Dit is een big deal Ontvang 25% korting op Zendesk tot 2 december Meer informatie

De beste WordPress live chat-plugins

Maak contact met je WordPress websitebezoekers met een live chat-plugin.

Een handleiding voor de beste WordPress chat-plugins

Klanten verwachten gebruiksgemak, snelheid en personalisering van je merk. Een effectieve live chat-plugin voor WordPress biedt alle drie (en meer) wanneer deze integreert met je bestaande systemen en workflows.

Maar met de honderden beschikbare WordPress chat-plugins kan het lastig zijn te weten waar je moet beginnen.

Om je te helpen de eerste stap te zetten naar implementatie van een live chat-plugin, bespreken we in dit artikel wat WordPress chat-plugins zijn, hoe en waarom je ze zou moeten gebruiken en hoe je ze moet beoordelen. Na het lezen van deze pagina weet je alles wat je nodig hebt om aan de slag te gaan met je eigen WordPress live chat.

Wat is WordPress live chat?

WordPress live chat is een soort instant messaging voor je WordPress-site. Het stelt je service-agents, salesmedewerkers en andere klantgerichte teams in staat om in realtime te communiceren met bezoekers van je website. Met een WordPress chat-plugin zoals Zendesk Support voor WordPress, biedt live chat een productieve manier om directe support te bieden aan je gebruikers.

WordPress live chat is vaak (maar niet altijd) native of via een API met andere belangrijke tools geïntegreerd, zoals CRM’s, kennisbanken, chatbots, automatiseringsplatforms en meer. Je kunt WordPress live chat-plugins handmatig implementeren met code of een kant-en-klare plugin, die meestal eenvoudig genoeg te configureren is voor bedrijven zonder developers.

Hoe gebruik je live chat in WordPress?

De gemakkelijkste manier om live chat in WordPress te gebruiken is door een plugin te downloaden. Afhankelijk van welke plugin je downloadt, heb je mogelijk ook een account nodig bij de leverancier die de plugin aanbiedt. Met Zendesk moet je bijvoorbeeld de software aanschaffen of gratis uitproberen. Daarna kun je Zendesks plugin voor WordPress downloaden. Tot slot moet je de chatwidget configureren en kun je alle aanpassingen doorvoeren die je maar wilt.

Zodra de widget geïnstalleerd en geconfigureerd is, kun je het dashboard van je live chat-software gebruiken om de chats te beheren die binnenkomen via je WordPress-site. Dus als je bijvoorbeeld de WordPress-plugin van Zendesk kiest, dan gebruik je de Zendesk Suite om je live chat-berichten te volgen, beheren en erop te reageren.

Waarom zou je gebruik maken van een WordPress chat-plugin?

WordPress is één van de meest populaire systemen voor contentbeheer ter wereld. Een grote reden daarvoor is de krachtige doch gebruiksvriendelijke uitbreidingsmogelijkheden die WordPress plugins bieden. Live chat voor WordPress is op dat gebied geen uitzondering: veel merken maken gebruik van WordPress chat-plugins wegens de volgende belangrijke voordelen:

Directe support

Toen we de deelnemers vroegen wat de belangrijkste factor is voor een goede klantervaring, kwam een snelle oplostijd als winnaar uit de bus. Dit is op zich geen verrassing, maar het punt is dat een WordPress chat-plugin vaak de meest haalbare manier is om het soort directe support te bieden waar klanten om vragen. Bedrijven die WordPress gebruiken kunnen investeren in een WordPress live chat-plugin en binnen een dag hun eerste chatberichten versturen, rechtstreeks vanaf hun website.

Verhoog je klanttevredenheid

Wanneer je tijdige support biedt, zullen klanten daar op reageren en zal je CSAT-score stijgen. Snelle klantenservice bieden is één ding; dit op grote schaal doen is iets heel anders. En dat is waar WordPress live chat-plugins echt in uitblinken. Omdat je je plugin kunt integreren met andere tools (zoals chatbots), kun je gebruikmaken van automatisering, AI en zelflerende systemen om de eenvoudigere vragen van klanten af te handelen, en de tijd van je agents te besparen voor de meer ingewikkelde kwesties.

