Artikel

Zendesk-onderzoek: NET PROMOTER SCORE℠ (NPS)

Gepubliceerd 25 april 2017
Laatst aangepast 19 juni 2020

NET PROMOTER SCORENET PROMOTER SCORE (NPS℠) helpt bedrijven bij het meten van klantloyaliteit door een eenvoudige vraag te stellen: hoe waarschijnlijk zult u ons merk aanbevelen aan een vriend(in)? Dit rapport gaat in op 103.000 NPS-reacties bij meerdere sectoren, en geeft aan wat een goede NPS-score is en welk type feedback van klanten een bedrijf kan verzamelen door een NPS-enquête te verzenden. In dit rapport ontdekt u:

  • Hoe u NPS-enquêtes het beste opzet
  • Welke lessen u kunt leren naar aanleiding van de bevindingen
  • Hoe u kwalitatieve feedback analyseert
  • Wat het verschil is tussen NET PROMOTER SCORE en klanttevredenheid

Lees het volledige rapport voor deze en andere inzichten (in het Engels)

NET PROMOTER and NPS are registered U.S. trademarks, and NET PROMOTER SCORE and NET PROMOTER SYSTEM are service marks, of Bain & Company, Inc., Satmetrix Systems, Inc. and Fred Reichheld.

Als u een voorstander bent van metingen, analyses en alles wat met cijfers te maken heeft, ga dan naar de pagina Zendesk Benchmark om te zien hoe uw klantensupport zich verhoudt tot die van uw concurrenten.

Bedankt voor het downloaden! Hier is uw exemplaar van Zendesk research: NET PROMOTER SCORE

Lees verder