Dit is een big deal Ontvang 25% korting op Zendesk tot 2 december Meer informatie

WordPress ticketsystemen

Houd je klanten en gebruikers tevreden met een ticketsysteem dat naadloos te integreren is met je WordPress-website. Zo houd je niet alleen je klantcommunicatie overzichtelijk, maar kan je vragen en problemen snel en efficiënt oplossen.

Een overzicht van de klantenservice-ticketsystemen voor WordPress

Of je nu een e-commercewinkel runt of een maandelijkse blog bijhoudt, je hebt een manier nodig om vragen en problemen op te lossen. Daarom is het belangrijk om het juiste ticketsysteem te vinden dat samenwerkt met je WordPress-website. In dit artikel leggen we uit wat een ticketsysteem voor WordPress is en waar je op moet letten bij het kiezen van een dergelijk systeem. Tevens laten we enkele van de beste ticketplugins de revue passeren.

Wat zijn WordPress-ticketsystemen?

Met een WordPress-ticketsysteem kunnen bedrijven met WordPress-websites of -blogs tickets voor klantenservice bijhouden die via deze kanalen binnenkomen.

Met de meeste ticketsystemen kun je als admin tickets aanmaken, kunnen klanten formulier gebruiken om zelf tickets in te dienen, en kun je e-mails doorsturen naar het ticketsysteem. Met de betere systemen kun je ook commentaar op je blog met één druk op de knop omzetten in een ticket. Met de beste systemen (ook wel bekend als omnichannel ticketsystemen) kunnen tickets ook via andere kanalen zoals chat en social media aangemaakt worden.

Wellicht ondersteun je met je website zowel geregistreerde als ongeregistsreerde gebruikers. Met een goed WordPress-ticketsysteem kun je onderscheid maken tussen deze twee groepen. Gebruikers met een account kunnen bijvoorbeeld toegang krijgen tot ander FAQ-materiaal dan gebruikers zonder account. Of de ene groep kan bijvoorbeeld meer velden op een ticketformulier zien dan de andere. Het vergt wellicht enig onderzoek om het systeem de kiezen dat het beste bij je doelstellingen past.

Waarom zou ik een supportticketsysteem toevoegen aan mijn WordPress-website?

Er zijn natuurlijk veel manieren om een ticketsysteem op te zetten. Misschien heb je het al eens handmatig geprobeerd door tickets bij te houden in een spreadsheet. Dat wordt echter al snel vervelend en omslachtig. Upgraden naar een speciaal ticketsysteem is belangrijk, maar het is ook een goed idee om na te gaan hoe een dergelijk systeem te integreren is WordPress.

Moet je je aanmelden bij meerdere apps om tickets te beheren via je site? Dat is niet ideaal. Mensen zijn gek op WordPress omdat het zo eenvoudig te gebruiken is. Het goede nieuws is dat je een speciaal ticketsysteem kunt vinden dat rechtstreeks aansluit bij je site. Met een efficiënt ticketsysteem kun je uren werk besparen en sneller reageren op klanten en gebruikers. Uiteindelijk houdt je zo je publiek tevredener.

Een goed ticketsysteem is via een plugin te integreren met je website. Een van de belangrijkste voordelen hiervan is dat het systeem op die manier deel uitmaakt van de architectuur van je site. Je werknemers kunnen zich bijvoorbeeld aanmelden bij je WordPress-dashboard en tickets beheren vanaf één locatie, zonder dat ze zich hoeven aan te melden bij andere sites. De beste WordPress-helpdeskticketsystemen bieden deze functionaliteit.

De voordelen van een perfect WordPress-ticketsysteem

Met een voor WordPress ontworpen ticketsysteem geef je je hele site de uitstraling van je merk. Met andere woorden, je kunt je ticketformulieren en widgets voorzien van hetzelfde thema. Als iemand een vraag stelt of een probleem aankaart via commentaar op een blog, kun je dat omzetten in een ticket zonder dat de gebruiker een apart formulier hoeft in te vullen. Dat maakt het een stuk gemakkelijker voor de lezer en je team.

