Overslaan naar belangrijkste inhoud

Zendesk vs. Freshdesk: Een vergelijking voor 2024

Uit een Nucleus-onderzoek bleek dat gebruikers Zendesk verkiezen boven Freshdesk vanwege het gebruiksgemak, de schaalbaarheid, geavanceerde analytics en attente ondersteuning. Vergelijk Zendesk en Freshdesk voor deze functies en meer.

Zendesk vs. Freshdesk: Zo kies je

Laatst gewijzigd 5 augustus 2024

In het huidige concurrerende bedrijfslandschap staan bedrijven onder enorme druk om hun klanten sneller meer waarde te bieden en tegelijkertijd de kosten laag te houden. In tegenstelling tot Freshdesk biedt Zendesk support teams een intuïtieve interface, wat resulteert in snelle, real-time reacties om aan de behoeften van klanten en bedrijven te voldoen. Onze geavanceerde AI-tools zijn vooraf getraind en speciaal gemaakt voor de klantervaring (CX). Zo hoef je zelf geen zwaar werk te doen en kun je meer bereiken tegen lagere operationele kosten.

Freshworks biedt meerdere producten op verschillende gebieden, maar Zendesk richt zich exclusief op de klantervaring. Best practices voor CX zijn in onze oplossingen ingebouwd, zodat het effectieve strategieën biedt ter begeleiding en je algehele waarde maximaliseert. Onze toewijding aan jouw succes en onze productschaalbaarheid betekent een naadloze overgang naarmate je activiteiten en klantenbestand zich uitbreiden. Zo blijven je totale eigendomskosten laag.

Volgens een Nucleus-onderzoek hebben gebruikers die de overgang maken van Freshworks naar Zendesk meerdere voordelen ervaren, waaronder:

  • 42% daling in tijd tot eerste reactie
  • 27% daling in gemiddelde afhandeltijd
  • 15% hogere productiviteit in de administratie
  • 5% toename in CSAT-scores

Of je nu voor het eerst een klantenservice-oplossing inzet of klaar bent om verder te gaan dan de capaciteiten van Freshdesk, Zendesk heeft de tools en toonaangevende expertise om je te helpen CX onder de knie te krijgen en je kosten laag te houden.

A man shines his flashlight on five reasons why companies choose Zendesk over Freshdesk.

Meer informatie vind je in deze gids:

Vergelijking in één overzicht: Zendesk vs. Freshdesk

Gebruik dit overzicht van Zendesk en Freshdesk om snel een kijkje te nemen in de functionaliteit van de klantenservicesoftware.

Wat je nodig hebt om de beste CX te leveren
Zendesk
Freshdesk
Gebruiksgemak
Onsamenhangende ervaring
Realtime snelheid
Langzaam op te schalen
CX-expertise
Brede focus
Schaalbaarheid
Beperkt
Partnerschap
Gebrek aan ondersteuning
Lage totale eigendomskosten
Laag
Kan hogere kosten meebrengen bij opschaling
TeamproductiviteitIntelligente WFM- en QA-oplossingenGeen native intelligente WFM- en QA-oplossingen
AI gemaakt voor CX
Kan handmatige training vereisen

Zendesk vs. Freshdesk: Vergelijking van functies en mogelijkheden

Laten we eens duiken in de functies van Freshdesk vs. Zendesk om te zien hoe iedere aanbieder klantenservice benadert.

Intuïtief ontwerp

Optimaliseer de prestaties van supportmedewerkers en maak enorme productiviteit mogelijk door onnodige zaken weg te nemen. Zendesk is doordacht ontworpen voor CX-teams en biedt een intuïtieve Agent Workspace die alle ondersteuningskanalen samenbrengt en integreert met je volledige technische stack. Dit voorkomt dat medewerkers moeten schakelen tussen verschillende interfaces. De werkruimte voorziet hen van de volledige klantcontext om gepersonaliseerde ervaringen te bieden. Bovendien kun je workflows aanpassen aan je unieke behoeften.

Aan de andere kant biedt Freshdesk verschillende interfaces voor ieder kanaal, zoals chat, telefoon en ticketing. Hierdoor kan de gebruikerservaring minder intuïtief aanvullen. Het kan verwarrend zijn bij het uitvoeren van meer gecompliceerde taken. Dit is één van de redenen waarom Wyze (een bedrijf voor smart-home-technologie) van Freshdesk is overgestapt naar Zendesk. Supportmedewerkers hadden meerdere browsertabbladen nodig, maar konden de ticketnummers niet zien en moesten de pagina voortdurend vernieuwen om updates te zien.