Verhoog je conversiepercentage

Sta klaar voor je klanten nog voor ze om hulp vragen. Als een klant lange tijd op een bepaalde pagina blijft hangen, zal de WordPress live chat-plugin supportagents aansporen om proactief een chatgesprek te starten op die webpagina. Daar kunnen agents je klanten verder helpen en eventuele vragen beantwoorden die de aankoop in de weg staan. Zo kunnen je agents en vertegenwoordigers gerichter en relevanter zijn in hun outreach, wat bijdraagt tot een hogere conversie.

Verhoog de waarde van je klanten

Klanten die met een merk chatten converteren drie keer vaker dan klanten die dat niet doen. Diezelfde groep koopt doorgaans ook meer: de waarde van hun winkelwagentjes is gemiddeld 10 tot 15 procent hoger. Op deze manier kunnen WordPress live chat-plugins de levenslange waarde van je klanten verhogen, wat betekent dat je bedrijf met elke klant meer waarde creëert. Bovendien worden ook je agents waardevoller, omdat ze hun tijd uitsluitend kunnen besteden aan de meest relevante prospects.

Welke functies heb je nodig in een WordPress chat-plugin?

Handige interface

In welke interface je agents met je klanten chatten heeft aanzienlijke invloed op de kwaliteit van de chat-ervaring voor alle betrokkenen. Er worden twee soorten interfaces gebruikt voor WordPress chat-plugins: native dashboards en dashboards van derden. Native dashboards leven in je WordPress-dashboard, terwijl dashboards van derden zich bevinden in de live chat-apps gehost door je live chat-softwareprovider.

Doorgaans zijn dashboards van derden flexibeler en meer geavanceerd. Maar hoe handig in gebruik ze daadwerkelijk zijn voor je agents komt neer op persoonlijke voorkeur en je bestaande workflow. Vraag je agents naar hun mening over het gebruiksgemak van de gekozen WordPress chat-plugin.

Automatisering

Live chat is een unieke ervaring die veel klanten verkiezen boven andere kanalen zoals telefoon of e-mail. Maar wat live chat zo waardevol maakt voor bedrijven is niet alleen dat je klanten ervan houden. Wat het écht waardevol maakt zijn de automatiseringsregels voor eenvoudige vragen, waardoor je WordPress chat-plugin een groot deel van de vragen van klanten zelf kan oplossen.

Automatisering maakt live chat nog waardevoller voor bedrijven, omdat het organisaties in staat stelt kostefficiënte service te verlenen via een kanaal waar klanten al de voorkeur aan geven.

Rapporten en analyses

Een bepaalde mate van rapporten en analyses is een musthave wanneer je werkt met een WordPress live chat-plugin. Rapporten stellen je managers niet alleen in staat om op data gebaseerde feedback te geven aan je agents, maar biedt ook transparantie voor de rest van het bedrijf. Dit is van cruciaal belang bij het bepalen van waar en hoeveel middelen je moet investeren in je bedrijf.

Meer geavanceerde analysesystemen kunnen zelfs data verschaffen over het klantsentiment, wat kan helpen bij beslissingen over productontwikkeling, sales, marketing en service.

Selfservice-opties

Selfservice-opties zoals een kennisbank zijn een essentiële aanvulling op live chat. Net als automatiseringsregels helpt selfservice je klanten zelf antwoord te vinden op veelgestelde vragen. Zo spaar je je agents voor de klanten die hun hulp echt nodig hebben. En zelfs als je live chat na werktijd offline is, is er altijd een plek waar je klanten terecht kunnen om hun problemen op te lossen.

Wat is de beste live chat-plugin voor WordPress?

  1. Zendesk
  2. LiveChat
  3. Olark
  4. Tidio
  5. WP Social Chat
  6. Support Board
  7. Pure Chat
  8. Formilla
  1. 3CX
  2. WP Telegram
  3. Facebook Chat
  4. Chatra
  5. HubSpot
  6. Smartsupp
  7. JivoChat

1. Zendesk live chat voor WordPress

Zendesk live chat for WordPress

Elk bedrijf dat meer bezoekers wil converteren naar kopende klanten, zijn supportkosten wil verlagen en CSAT-scores wil verhogen, kan voordeel halen uit het toevoegen van WP live chat aan hun servicekanalen. En Zendesk is de meest eenvoudige, flexibele en uitgebreide manier om WordPress live chat aan te bieden aan je klanten.