Hier volgen nog een paar voordelen van een ticketsysteem voor WordPress:

  • Agents kunnen vragen en problemen van bloglezers beheren.
  • Agents kunnen een interactieve dialoog met de lezers tot stand brengen.
  • Gebruikers kunnen gemakkelijk reageren op de opmerkingen van lezers, zodat deze verzekerd zijn van een uitstekende klantenservice.
  • Agents kunnen tickets beheren via het WordPress-dashboard.
  • Plugins zijn te integreren met alle WordPress-thema’s.
  • De rapportagefunctie geeft inzicht in je publiek en klanten.

De 8 beste WordPress-supportticketsystemen

  1. Zendesk
  2. LiveAgent
  3. Awesome Support
  4. Help Scout
  1. WordPress Advance Ticket System
  2. SupportCandy
  3. JS Help Desk
  4. KB Support

Er veel keuze uit ticketsystemen voor WordPress-sites, de ene beter dan de andere. Hieronder vind je de acht aanbevelingen die wij het beste vinden. Ten tijde van deze beoordeling worden al deze plugins ondersteund door de ontwikkelaars van WordPress.

1. Zendesk

Zendesk is te integreren met WordPress voor een uitgebreid ticketsysteem.

Zendesk WordPress Ticketing System

Zendesk en WordPress gaan hand in hand – wij weten hoe belangrijk een naadloze aansluiting is als het gaat om het opbouwen van relaties met je klanten.

Dankzij de integratie met WordPress is het WordPress-ticketsysteem van Zendesk de beste oplossing. Opmerkingen bij blogs worden automatisch omgezet in tickets, waardoor het mogelijk wordt om bedrijfsregels, automatiseringen en andere geweldige functies van Zendesk te gebruiken. Je kunt ook een tabblad met feedback van Zendesk toevoegen aan je wordpress-site, zodat je gebruikers toegang hebben tot je kennisbank, een ticket kunnen indienen, en zelfs een live chat sessie kunnen starten.

De functie voor enkelvoudige aanmelding van Zendesk maakt alles een stuk eenvoudiger. Met deze functie hoeven je gebruikers zich niet meer aan te melden bij Zendesk om tickets in te dienen, hun voortgang te controleren of commentaar te geven op communityforums. Was je ook zo blij toen je ontdekte dat je opmerkingen kon omzetten in tickets? Met Zendesk kun je een gesprek offline halen of een vraag escaleren – je klanten merken er niets van tot je met een oplossing komt.

We geloven ook sterk in de kracht van het dashboard, waarmee de admins van je site een volledig overzicht krijgen van alles wat met je klantenservice te maken heeft. Vanaf je WordPress-dashboard heb je met de oplossing van Zendesk toegang tot al je tickets en opmerkingen en alle geüploade bestanden, bijlagen en ondersteunende documentatie.

Functies van Zendesk voor WordPress

  • Cloudgebaseerde oplossing
  • Samenwerken met interne opmerkingen
  • Opmerkingen bij blogs omzetten in tickets
  • Integratie met alle WordPress-thema’s
  • Omnichannel ticketsysteem
  • Enkelvoudige aanmelding voor gebruikers met een bestaand WordPress-account
  • Tickets beheren vanaf het WordPress-dashboard
  • Aanpasbaar tabblad met feedback
  • Automatisering, triggers en macro’s voor snellere ticketverwerking
  • Uitvoerige metrics en rapportages
  • Honderden app-integraties
  • Selfservice-helpcenter voor gebruikers
  • 30 dagen gratis proefperiode

2. LiveAgent

LiveAgent biedt een gedegen live chat en ticketservice voor WordPress.

LiveAgent WordPress Ticketing System

Bron

LiveAgent heeft sinds 2004 duizenden bedrijven voorzien van een ticketsysteem met live chat-mogelijkheden. Zoals de naam al doet vermoeden, legt het bedrijf de nadruk op zijn live chat met functies zoals realtime weergave, website-monitoring voor chat-engagement, en proactieve chat-uitnodigingen op basis van de beschikbaarheid van actieve agents. De chat voor klanten kan in slechts 2,5 seconden worden geladen.

In de universele inbox van LiveAgent worden tickets van verschillende kanalen op één locatie verzameld en georganiseerd. Dit omvat reacties op WordPress-artikelen en opmerkingen op de forums van je bedrijf. De LiveAgent-plugin biedt ook een virtueel callcenter, een kennisportal voor klanten en een verscheidenheid aan rapportage-opties. Je kunt ook meerdere kennisbanken toevoegen tegen een extra vergoeding.

