Sociale impact bij Zendesk

Wij geloven in service

Zendesk streeft ernaar om een empathisch, actief en verantwoordelijk bedrijf te zijn. Als bedrijf dat software ontwikkelt voor betere klantrelaties, hanteren we een aanpak waarmee we een goede service kunnen bieden aan al onze stakeholders: onze klanten, medewerkers, partners en communities.

In ons Global Impact Report laten we zien hoe we presteren op het gebied van onze doelstellingen voor milieu, maatschappij en governance (ESG). We werken aan zaken zoals het verbeteren van de gezondheid en het welzijn van onze werknemers en het aanpakken van systemisch racisme, en gebruiken daarbij onze technologie om complexe maatschappelijke uitdagingen te helpen oplossen.

Lees het rapport uit 2020

Bij Zendesk hebben we een eenvoudige doelstelling: we willen mensen helpen.

Dankzij onze producten is het voor bedrijven eenvoudig om behulpzaam te zijn voor hun klanten. Social Impact bij Zendesk heeft een vergelijkbaar doel: we willen ervoor zorgen dat ons bedrijf behulpzaam is voor individuen en gemeenschappen, en een positieve bijdrage levert aan onze planeet. Door onze mensen, producten en hulpmiddelen in te zetten, doen we er alles aan om een positieve impact te maken op onze woon- en werkomgeving.

Practice Empathy

Meer dan 1.400 werknemers van Zendesk deden in 2020 vrijwilligerswerk

12.000 totaal aantal vrijwilligersuren in 2020

758 uur vrijwilligerswerk met Tech for Good-partners in 2020

Purpose over perks

Onze mensen helpen graag

In plaats van fysieke ondersteuning deden Zendesk-medewerkers tijdens de COVID-19-pandemie online vrijwilligerswerk, waarbij ze in realtime reageerden op de vragen van communitypartners over de hele wereld. Zo hebben ze meer dan 370 uur hulp geboden in verband met COVID-19.

Onze werknemers hebben zich wereldwijd ingezet om belangrijk nieuws over COVID-19 in hun lokale taal te vertalen. Via het nieuwe Slack-kanaal #volunteer-translate hebben 127 werknemers in Londen, Manilla, Montpellier, San Francisco, Dublin, Krakau en Madison cruciale informatie vertaald voor non-profitorganisaties, gezondheidsinstellingen en thuiszittende ouderen. Het Zendesk-team in Manilla heeft zelfs het Filipijnse Ministerie van Volksgezondheid geholpen om coronarichtlijnen door het hele land te verspreiden.

We delen onze producten

Door Zendesk-producten weg te geven en professionals aan te bieden die helpen bij het implementeren ervan, kunnen non-profitorganisaties dankzij Tech for Good optimaal hun werk doen. Met onze software kunnen maatschappelijke organisaties hun vrijwilligers en donaties beter bijhouden, hulpmiddelen bieden voor noodsituaties en cliënten persoonlijke hulp bieden.

Doe mee

Ga naar het Helpcenter als je je wilt aanmelden voor Tech for Good of als je meer informatie wilt.

Alleen beschikbaar in het Engels.

Every little bit makes a difference

Tech for Good-verhalen

Welkom thuis

Het in 1933 opgerichte International Rescue Committee (IRC) helpt vluchtelingen en ontheemden in 40 landen en 20 steden in de Verenigde Staten om hun leven weer op de rails te krijgen. IRC gebruikt sinds november 2019 Zendesk Sell om iedere asielzoeker gemakkelijk in te kunnen schrijven, zodat de organisatie er zeker van kan zijn dat er niemand tussen wal en schip valt. IRC heeft intakeprocedures uitgevoerd met Zendesk voor meer dan 1000 gezinnen, inclusief meer dan 800 kinderen.

Bekijk hier een video

Blijf in contact

Werknemers van Fluyt, een klein communicatieadviesbedrijf in Bogota, Colombia, beseften dat hun kennis over het delen van informatie een belangrijke rol kon spelen bij voorlichting over COVID-19. Het team ontwikkelde met behulp van Zendesk Guide masuno.app: een informatiebank met meer dan 500 artikelen, van geestelijke gezondheid tot actuele protocollen voor lockdowns. Onlangs ontwikkelde Fluyt een callcenter voor vrijwilligers waar ze hulpbehoevenden in contact brengen met aanbieders van voedsel, onderdak en medische hulp.

Little minds, big impact

For more than 40 years, the Madison Children’s Museum (MCM) has provided creative programs and exhibits for the children of Madison, Wisconsin. However, onboarding new members required more time than the museum’s small staff had to give. Implementing Zendesk Support and Guide to increase sign-up capacity gave the museum a 50% increase in memberships and a 42% jump in revenue year-over-year.

Tech for Good-films

We hebben een serie korte films gemaakt over onze non-profitorganisaties en het werk dat ze doen. Deze non-profitorganisaties gebruiken Zendesk om goede doelen te ondersteunen. Dat vinden we geweldig!

Bekijk de films

We doen donaties

St. Kilda Mums, een Australische non-profitorganisatie in Melbourne die babyspullen aan hulpbehoevende gezinnen schenkt, gebruikte een donatie van $45.000 van de Zendesk Neighbor Foundation om een nieuw magazijn te bouwen, wat de impact van de nonprofit verdriedubbelde.

In het verleden moest St. Kilda Mums gezinnen op een wachtlijst plaatsen voor essentiële kinderverzorgingsproducten, aangezien ze te weinig ruimte hadden voor de gedoneerde spullen en vrijwilligers. Tegenwoordig helpt St. Kilda Mums drie keer zoveel gezinnen en hebben ze zelfs ruimte over.

Practice kindness

Hoe en waar we doneren

De Zendesk Neighbor Foundation biedt financiële en strategische steun aan non-profitorganisaties die werken aan systemische verandering op vier gebieden: voedselzekerheid, geestelijke gezondheid, digitale inclusiviteit en gelijkheid, en klimaatverandering.

Meer dan $10 miljoen gedoneerd aan non-profits sinds 2015