De live chat-plugin van Zendesk voor WordPress stroomlijnt je dienstverlening met slimme functies zoals actiegebaseerde prompts. Stel bijvoorbeeld dat een klant lang blijft hangen op de afrekenpagina; de beste WordPress live chat-plugin van Zendesk zal één van je service-agents aansporen om een chatgesprek met deze klant te beginnen. Zo kan je agent de klant de nodige hulp verlenen om de aankoop te voltooien.

Zoals je je kunt voorstellen, resulteert dit in hogere conversie en productievere agents.

De kracht van Zendesk – voor WordPress

Zendesk is een uitstekende manier voor bedrijven om live chat voor WordPress te bieden, omdat het de volgende functies omvat:

  • Proactieve support via chat: Chatriggers brengen agents op de hoogte wanneer een klant aan vooraf ingestelde voorwaarden voldoet, zoals de tijd die hij of zij op een bepaalde pagina heeft doorgebracht. Je agents kunnen contact opnemen, ondersteuning bieden en een betere gebruikerservaring leveren, met een toename in sales als resultaat.
  • Zendesk houdt belangrijke statistieken bij: Van realtime monitoring tot agentprestaties, zodat je gebieden voor verbetering kunt identificeren en welke tactieken in je voordeel werken.
  • Constante ondersteuning: Je krijgt toegang tot al je klantgegevens en conversaties op één plek, zodat het voor je team gemakkelijker is om tussen verschillende kanalen te schakelen en de best mogelijke ervaring te bieden met Zendesk.

WordPress live chat, en nog veel meer

Als je alleen live chat wilt toevoegen, dan kan de plugin van Zendesk je absoluut helpen. Maar het is goed om te weten dat de WordPress-plugin van Zendesk nog veel meer functies biedt dan alleen live chat. Je kunt Zendesk onder andere gebruiken om blogcomments op WordPress om te zetten in tickets, kennisbank-artikelen toe te voegen aan je site, en tickets te beheren vanuit je WordPress-dashboard.

Wanneer je de Zendesk WordPress-plugin installeert heb je in principe alles wat je nodig hebt om WordPress volledig te integreren in je dienstverlening binnen handbereik.

Om met Zendesk chat op je WordPress-site aan de slag te gaan, heb je een betaald Zendesk-abonnement nodig (of de gratis proefversie). Zodra je een account hebt, kun je deze installatie-instructies volgen voor de Zendesk Support voor WordPress-plugin. Na deze stap kun je de chatwidget toevoegen aan je website met de embedcode.

Functies van de Zendesk WordPress-plugin (betaalde versie) omvatten:

Meer informatie over Zendesk en WordPress

2. LiveChats WordPress plugin

LiveChat’s WordPress Plugin

Bron

LiveChats plugin voor WordPress is een flexibele maar krachtige optie voor het implementeren van live chat op je WordPress-site. Het werkt samen met tal van WordPress sitebuilders, waardoor het eenvoudig en intuïtief te implementeren is. LiveChat heeft ook partnerschappen met grote leveranciers van e-commercesoftware, zoals WooCommerce, BigCommerce en nog veel meer. Dus als je in e-commerce werkt, zou LiveChats WordPress-plugin wel eens kunnen werken voor je site.

Hoewel je de WordPress-plugin van LiveChat gratis kunt downloaden, heb je een betaald LiveChat-abonnement nodig om de plugin te kunnen gebruiken. Hun standaard abonnement is het Team-pakket, wat functies bevat die voorbij gaan aan een eenvoudige live chat-plugin (zoals ticketing). Als je de plugin wilt uitproberen, dan kun je aan de slag met de gratis 14-daagse proefperiode van LiveChat.

