Zendesk voor software- en clouddiensten

Houd klanten vast met innovatieve CX

De software- en clouddienstenindustrie groeit explosief en bedrijven moeten evenveel aandacht besteden aan de zorg voor bestaande klanten als aan het werven van nieuwe. Zendesk biedt de tools en middelen die software- en clouddienstenbedrijven nodig hebben om probleemloze klantervaringen te creëren en merkloyaliteit op elke schaal te genereren.

Sluit je aan bij deze innovatieve bedrijven die een uitzonderlijke klantervaring leveren

De Zendesk-benadering van software en -clouddiensten

Product Photo 1

Opschalen door selfservice

Soms willen je klanten gewoon snel antwoord. Geef klanten de mogelijkheid om zichzelf 24/7 te helpen met AI-gedreven bots, aangepaste helpcenters en technische communityforums voor veelgestelde vragen.

Kom meer te weten over selfservice- en AI-tools
Product Example 1

Maak het persoonlijk

De relatie met je klanten is cruciaal, want het is de basis van merkloyaliteit. Voeg alle gebruikers- en accountgegevens samen in een centraal overzicht, inclusief geïntegreerde CRM-gegevens, licentie- en abonnementsgeschiedenis, en configuratie- en gebruiksgeschiedenis, zodat je agents op elk niveau gepersonaliseerde service kunnen bieden.

Product Photo 2
Product Example 2
Ontdek het Zendesk-platform
Product Photo 3

Werk slimmer en sneller

Agents die technisch support bieden hebben hun handen vol. Gebruik intentiedetectie en geautomatiseerde triage om ervoor te zorgen dat tickets bij de juiste deskundigen terechtkomen. Gebruik tijdbesparende routering, automatisering en AI-gedreven workflows om repetitief werk met betrekking tot vragen over producten en defecten te verminderen en verhoog zo de tevredenheid van je agents.

Kom meer te weten over routering en intelligentie
Product Example 3

Verbind je teams

Je klantenservice-agents staan er niet alleen voor. Maak het ze gemakkelijker om wereldwijd samen te werken met teams aan de back-end door je interne communicatiekanalen te verenigen. Integreer apps als Jira en Slack om ticketescalaties te stroomlijnen en data te delen met kant-en-klare dashboards, zodat je team de klantervaring kan verbeteren.

Product Photo 4
Product Example 4
Product Photo 5

Gebruik je data om klantenbinding op te bouwen

Een datagestuurde CX-strategie is de basis voor uitmuntende support. Met kant-en-klare en aangepaste rapportage- en analysetools kun je het traject van je klanten volgen en proactieve softwaresupport bieden voordat problemen echt serieus worden. Met aangepaste dashboards en feedbackmethoden kun je inzicht krijgen in de meningen van klanten, loyale klanten belonen en agents mogelijkheden geven voor upselling en cross-selling.

Product Example 5

Hoe innovatieve software- en clouddienstenbedrijven persoonlijke klantervaringen bieden

KLANTBEHOUD

Een eersteklas supportteam opbouwen

“Ondanks dat het platform van het bedrijf veel meer supportaanvragen te verwerken kreeg, zijn de klanttevredenheidsmetrics en verlengingspercentages nog steeds ongekend hoog.”
Scott Gilbert

Senior Director of Global Customer Support bij Qumu

Customer Photo 1 Logo: Qumu
Hoe Qumu Zendesk gebruikt om bekroonde klantenservice op grote schaal te bieden aan een trouw klantenbestand.

Zet je klanten op de eerste plaats

Zet die extra stap

"We proberen onze verkopers altijd duidelijk te maken dat de grootte van een bedrijf er niet toe doet. Waar het om gaat is dat we de klant naar de plaats brengen waar hij moet zijn en hem te helpen zijn dromen waar te maken".
Delano Mireles

Director of Worldwide Support

Klantfoto 2 Logo: ShipStation
Zie hoe ShipStation teams de middelen in handen geeft om samen te werken

EEN VERBETERINGSCYCLUS VOOR DE TOEKOMST CREËREN

Opschalen met selfservice

“Vorig jaar voorkwamen we bijna 8.000 tickets dankzij de selfservice van Zendesk. Dat is een besparing van ongeveer 1,3 miljoen dollar door een daling van het aantal tickets.”
David Schroeder

Senior Manager of Services Support bij Unity

Customer Photo 3 Logo: Unity
Hoe Unity automatisering en selfservice van Zendesk gebruikt om support voor 3,9 miljard gebruikers op te schalen.

Consolideer je IT-infrastructuur met partnerintegraties