Maatschappelijke impact, Social Impact, bij Zendesk

Wij geloven in service

Social Impact is overal en altijd gaande, net als de uitdagingen waarmee we wereldwijd te maken hebben. Hier lees je hoe we ons momenteel dienstbaar maken.

Bij Zendesk hebben we een eenvoudige doelstelling: we willen behulpzaam zijn.

Dankzij onze producten is het voor bedrijven eenvoudig om hun klanten van dienst te zijn. Social Impact bij Zendesk heeft een vergelijkbaar doel: we willen ervoor zorgen dat ons bedrijf nuttig is voor individuele personen, gemeenschappen en voor onze planeet. Door onze mensen, producten en resources in te zetten, doen we er alles aan om een positieve invloed te hebben op onze woon- en werkplekken.

Practice Empathy

33% van de werknemers heeft 6 uur of meer vrijwilligerswerk gedaan in 2019

100+ medewerkers zitten in onze commissies voor wereldwijde maatschappelijke impact

22.000 uur vrijwilligerwerk in 2019

Purpose over perks

Dienstbaar zijn met onze mensen

Tijdens de COVID-19-pandemie transformeerden Zendesk-werknemers van fysieke naar virtuele vrijwilligers, waarbij ze in real-time reageerden op de vragen van partners van gemeenschappen overal ter wereld. Ze hebben meer dan 370 uur hulp geboden in verband met COVID-19.

Wereldwijd hebben werknemers zich ingezet om belangrijk nieuws over COVID-19 te vertalen in de taal van hun eigen regio. Via het nieuwe Slack-kanaal #volunteer-translate hebben 127 werknemers in Londen, Manilla, Montpellier, San Francisco, Dublin, Krakau en Madison cruciale informatie vertaald voor non-profitorganisaties, gezondheidsinstellingen en thuiszittende ouderen. Het Zendesk-team in Manilla heeft zelfs het Filipijnse Ministerie van Volksgezondheid geholpen om coronarichtlijen in het hele land te verspreiden.

Onze producten delen

Door Zendesk-producten weg te geven, en professionals aan te bieden die helpen bij het implementeren ervan, kunnen non-profitorganisaties dankzij Tech for Good optimaal helpen. Met onze software kunnen maatschappelijke organisaties hun vrijwilligers en gedoneerde goederen beter volgen, middelen bieden om in noodsituaties te reageren en cliënten de hulp geven die op hen afgestemd is.

Doe actief mee

Ga naar het Helpcenter als je je wilt aanmelden voor Tech for Good of als je meer informatie wilt.

Alleen beschikbaar in het Engels.

Every little bit makes a difference

Tech for Good-verhalen

Welkom thuis

Het in 1933 opgerichte IRC (International Rescue Committee) helpt in 40 landen en in 20 steden in de VS vluchtelingen en ontheemde mensen hun leven weer op de rails te krijgen. IRC gebruikt sinds november 2019 Zendesk Sell om iedere asielzoeker gemakkelijk te kunnen inschrijven, zodat het zeker is dat er niemand tussen wal en schip valt. IRC heeft voor 650 gezinnen en voor meer dan 800 kinderen de intakeprocedure uitgevoerd met Zendesk.

Bekijk hier een video

Houd contact

Werknemers bij Fluyt, een klein communicatieadviesbedrijf in Bogota, Colombia, beseften dat hun kennis over het delen van informatie een belangrijke rol kon spelen bij voorlichting over COVID-19. Het team ontwikkelde met behulp van Zendesk Guide de masuno-app: een informatiebank met meer dan 500 artikelen die variëren van stukken over geestelijke gezondheid tot actuele protocollen voor binnen blijven. Onlangs ontwikkelde Fluyt een callcenter voor vrijwilligers waar ze cliënten en aanbieders in elkaar in contact brengen voor voedsel, onderdak en medische hulp.

Verbonden blijven

Kingfisher Treasure Seekers in Gloucester, Engeland, biedt steun aan de geestelijke gezondheid en het welzijn van zo'n 2000 kwetsbare mensen per week, van wie sommigen het risico lopen om zelfmoord te plegen. Toen Covid 19 het bedrijf dwong te stoppen met persoonlijke begeleiding, nam de organisatie het initiatief om veilige, particuliere hulpverlening op afstand in te zetten. Momenteel maakt Kingfisher Treasure Seekers gebruik van Chat om met klanten te praten, zodat dienstverlening en zorg kunnen worden voortgezet.

Practice kindness

Geld geven

St. Kilda Mums, een Australische non-profitorganisatie in Melbourne die babyspullen aan hulpbehoevende gezinnen schenkt, gebruikte een donatie van $45.000 van de Zendesk Neighbor Foundation om een nieuw magazijn te bouwen, waardoor de organisatie driemaal zo effectief kan zijn.

In het verleden plaatste St. Kilda Mums gezinnen op een wachtlijst voor kinderverzorgingsproducten, aangezien ze te weinig ruimte hadden voor de gedoneerde spullen en vrijwilligers. Tegenwoordig helpt St. Kilda Mums driemaal zo veel gezinnen en hebben ze nog ruimte over.

Hoe en waar we doneren

De Zendesk Neighbor Foundation biedt financiële en strategische steun aan organisaties die zich inzetten voor het opknappen van wijken in de buurt van de 11 kantoren van Zendesk in 10 landen ter wereld.

$ 1.3 miljoen aan plaatselijke non-profitorganisaties gedoneerd sinds 2015