A screenshot displays the Zendesk Agent Workspace.

Meer informatie over de nieuwe Zendesk Agent Workspace.


Realtime snelheid

A screenshot displays Zendesk workforce management software.

Onderneem actie met realtime inzichten uit rapportages.

Zendesk is de enige CX-software die alles biedt wat bedrijven nodig hebben om aan de toenemende verwachtingen van klanten te voldoen – en deze zelfs vóór te blijven. Van AI-gedreven bots tot performance data en workforce management-metrics, voorziet Zendesk teams van de tools die ze nodig hebben om de snelheid van hun klanten én hun bedrijf bij te benen.

Freshdesk biedt daarentegen eenvoudige analysefuncties die je vermogen om aan de behoeften van klanten te voldoen en veranderingen te implementeren kunnen beperken met de snelheid die je bedrijf nodig heeft. Het biedt bijvoorbeeld geen native intelligente WFM- of QA-oplossingen om resource management of gesprekskwaliteit aan te pakken. Dit zorgt ervoor dat leiders handmatige, tijdrovende taken moeten uitvoeren en klanten inconsistente ervaringen hebben.


CX-expertise

Nu de verwachtingen van klanten voortdurend evolueren, hebben bedrijven een aanbieder nodig met gespecialiseerde CX-expertise. Om ervoor te zorgen dat ze best practices toe kunnen passen, hun klanttevredenheid en -retentie te verhogen, en uiteindelijk meer winstgevend te zijn. Zendesk richt zich exclusief op klantenservice, levert meer dan 160.000 bedrijven eersteklas CX op schaal en won de nummer één plek voor het Beste Klantenserviceproduct van G2. We behandelen onze klanten als partners en geven hen de tools en ondersteuning die ze nodig hebben om te slagen. We bieden voortdurende training en een team van experts die je helpen het volledige rendement van je investering te realiseren.

Freshworks heeft een breed productportfolio, dus je krijgt misschien niet dezelfde gespecialiseerde expertise als bij Zendesk. Volgens Nucleus zijn de gebruikers die van Freshworks naar Zendesk zijn overgestapt, steevast vol lof over de gedetailleerde en attente klantenservice van Zendesk.


A ribbon displays the #1 customer service product award Zendesk received from G2 in 2023.

Ontdek hoe Zendesk CX-experts bedrijven ondersteunen.


Schaalbaarheid


A woman pushes a ball up a hill.

Kies uit meer dan 1500 kant-en-klare apps en integraties in de Zendesk Marketplace.

Omdat klantenserviceteams meer moeten doen met minder, moet hun software groei bevorderen in plaats van tegenwerken. Zendesk kan bedrijven in alle sectoren en van elke omvang ondersteunen, van start-ups tot grote ondernemingen. Het biedt de flexibiliteit om nieuwe teams, divisies en wereldwijde personeelsbestanden op te nemen. Onze oplossing biedt alles wat een klantenserviceteam nodig heeft, inclusief tools om gesprekken te personaliseren, omnichannel casemanagement, AI-gedreven workflows, geavanceerde rapportages en robuuste integraties – allemaal ondergebracht op één plek.

Freshdesk kan geschikt zijn voor eenvoudige gebruikersscenario's. Bedrijven kunnen Freshdesk echter ontgroeien vanwege de losgekoppelde agent interface, beperkte rapportage-mogelijkheden en onbetrouwbare integraties. Dit kan leiden tot omschakelingskosten die je totale eigendomskosten opdrijven.


AI gemaakt voor CX

Naarmate meer bedrijven AI inzetten om hun besluitvorming te sturen, is het van cruciaal belang dat het datamodel is afgestemd op de bedrijfsactiviteiten. CX is geen uitzondering, en AI-modellen die speciaal voor CX zijn gemaakt leiden tot betere resultaten op schaal. In tegenstelling tot andere oplossingen isZendesk AI speciaal ontwikkeld voor CX, en vooraf getraind in 's werelds grootste CX-specifieke database. Dat betekent grotere nauwkeurigheid, snellere en eenvoudigere installatie en meer kostenbesparing. Bedrijven krijgen robuuste AI-capaciteiten: agentondersteuning, generatieve AI, intelligente workflows en AI-agents. Al deze functies staan vanaf dag één klaar en zijn te gebruiken met weinig tot geen technische expertise.