Functies van de LiveChat WordPress-plugin (betaalde versie)

  • App-integraties van derden
  • Ondersteuning van meerdere websites
  • Deelbare links naar directe chat
  • Standaardantwoorden
  • Aanpasbare widget
  • Beoordelingen van support en agents
  • Rapporten en analyses
  • iOS- en Android-apps

Meer informatie over LiveChat voor Zendesk

3. OIark WordPress Plugin

OIark WordPress Plugin

Bron

De live chat-software van Olark staat bekend om zijn elegante mix van verfijning en eenvoud. De live chat-plugin voor WordPress is intuïtief doch krachtig. Het enige wat je hoeft te doen is de Olark plugin te installeren op WordPress, je websitepagina te vernieuwen, en je chatbox is klaar voor gebruik. Zodra de plugin geïnstalleerd is, kun je de workflowregels instellen, je chatwidget aanpassen aan je merk, chattranscripts opslaan en meer.

Je kunt vanuit je WordPress-dashboard ook API calls toevoegen en je Olark live chat zo instellen dat alle communicatie vertaald wordt naar de lokale taal van je websitebezoekers. Je kunt de Olark WordPress plugin gratis uitproberen, maar voor meer geavanceerde functies en een onbeperkt aantal chatberichten heb je een betaald pakket nodig.

Functies van de Olark-plugin (betaalde versie)

  • Proactieve chat
  • Aanpasbare berichten
  • Chatroutering
  • Automatische begroeting
  • Live chat-analyses
  • Aanpasbare waarschuwingen voor agents
  • Enquêtes voor het chatgesprek
  • Vertaling in realtime

Meer informatie over Olark voor Zendesk

4. Tidio WordPress plugin

Tidio WordPress Plugin

Bron

Tidio’s gratis WordPress live chat-plugin is snel te installeren, mobiel-vriendelijk en biedt ondersteuning voor e-mail en Facebook Messenger. Bovendien kun je veel van de handmatige taken van je service-agents uit handen nemen, omdat Tidio ook chatbots biedt. Eén van de belangrijkste functies van Tidio is de melding van inkomende bezoekers, die je medewerkers in staat stelt nieuwe bezoekers proactief te benaderen.

Bovendien biedt Tidio een no-code, drag-and-drop chatbot en templates voor standaard chatbotflows, zoals verlaten winkelwagentjes. Deze functies helpen je tijd te besparen. Je kunt toegang krijgen tot Tidio (inclusief de meeste functies) met de gratis versie en de plugin van Tidio. De gratis versie biedt echter een beperkt aantal bezoekers, e-mails en chatoperators.

Functies van de Tidio WordPress-plugin (betaalde versie)

  • Gratis mobiele app voor iOS en Android
  • Preview van live typen
  • Ingebouwde chatbots
  • Meer dan 20 integraties
  • Geautomatiseerde gesprekken
  • Aanpasbare chatwidget
  • Support voor e-mail en Messenger

5. WP Social Chat

WP Social Chat

Bron

WhatsApp is de populairste messaging-app ter wereld, en met WP Social Chat (voorheen WhatsApp Chat WP) van QuadLayers kunnen je klanten direct vanaf je WordPress-website een WhatsApp-gesprek beginnen. WP Social Chat telt meer dan 100.000 actieve installaties, en niet voor niets: hun betaalde pakketten rusten je team uit met een onbeperkt aantal accounts voor agents, aanpasbare chatwidgets, en vooraf ingestelde begroetingen.

Bovendien kun je je websitebezoekers gericht een chatbox tonen op elke webpagina, of slechts op een paar. WP Social Chats WordPress plugin heeft ook een gratis versie, maar je krijgt maar één agent en je kunt niks aanpassen. De betaalde pakketten variëren van €19 tot €79 (eenmalige betaling).

