Een leidraad voor kleine bedrijven:

De juiste klantenservicesoftware kiezen

Ooit hadden we een klein bedrijf, net als u. We weten hoe het is om nieuwe software uit te proberen. U hebt maar weinig tijd, maar weet ook wel dat het om een belangrijke beslissing gaat. Als groeiend bedrijf hebt u behoefte aan iets waarmee u snel aan de slag kunt, maar wat ook met uw bedrijf kan meegroeien. De juiste keuze maken, is soms echt een dilemma.

Het goede nieuws is dat u de belangrijkste stap al hebt gezet: u weet een goede service-ervaring op waarde te schatten. We willen de beslissing een beetje gemakkelijker voor u maken en geven u daarom enkele tips en wat informatie die we hebben verzameld. Zelfs als u niet voor Zendesk kiest, wensen we u veel succes met uw investering in uw klantervaring. Als u de juiste beslissing neemt, wordt uw gehele bedrijf een stuk slimmer en worden uw klanten een stuk tevredener.

Met vriendelijke groeten,

Vice President van Global Customer Advocacy

Tips voor tijdens de evaluatie

Begin met de w-vragen voordat u klantenservicesoftware gaat evalueren:

Waarom?

Bedenk waarom u op zoek bent naar een nieuwe klantenservice-oplossing. De meeste kleine bedrijven waarmee we spreken willen een betere manier om de communicatie met klanten bij te houden. Ook willen ze een oplossing die met hun bedrijf meegroeit.

Wie?

Bedenk wie er in uw bedrijf met klanten praten. We hebben gemerkt dat kleine bedrijven vaak een combinatie van medewerkers hebben die:

  1. klanten fulltime ondersteunen (bijv. supportmedewerker, community-manager)
  2. klanten ondersteunen als onderdeel van hun functie (bijv. productmanager, manager sociale media)
  3. waardevolle inzichten verwerven wanneer zij klantinteracties onder de loep nemen (bijv. CEO, CTO)

Wanneer?

Bedenk wanneer uw klanten doorgaans contact met u willen opnemen. Wat zouden de beste methoden voor hen zijn om u te bereiken op basis van hun verwachtingen? Belangrijke communicatiemethoden zijn: telefoon, chat, webformulier, e-mail en sociale media.

Hoe?

Neem enkele belangrijke metingen in overweging die aangeven hoe u ervoor staat. Idealiter vergelijkt u deze metingen regelmatig met branchegenoten.

  1. Snelheid van de eerste reactie: het is bewezen dat hoe sneller uw eerste reactietijd, hoe hoger de klanttevredenheid.
  2. CSAT: klanttevredenheidsbeoordelingen zijn een geweldige manier om de prestaties van uw team te meten.
  3. Volume: voor uw groei en de bezetting in uw supportteam is het van cruciaal belang dat u uw ticketvolume kent.
  4. Zelfserviceverhouding: een meting van hoe goed u inkomende aanvragen voorkomt door een doorzoekbare kennisbank aan te bieden die de klant zelf kan verkennen.

Dit is waar Zendesk scoort

Welke software is geschikt voor u?

Kleine bedrijven hebben een paar verschillende opties als ze klantenservicesoftware willen kopen. Laten we de feiten eens bekijken.

Zendesk

Desk.com

Freshdesk

Product voor het eerst geïntroduceerd 2007 2010 2011
Opgericht in Denemarken VS India
Wereldwijde productsupport
Platform voor meerdere kanalen (e-mailtickets, kennisbank, chat, sociale netwerken, telefoon) telefoon niet geïntegreerd
Integratie in Salesforce Sales Cloud
Meerdere planopties, beginnend bij gratis
Statistieken over up-time van systeem Meer info Meer info Meer info
Voorbeeld van Helpcenter dat u gaat bezoeken Startpagina voor support Startpagina voor support Startpagina voor support
Zie de nieuwste tweets over elk merk Twitter Twitter Twitter
Klanttevredenheidsbeoordeling 95%
Benchmarks van de sector voor de belangrijkste metingen die u hebt gedaan en waarmee u zich kunt vergelijken
Ingebouwde Net Promoter Score-enquêtes om merktevredenheid te volgen
Grootste klantenbasis
Probleemloos upgradepad wanneer u groeit
Tips en sjablonen voor aanbevolen werkwijzen
Algemene gebruikersgroepen
Klantsuccesprogramma's
Meest gangbare omschrijving Gebruiksvriendelijk
Algeheel bruikbaar product naar Deens ontwerp Proberen Waarom overstappen op Zendesk?

Wilt u meer weten?

Zie hoe Zendesk werkt

Ga uw gang.
Probeer 't maar eens uit

Gratis evaluatieperiode
Neem contact op met de verkoopafdeling
Stuur ons een bericht

Ons supportteam wordt ingelicht. Een ogenblik geduld...

  • Aantal werknemers
  • Een van onze medewerkers neemt binnenkort contact met u op.

    Er is iets fout gegaan.

    Laad de pagina opnieuw en probeer het nog een keer.

    Stuur ons een bericht Error