Functies van LiveAgent

  • Aanpasbare plugin voor chat
  • Gebruik website-analyses voor betrokkenheid bij chats
  • Integratie met social media
  • Cloudgebaseerde oplossing
  • Georganiseerde desktop
  • Omnichannel ticketsysteem
  • Rapporten bekijken en exporteren
  • 40+ integraties
  • Tijdregistratie
  • Ondersteuning van meerdere merken

3. Awesome Support

Awesome Support is een populair WordPress-ticketsysteem met uitgebreide mogelijkheden.

Awesome Support WordPress Plugin

Bron

Awesome Support is een van de meest populaire ticketsystemen voor klantenservice voor WordPress. Meer dan 10.000 actieve WordPress-accounts maken momenteel gebruik van het supportsysteem. De gratis versie staat een onbeperkt aantal tickets, agents, gebruikers, producten en afdelingen toe. Het is een goede basis voor eenvoudige klantenservice, maar je kunt ook upgraden voor meer geavanceerde functies. Het meest uitgebreide plan ondersteunt service level agreements (SLA’s), meer diepgaande rapportages en automatisering.

Je kunt ook een aantal instellingen van de Awesome Support-plugin wijzigen om hem aan je bedrijf aan te passen. Een interessante upgrade is de chatbot voor Facebook Messenger. Je kunt deze verbinden met de Dialogflow AI van Google en zo zelf stukjes van gesprekken ontwerpen.

Functies van Awesome Support

  • Volledige ticketgeschiedenis
  • Aanpasbare e-mailmeldingen
  • Geautomatiseerde toewijzing van agents
  • Aangepaste velden
  • Onbeperkt aantal bestandsbijlagen
  • Tijdregistratie
  • Onbeperkt aantal supportagents
  • Importeren van bestaande tickets
  • 28+ add-ons
  • Integratie voor e-commerce

4. Help Scout

Help Scout is een betrouwbaar platform voor helpdesk en kennisbanken met WordPress-integratie.

Help Scout WordPress Plugin

Bron

Help Scout bestaat al sinds 2011. Het platform wordt gebruikt door meer dan 12.000 klanten, waaronder 500 actieve gebruikers van de WordPress-plugin. Het richt zich vooral op ticketbeheer via e-mail en telefoon, en live chat. De Help Scout-plugin biedt een gedeelde inbox voor ticketbeheer, een kennisbank, rapportages, klantbeheer en een groot aantal integraties.

Help Scouts ticketservice heeft een aantal handige functies zoals privé opmerkingen, automatisering en standaard antwoorden. Met ‘Realtime collision detection’ kun je voorkomen dat twee mensen tegelijk op dezelfde aanvraag reageren. Help Scout biedt ook browser-, e-mail- en mobiele meldingen.

Functies van Help Scout

  • E-mail-, chat- en telefoonkanalen
  • Sneltoetsen
  • Mobiele apps
  • Geavanceerd zoeken
  • Hulpmiddelen voor ontwikkelaars
  • Privé opmerkingen
  • Opgeslagen antwoorden
  • Collision detection
  • Integraties

5. WordPress Advanced Ticket System (WATS)

WordPress Advanced Ticket System is een eenvoudige voor WordPress ontworpen plugin.

WordPress Advanced Ticket System WordPress Plugin

Bron

WordPress Advanced Ticket System draait om vereenvoudiging. Integratie met de opensource software is eenvoudig, want het is rechtstreeks op WordPress gebouwd. Het systeem gebruikt het standaard single post-sjabloon van je site om tickets weer te geven, zodat de plugin je site niet vertraagt. Je kunt aangepaste velden definiëren, interne updates registreren en tickets aan gebruikers toewijzen.

Je kunt ook bepalen hoe je e-mailmeldingen wilt ontvangen tijdens de duur van een ticket. De WATS-plugin accepteert tickets via een frontend formulier op je website, een backend WordPress admin-formulier, en via e-mail. Er is echter geen support voor het direct aanmaken van tickets vanuit live chat, social media of opmerkingen bij blogs (admins kunnen wel opmerkingen handmatig in tickets omzetten). Dit systeem is geschikt voor een eenvoudige klantenservice met één of twee kanalen.