Functies van WP Social Chat (Personal)

  • Accounts voor meerdere agents
  • 6 maanden persoonlijke support
  • Aanpasbare chatbox
  • Aanpasbare agentberichten
  • Stel het eerste bericht van agents of gebruikers in

6. Support Board-plugin

Support Board plugin

Bron

Support Boards live chat-plugin voor WordPress biedt een degelijke set van essentiële functies voor elke live chat-oplossing. Hieronder valt de mogelijkheid om te reageren op chats en deze te beheren, rechtstreeks vanuit het WordPress-dashboard. Wat deze software onderscheidt zijn de extensies die Slack en/of Diagflow verbinden. Dus als je gehecht bent aan één van deze tools en van plan bent ze te gebruiken in je live chat-implementatie, dan is het zeker de moeite waard om Support Board eens te bekijken.

Een ander uniek kenmerk van Support Board is de eenmalige, op kosten gebaseerde prijsstructuur. In tegenstelling tot veel WordPress live chat-plugins (die gratis zijn met een betaald, maandelijks abonnement) rekent Support Board een eenmalig bedrag van €59. Als je Diagflow, Slack of een andere extensie wilt gebruiken, ben je daarnaast nog een eenmalig bedrag van €9 á €29 kwijt.

Functies van de Support Board WordPress live chat-plugin

  • Automatiseringen en triggers
  • Uitgebreide berichten
  • Mobiele app
  • Opgeslagen antwoorden
  • Realtime wachtrijen
  • Beoordelingen van agents
  • Tickets
  • Kennisbank
  • Chatbots

7. Pure Chat

Pure Chat WordPress plugin

Bron

Met Pure Chats eenvoudige live chat-plugin voor WordPress kun je je website in minder dan een uur voorzien van een live chat-widget. Zodra je deze hebt geïnstalleerd, kun je Pure Chat gebruiken om met je prospects en klanten te communiceren via de mobiele app of browserversie. De mobiele apps zijn beschikbaar op iOS of Android.

Bovendien werkt Pure Chat ook als leadverzamelaar, want wanneer je offline bent, wordt de chatbox een e-mailformulier. Pure Chat biedt twee betaalde pakketten, Growth en Pro, die je moet aanschaffen (of gratis kunt uitproberen) om toegang te krijgen tot hun WordPress-plugin. Beide pakketten bevatten alle basisfuncties die je mag verwachten van een goede live chat-plugin voor WordPress.

Functies van Pure Chat (Growth)

  • Eén website
  • 4 chat-operators
  • Aanpasbare widget
  • Onbeperkte chatgeschiedenis
  • Standaardantwoorden
  • Bestandsoverdracht
  • Realtime analyses

8. Formilla Live Chat

Formilla Live Chat

Bron

Mobiel-vriendelijk met AI-aangedreven chatbots, bezoekersmonitoring, en nog veel meer. Formilla is een WordPress live chat-plugin boordevol handige functies, die ook beschikbaar is voor WooCommerce-gebruikers. Vanuit Formilla’s live chat-app (beschikbaar op je mobiele apparaat of in een browser) kun je reageren op chats en deze beheren, je chatbots configureren, je live chat prestaties analyseren, en nog veel meer.

Om deze plugin te installeren moet je een account aanmaken bij Formilla. Gelukkig begin je bij Formilla met een gratis proefperiode van 14 dagen van hun Premium-pakket. Als je daarna besluit om niet up te graden, wordt je account teruggezet naar hun gratis Standard-pakket.

Functies van de Formilla live chat-plugin (Premium)

  • Onbeperkt aantal live chats
  • Integraties van derden
  • Standaardantwoorden
  • AI-chatbots
  • Chatbots op maat
  • Tot 2 chat-agents

9. 3CX Live Chat

3CX Live Chat

Bron

3CX Live Chat (voorheen WordPress Live Chat) is een plugin voor WordPress die je in staat stelt om gemakkelijk live chat te installeren op je site. Bovendien is het één jaar gratis. Met geen limiet op het aantal agents, is 3CX gemaakt om met je bedrijft op te schalen naarmate je team groeit.

3CX werkt ideaal voor service-agents, salesvertegenwoordigers, en andere medewerkers die via WordPress live met klanten moeten kunnen communiceren. Zonder limiet op het aantal agents, is 3CX gemaakt om met je bedrijf mee te schalen naarmate je team groeit. Na je eerste jaar bij 3CX wordt u €145 per jaar in rekening gebracht voor het Pro-pakket, terwijl het zelfbeheerde Standard-pakket gratis is.

