeld en geeft technologiegebruikers geen advies om alleen de leveranciers te selecteren met de hoogste beoordelingen of andere aanduidingen. De onderzoekpublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoekorganisatie van Gartner en mogen niet worden opgevat als verklaringen van feiten. Gartner geeft geen garanties, uitdrukkelijk of stilzwijgend, betreffende dit onderzoek, ook niet betreffende verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Deze grafiek is door Gartner, Inc. gepubliceerd als onderdeel van een groter onderzoeksdocument en moet worden beoordeeld binnen de context van het gehele document. Het document van Gartner is op aanvraag verkrijgbaar bij Zendesk.

Gartner, Magic Quadrant voor het CRM Customer Engagement Center, Nadine LeBlanc, Jim Davies, Varun Agarwal, 15 juni 2021

Als Leider in het Magic Quadrant voor het CRM Customer Engagement Center 2016 - 2021