Start
Chat
live chatten voor sales

Voer een chatgesprek, sluit de verkoop

Geef klanten het vertrouwen dat ze nodig hebben om tot aankoop over te gaan

Klanten geven meer geld uit nadat u met ze hebt gechat. Per slot van rekening heeft 83% van alle kopers op het web support nodig om tot aankoop over te gaan. Laat ze niet in de steek, maar reik ze de helpende hand en sluit de verkoop.

Red verlaten winkelwagentjes

Het is drie keer waarschijnlijker dat klanten een aankoop doen wanneer u ze de helpende hand reikt en met ze chat. Met Zendesk Chat kunt u gericht berichten sturen naar klanten die twijfelen op de kassapagina en zo de verkoop alsnog sluiten.

Voer een chatgesprek, sluit de verkoop

Volg conversies via de chatfunctie

Door conversies te volgen kunt u de positieve impact meten die chat op uw verkoop heeft — of het nu gaat om een aankoop of een registratie voor een product. Met deze gegevens kunt u de conversietrechter van uw website optimaliseren en agenten belonen die goed presteren. Meer informatie.

Voeg een persoonlijk tintje toe

In een winkel van steen gebruikt een verkoper alle middelen die hij tot zijn beschikking heeft om een verkoop te sluiten, waaronder informatie over de klant, de producttypen waar de klant naar zoekt en zijn eigen verkoopervaring. Met live chatgesprekken kunnen verkopers klantentrouw opbouwen door te doen waar ze goed in zijn, maar dan online.

Meer informatie over conversies volgen

Door live chat als extra kanaal aan zijn webwinkel toe te voegen, zag Spartan Race een toename van 27% in de verkoop en de klanttevredenheidsscore voor live chatcontact kwam uit op 97%. "Een groeiend aantal klanten van ons heeft een voorkeur voor chatgesprekken om direct antwoord te krijgen op eenvoudige vragen.”

Aja Varney

Directeur klantenservice bij Spartan Race

Zie hoe het werkt