Functies van de 3CX live chat-plugin (Pro)

  • Microsoft 365-integratie
  • Beeldscherm delen
  • Chatrapporten
  • Aanpasbare chatbox
  • Integratie van chat, video en spraak
  • Apps voor iOS, Android, desktop en web
  • Enquêtes en peilingen

Meer informatie over 3CX voor Zendesk

10. WP Telegram

WP Telegram Live Chat

Bron

Telegram’s end-to-end encryptie is een noemenswaardige eigenschap, waarmee dit messaging-product veel waardevolle klanten aantrekt. WP Telegram is de live chat-plugin voor WordPress die je nodig hebt als je meer van deze klanten wilt kunnen bereiken. Met WP Telegram kun je automatisch communiceren met Telegram-groepen en -kanalen dankzij de Telegram-bot.

Het enige nadeel is misschien de implementatie: je moet de instructies van de plugin volgen om een nieuwe bot aan te maken, toe te voegen aan een groep, en de regels van de bot voor het verzenden van content in te stellen. Als je ergens niet helemaal uitkomt, kun je hulp krijgen met de installatie in de openbare groep @WPTelegramChat.

Functies

  • Stuur automatisch berichten naar Telegram
  • Stuur uitgelichte afbeeldingen met tekst/uitleg
  • Voeg inline-knop en uitgestelde berichten toe
  • Automatiseringsregels voor bots
  • Ondersteuning voor WooCommerce-tekstvelden

Meer informatie over hoe je Telegram kunt integreren met Zendesk

11. Facebook Chat

Facebook Chat

Bron

Hoewel het nog steeds achterligt op WhatsApp wat betreft wereldwijde populariteit, is Facebook Messenger immens populair. En het is de meest gebruikte messaging-app in de Verenigde Staten. De Facebook Chat plugin maakt het mogelijk om de gebruikservaring van Facebook Messenger uit te breiden naar je WordPress-website. Zodra de plugin hebt ingesteld, kunnen je prospects en klanten op dezelfde manier met je bedrijf communiceren als ze nu op Messenger doen.

Nog beter, deze live chat-plugin voor WordPress bewaart de Messenger-chatgeschiedenis van je klanten om ervoor te zorgen dat elk gesprek een naadloze ervaring biedt voor je agents en klanten. Over naadloos gesproken: je bezoekers hoeven niet eens in te loggen op Facebook om de Messenger-interface te gebruiken. De plugin is gratis en je hebt alleen een Facebook-pagina nodig om hem te laten werken.

Functies van de Facebook Chat-plugin

  • Chatgeschiedenis van website naar Messenger
  • Transcripts van chats
  • Messenger-interface
  • Automatische antwoorden en veelgestelde vragen

Meer informatie over hoe je Facebook Messenger kunt integreren met Zendesk

12. Chatra Live Chat

Chatra Live Chat

Bron

Chatra is een live chat-software gemaakt voor sales. Het bevat functies die je agents helpen bij het sluiten van salesdeals, zoals groepschats, de volledige gespreksgeschiedenis en uitgesproken kleuren en namen, zodat je vertegenwoordigers onderscheid kunnen maken tussen verschillende soorten bezoekers. Naast live chat bieden de betaalde pakketten van Chatra een e-mailhelpdesk, Facebook Messenger, Instagram Direct, chatbots en meer.

Het gratis pakket biedt alleen live chat en de functies zijn beperkt. Om Chatra in te stellen, moet je een account aanmaken en de plugin installeren voor WordPress. Plaats vervolgens de widgetcode op je website. Daarna heb je toegang tot de software via Chatra’s native interface.