Functies van WATS

  • Individuele ticket ID-nummers
  • Onbeperkt aantal aanpasbare velden
  • Opzetten van call centers
  • Aanpasbare zichtbaarheid van tickets
  • E-mailmeldingen over tickets
  • Eenvoudige statistieken
  • Lijsten met tickets exporteren
  • Serviceniveauovereenkomsten

6. SupportCandy

SupportCandy is een eenvoudig te gebruiken ticketsysteem voor WordPress met standaard functies.

SupportCandy WordPress Plugin

Bron

SupportCandy bestaat al een paar jaar en is een evolutie van een eerdere plugin met een nog langere geschiedenis genaamd WP Support Plus. SupportCandy heeft een hoge klantwaardering op de plugin-website van WordPress, met op dit moment meer dan 9.000 actieve gebruikers. Het systeem is een middenklasse-optie met een behoorlijk aantal functies.

Het standaard aanmaken van tickets werkt zowel via front- en back-end formulieren op je website als via e-mail. SupportCandy heeft ook een functie voor standaard antwoorden, waarmee je vooraf geschreven antwoorden kunt instellen voor veel voorkomende supportaanvragen. Uitgebreidere plannen omvatten tijdregistratie, veelgestelde vragen en kennisbankintegratie, SLA’s, en WooCommerce-integratie.

Functies van SupportCandy

  • Overeenstemming met de AVG
  • Onbeperkt aantal tickets en agents
  • Responsief ontwerp
  • Kennisbank-integratie
  • Privé opmerkingen
  • Standaard antwoorden
  • Serviceniveauovereenkomsten
  • WooCommerce-integratie
  • Tickets exporteren
  • Tickets accepteren en beantwoorden via e-mail

7. JS Help Desk

JS Help Desk is een eenvoudig ticketsysteem met een handige interface.

JS Help Desk WordPress Plugin

Bron

JS Help Desk is een freemium supportprogramma voor WordPress met een groot aantal functies, waarvan de meeste een abonnement vereisen. Deze helpdeskplugin voor WordPress heeft meer dan 4.000 actieve gebruikers. JS Help Desk wordt geleverd met een goed ontworpen dashboard waarmee je dankzij verschillende sorteeropties gemakkelijk tickets kunt volgen. Het programma heeft ook een handige zoekfunctie om tickets te vinden aan de hand van verschillende metrics.

De JS Help Desk-plugin ondersteunt het aanmaken van tickets aan de front- en back-end, via een web widget en via e-mail. Geavanceerde functies zijn beschikbaar als aparte add-ons of via verschillende plannen. Deze functies zijn onder andere kennisbankintegratie, tijdregistratie, desktopnotificaties en e-commerce-integratie.

Functies van JS Help Desk

  • Onbeperkt aantal tickets en agents
  • Aangepaste velden en prioriteiten
  • FAQ en kennisbank
  • Mailchimp-integratie
  • Aangepaste thema’s
  • Tijdregistratie
  • Aanmelden via social media
  • Standaardantwoorden
  • Maximale ticketniveaus

8. KB Support

KB Support biedt een betrouwbaar ticketsysteem met een kennisbank.

KB Support WordPress Plugin

Bron

De KB Support-plugin ondersteunt het aanmaken van tickets via webformulieren en e-mail. De plugin biedt goede functionaliteit met standaard antwoorden, WooCommerce-integratie en aangepaste ticket statussen. Bovendien is het te integreren met andere apps via Zapier voor meer flexibiliteit.

Je kunt met KB Support ook een kennisbank maken om je gebruikers te ondersteunen. Je kunt de toegang tot bepaalde artikelen beperken tot gebruikers die aangemeld zijn. Ook voor agents kun je verschillende machtigingen instellen zodat ze alleen toegang hebben tot de bepaalde tickets en gegevens.

Functies van KB Support

  • Aanpasbare formulieren
  • Tickets voor gasten
  • Kennisbank
  • Artikelen met beperkte toegang
  • Automatisch toewijzen van tickets
  • Agentmachtigingen
  • Bijhouden van de SLA
  • Code geschikt voor ontwikkelaars

Waar moet je op letten als je op zoek bent naar het beste klantenservice-ticketsysteem voor WordPress?