Freshdesk biedt AI-functies die over het algemeen eenvoudig te implementeren zijn. De AI-functies zijn echter niet uniform voor alle producten en vereisen handmatige training, waardoor de oplossing minder schaalbaar is.

Meer informatie over de nieuwe Zendesk Agent Workspace.


Ontdek hoe Zendesk AI je tijd en geld kan besparen.

Freshdesk vs. Zendesk: Welke geeft je bedrijf een betere ROI?

A man rides a bicycle beside some key Zendesk customer stats, like a 286 percent average ROI, and a $20 million net present value over three years.

Kosten laag houden is een prioriteit voor elk bedrijf. Het is daarom van cruciaal belang om inzicht te hebben in de totale eigendomskosten (TCO) en het rendement op investering (ROI) van elke technologieoplossing, niet alleen de licentieprijs. Freshdesk biedt beperkte schaalbaarheid, wat de kosten opdrijft voor groeiende bedrijven en hun totale ROI verlaagt.

Zendesk daarentegen maakt budgettering eenvoudig en voorspelbaar dankzij de transparante licentie- en implementatiekosten. Zo kun jij je richten op wat het belangrijkst is: je klanten helpen. Volgens het Total Economic Impact-onderzoek van Forrester Consulting verdienen klanten hun investering gemiddeld in slechts twee maanden terug. Al deze factoren dragen bij aan een uitzonderlijk rendement op investering (ROI).

Wat zeggen klanten zeggen over het gebruik van Zendesk vs. Freshdesk

Maar neem het niet slechts van ons aan: Dit zeggen merken die zijn overgestapt

Thinkific

A woman reads on her phone about how Thinkific agents resolved 2.5 more tickets per day after switching to Zendesk.

“De dagelijkse uitdagingen waar we voor stonden met de [Freshdesk’s] nieuwe gebruikersinterface [van Freshdesk] maakten het heel duidelijk dat we een ander platform moesten proberen. [Freshdesk]De apps [van Freshdesk] werkten niet zoals verwacht en ons productteam kreeg niet de ondersteuning die ze nodig hadden om problemen op te lossen.”

Katerina Graham, projectmanager bij Thinkific

Showpo

A woman wearing a headset sits cross-legged while hearing about how Zendesk helped Showpo reach 50 percent year-over-year growth.

“Toen we nog met Freshdesk werkten, hadden agent vaak acht, negen, tien verschillende tabbladen open: DHL, Australia Post, Magento, een hele rij.”

—Paul Waddy, head of operations bij Showpo

HeliosX

A woman leaning against a large green ball.

“De manier waarop we flows en automatiseringen konden maken, was zoveel makkelijker dan via Freshdesk... Ik wilde het systeem snel in gebruik nemen en met Zendesk kon ik gewoon veel sneller wijzigingen aanbrengen. We voltooiden de migratie binnen ongeveer drie weken, inclusief het instellen van automatiseringen, triggers, macro’s, meerdere weergaven en het toevoegen van inhoud aan het helpcenter.”

—Fabrice Dowling, global head of customer care bij HeliosX

Wyze

A man runs beside a statistic about how moving to Zendesk helped Wyze agents answer 98 percent of their calls.

“Als bedrijf streven we ernaar om echt zo snel mogelijk te reageren. Met Freshdesk was dat altijd een probleem omdat we de antwoorden van klanten niet snel konden zien.”

—Chuck Courtney, support manager bij Wyze

Zendesk was voted the number one software product, customer service product, and mid-market product by G2 in 2023.

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Klaar om Zendesk te proberen?

Sluit je aan bij de toonaangevende merken die Zendesk verkozen boven Freshdesk. Dankzij onze schaalbaarheid, het intuïtieve ontwerp en de CX-expertise kun je je klanten de beste ervaring bieden en ervoor zorgen dat je het meeste uit je investering haalt. Probeer het zelf en meld je aan voor een gratis proefperiode.

Ontgrendel de kracht van klantervaringen