Functies van de Chatra live chat-plugin (Essential)

  • Online en offline chatwidget
  • Email helpdesk
  • Messenger en Instagram Direct
  • Bots die formulieren en leads vastleggen
  • Dashboard voor webbrowser
  • Desktop-apps voor Mac en Windows
  • Volledige gespreksgeschiedenis
  • Transcripts van e-mails en chats

13. HubSpot Live Chat

HubSpot Live Chat

Bron

Met HubSpots gratis WordPress live chat-plugin kun je je WordPress-site gebruiken om bezoekers aan te spreken met chatbots en live chat, en nog veel meer. Naast de live chat-mogelijkheden geeft HubSpots WordPress-plugin je toegang tot een een editor voor e-maildesign, marketingautomatisering, HubSpots gratis CRM en ingebouwde analyses.

De formulieren die je gebruikt om leads via live chat te benaderen worden automatisch gesynchroniseerd met je HubSpot CRM (ervan uitgaande dat je HubSpots CRM gebruikt). Vanuit WordPress kun je deze nieuwe leads beheren, onderverdelen en hun interacties met je website analyseren. Je kunt gratis aan de slag met de HubSpot WordPress plugin, maar voor meer geavanceerde functies heb je een pakket van HubSpots Operations Hu nodig (Starter, Professional of Enterprise).

Functies (gratis versie)

  • Meer dan 400 native integraties
  • Ingebouwde analyses
  • Formulieren en pop-ups
  • CRM-platform
  • Leadbeheer

Meer informatie over hoe je HubSpot kunt integreren met Zendesk

14. Smartsupp Live Chat

Smartsupp Live Chat

Bron

De Smartsupp Live Chat WordPress plugin combineert live chat-software met chatbots en geavanceerde rapportage mogelijkheden om je te helpen je service-operatie naar een hoger niveau te tillen. Je kunt aan de slag en de plugin gratis downloaden met de gratis versie van Smartsupp, maar je hebt een betaald pakket nodig om de limieten op het aantal chatbots en rapportagemogelijkheden op te heffen.

Smartsupp heeft een mobiele app die compatibel is met Android- of iOS-apparaten en die ondersteuning biedt voor zeven talen, waaronder Engels, Spaans, Duits, Pools, Frans, Tsjechisch en Italiaans. En je kunt Smartsupp WP live chat koppelen aan je Facebook-pagina om een naadloze multi-channel ervaring te bieden.

Functies van de Smartsupp live chat-plugin (betaalde versie)

  • Drie agents
  • Onbeperkt aantal websites
  • AVG-naleving
  • E-mail
  • Integratie met Messenger
  • Bestanden delen
  • 10 chatbots
  • Statistieken

15. JivoChat Live Chat

JivoChat Live Chat

Bron

JivoChat is een live chat-plugin voor WordPress en nog zo veel meer. Naast live chat, stelt JivoChat je in staat om te met je klanten te communiceren via de telefoon, e-mail en social media. De implementatie en het ontwerp zijn volledig instelbaar, zodat je alles kunt aanpassen aan je communicatiestrategie en merkidentiteit. JivoChat biedt ook een native CRM en staat je toe je eigen CRM te koppelen als je er al één hebt.

JivoChat’s live chat-functies omvatten alle basics, zoals vooraf geschreven antwoorden en offline berichten, en veel geavanceerde mogelijkheden, zoals multi-agent chats en een ingebouwde CRM. Wanneer je je aanmeldt voor JivoChat, krijg je toegang tot een 14-daagse gratis proefperiode van een betaald pakket. Als je besluit niet te upgraden, wordt je na 15 dagen teruggezet naar hun gratis pakket met beperkte functies.

Functies van de JivoChat live chat-plugin (betaalde versie)

  • Bezoekers tracken
  • Ingebouwde CRM
  • Koppelingen met chatbots
  • Onbeperkte chatgeschiedenis
  • Overdracht van chatgesprekken
  • Standaardantwoorden
  • Slimme triggers

Overzicht van de top 15 beste WordPress live chat-plugins

WordPress live chat-plugin

Aanpassingen

Integraties

Rapporten

Multi-channel support

Zendesk

LiveChat

Olark

X

Tidio

X

WP Social Chat

X

X

X

Support Board

Pure Chat

Formilla

3CX Live Chat

WP Telegram

X

X

X

Facebook Chat

Chatra

HubSpot

Smartsupp

JivoChat

X

Hoe kies je de beste WordPress chat-plugin?