Gratis ticketsystemen zijn vaak verre van ideaal omdat ze niet goed aansluiten op je bestaande services. Sommige WordPress-plugins zijn ongeschikt omdat ze een naadloze digitale klantervaring in de weg kunnen staan. Als gebruikers zich bijvoorbeeld moeten aanmelden op een aparte website van een ander merk om een ticket in te dienen is dat niet ideaal.

Sommige gebruikers uiten hun zorgen bovendien rechtstreeks in een blogbericht of opmerking op je website. Met een naadloos ticketsysteem kunnen service-agents deze opmerkingen omzetten in tickets, ongeacht het thema of de versie van WordPress.

Het is ook belangrijk om een ticketsysteem te vinden dat actueel wordt ondersteund als WordPress-plugin. Soms richt een producent van dergelijke systemen zich op andere zaken en wordt WordPress niet meer ondersteund.

Zoek naar een ticketsysteem dat de volgende eigenschappen heeft:

Is je WordPress-ticketsysteem gemakkelijk op te zetten?

Je wilt niet nodeloos dagen besteden aan het opzetten van een klantenservicesysteem.

Biedt je WordPress-ticketsysteem een centrale inbox?

Een ideaal WordPress-ticketsysteem verzamelt tickets van meerdere kanalen in één inbox.

Ondersteunt je WordPress-ticketsysteem een selfservice-helpcenter?

Een goede helpdeskplugin voor WordPress moet een selfservice-helpcenter ondersteunen waarmee je gebruikers zelf antwoorden kunnen vinden op hun vragen.

Is je ticketsysteem voor WordPress schaalbaar?

Beperkingen met betrekking tot gegevens, agents of geregistreerde gebruikers maken het moeilijker om op te schalen. Kies een systeem dat het gemakkelijk maakt om agents, websites en merken toe te voegen.

Biedt je ticketsysteem integraties met andere programma’s?

Waarschijnlijk gebruik je al een aantal programma’s om verschillende onderdelen van je bedrijf te beheren. Het is handig als dergelijke programma’s (bijvoorbeeld Slack of Salesforce) te integreren zijn met je ticketsysteem.

Biedt het ticketsysteem rapportages en analyses?

Basisstatistieken zoals het ticketvolume en de reactietijden zijn belangrijk om te registreren. Je kunt echter ook gebruik maken van uitgebreidere rapportages om betere inzichten te krijgen in je klanten en hier zelfs andere afdelingen zoals marketing en ontwikkeling mee te informeren.

Hoe is de klantenservice van het WordPress-ticketsysteem zelf?

Is het bedrijf beschikbaar om problemen en mogelijke fouten in hun systeem op te lossen? Sommige WordPress-plugins bieden bijna geen klantenservice.

Biedt het ticketsysteem een hoog beveiligingsniveau?

Wanneer je een derde partij toegang geeft tot gevoelige klantendata, wil je zeker weten dat dit bedrijf zijn beveiliging op orde heeft. Als je in de gezondheidszorg werkt wil je bovendien een service die ook voldoet aan de HIPAA-regels (Zendesk voldoet aan beide voorwaarden).

Klaar om Zendesk voor WordPress gratis te proberen?

Klanttevredenheid is niet vanzelfsprekend. Je moet er echt je best voor doen. Gebruik de WordPress-plugin van Zendesk om de lezers van je blog te laten weten dat je er voor ze bent. Je kunt de plugin gebruiken om vragen over je producten direct te beantwoorden, om lezers door te verwijzen naar je helpcenter, en om een betere relatie op te bouwen met je klanten. Probeer Zendesk 30 dagen gratis uit en stel vanaf vandaag meer klanten tevreden.

We hebben meer te vertellen over WordPress-systemen

WordPress-websites zijn ontworpen om eenvoudig en lichtgewicht te zijn (daar zijn wij ook fan van). Plugins zijn manieren om bepaalde functies aan die websites toe te voegen. De ticketsysteem-plugin voor WordPress van Zendesk is misschien net wat je bedrijf op dit moment nodig heeft. Meer informatie.