Alleen iemand die je organisatie, workflow, bestaande systemen en toekomstige groeiplannen kent, kan met zekerheid zeggen welke van de beste chat-plugins voor WordPress geschikt is voor jouw bedrijf. En niemand heeft de tijd om meer dan (hooguit) een paar verschillende plugins te proberen. Daarom raden we je aan de volgende belangrijke criteria te gebruiken om je kansen op het kiezen van de juiste WordPress chat-plugin voor jouw bedrijf te vergroten:

  1. Doeltreffende integratie met WordPress en andere systemen

    Het is hoogst onwaarschijnlijk dat je WordPress chat-plugin het enige component zal zijn van je sales-, service-, en/of marketingactiviteiten. Andere systemen zoals CRM’s en software voor klantanalyse zullen data moeten uitwisselen met je WordPress chat-plugin. Dus controleer voordat je een beslissing neemt dat de plugin eenvoudige en effectieve integraties biedt met je huidige systemen.

  2. Huidige en toekomstige baten-kostenverhouding

    Het komt maar al te vaak voor dat bedrijven een WordPress chat-plugin kiezen die te duur is vanwege functies die ze niet nodig hebben. Maar tegelijkertijd zal je bedrijf er in de niet al te verre toekomst waarschijnlijk heel anders uitzien. Dus het vinden van een chat-plugin die past bij je huidige behoeften en budget, maar ook opgeschaald kan worden wanneer nodig, is van cruciaal belang.

  3. Agent- en klantervaring

    De beste live chat-plugin voor WordPress is degene die je agents en klanten graag gebruiken. De kwaliteit van beider ervaringen zal immers de tevredenheid en de waarde van je klanten bepalen. Zorg er dus voor (indien mogelijk) voor dat je agents de kans krijgen om de gekozen plugin uit te proberen voordat je een langetermijncontract afsluit. Neem ook de tijd om de software uit te testen vanuit het standpunt van de klant, hetzij door usertests of door zelf door de software heen te lopen.

Veelgestelde vragen

Heeft WordPress live chat?

De standaard implementatie van WordPress heeft geen live chat. Daarom zul je een live chat-plugin moeten downloaden of handmatig de code voor een live chat-widget moeten toevoegen.

Waar op de WordPress-pagina moet je het live chat-script plaatsen?

Als je besluit om handmatig een live chat-script te kopiëren in plaats van een plugin te gebruiken, dan moet je het script in de footer van je WordPress-pagina plaatsen. Om dit te doen heb je de hulp van een developer nodig, tenzij je een plugin zoals Header and Footer Scripts hebt, waarmee ook bedrijven zonder developers toegang kunnen krijgen tot de header en footer van hun WordPress-sites.

Hoeveel actieve agents zullen de WordPress live chat tegelijk gebruiken?

Het aantal actieve agents dat tegelijk kan werken met de WP live chat hangt af van welke live chat-software je gebruikt. Het Support Team met Zendesks WordPress live chat kost bijvoorbeeld €19 per agent per maand, zonder limiet op het aantal gebruikers.

Hoeveel geld moet je investeren in een WordPress live chat-plugin?

De hoeveelheid geld die je moet investeren in een WordPress live chat-plugin moet slechts een kleine fractie zijn van de waarde die de plugin toevoegt voor je bedrijf. Beter nog: tenzij je een losse WordPress live chat-plugin koopt, zou de plugin gratis moeten zijn. Wanneer je bijvoorbeeld een pakket van Zendesk koopt, kun je de Zendesk WordPress-plugin gratis downloaden.

Probeer WordPress live chat gratis uit

Bedrijven die hun conversie willen verbeteren en meer bezoekers willen veranderen in klanten zouden moeten overwegen WordPress live chat toe te voegen als supportkanaal. Hetzelfde geldt voor bedrijven die hun supportkosten willen verlagen en tegelijkertijd hun CSAT willen verbeteren. En aangezien Zendesk de beste chat-plugin voor WordPress op de markt is, doe je er goed aan te beginnen met een gratis proefperiode.

Verken onze hulpbronnen