Overslaan naar belangrijkste inhoud

Zendesk vs. Freshdesk

Maar als je je bedrijf wilt laten groeien, heb je een oplossing nodig waar je op kunt rekenen, zowel nu als in de toekomst. Lees meer over Zendesk en hoe Freshdesk zich tot Zendesk verhoudt.

Waarom Zendesk het beste alternatief is voor Freshdesk

Laatst gewijzigd 27 november 2023

Zendesk vs. Freshdesk

Het leveren van een uitzonderlijke klantervaring en het bieden van eersteklas ondersteuning zijn groeiende prioriteiten voor 81 procent van de bedrijfsleiders, volgens het Zendesk Customer Experience Trends Report. Biedt het Freshworks product het niveau van CX-ervaring dat jouw klanten eisen?

Hier zijn drie redenen waarom bedrijven Zendesk verkiezen boven Freshdesk:

  • CX-perts

    Als vertrouwde adviseur in de markt bieden we onze klanten de expertise en best practices die ze nodig hebben om hun CX continu te verbeteren. Zendesk behandelt elke klant als een partner en biedt toegewijd accountbeheer, succesbeheer en ondersteuningsmiddelen om je te helpen je bedrijfsdoelen te bereiken en positieve, gedenkwaardige ervaringen te creëren bij elke interactie.

  • Gebouwd om betrouwbaar te zijn

    Zendesk biedt een CX-oplossing waar je op kunt rekenen, met de stabiliteit die je nodig hebt om een gedifferentieerde klantervaring op schaal te bieden. Als tijd geld is, zorgt ons betrouwbare platform ervoor dat je kunt blijven werken zonder dat je je zorgen hoeft te maken over systeemuitval en downtime.

  • Beste ROI

    Zendesk is ontworpen om alle uitdagingen waar je bedrijf mee te maken krijgt, aan te pakken en levert op de lange termijn meer efficiëntie, waardoor je lagere supportkosten hebt. Met mogelijkheden die verder gaan dan basisticketing, zoals een eenduidige omnichannel agentervaring, self-service opties en aangepaste rapporten, kun je je ROI snel terugzien.

Meer informatie vind je in deze gids:

Vergelijking in één oogopslag: Zendesk vs. Freshdesk

Wat je nodig hebt om de beste klantervaring te leverenBelangrijkste competentiesZendeskFreshdesk

Prestaties leverancier

Beoordeling analisten

Leider

Visionair

Focus

Best of breed - Klantenservice

Brede focus - CS, verkoop, marketing, succes, IT, HR, operationele tools

Hoge klanttevredenheid op schaal

Tijd tot waardevermeerdering en eigendomskosten

Eenvoudige configuratie

Eenvoudige goedkeuring

Lage implementatiekosten

Lage TCO op korte termijn

Langetermijnwaarde

Lage TCO op lange termijn

Geïntegreerde omnichannel-ervaring

Geïntegreerde omnichannel status + workflows

Geïntegreerde omnichannel klantervaring

Geïntegreerde omnichannel agent interface

Geïntegreerde omnichannel analyse

Een naadloze ervaring voor agents

Realtime werkruimte voor agenten

Aanpasbare werkruimte voor agenten

Ervaring met agent in één browsertabblad

Krachtige workflow/automatiseringstools

Geavanceerde automatisering en workflows (SLA's + OLA's)

Flexibele toewijzingsopties (round robin vs. pull)

Intelligente triage

Intelligente selfservice identificatie van hiaten in de inhoud

Geavanceerd zelfbedieningsinhoudbeheer + workflows

Nuttige inzichten

Aangepaste statistieken

Aangepaste rapportage

Aanpasbare dashboards

Aangepaste toewijzing

Aangepaste correlatie

Robuuste integraties

Zeer gewaardeerde integraties

Betrouwbaarheid

Bewijzen van klanten

Brede reeks API-eindpunten

Alleen server-kant CTI-app nodig

Succes + ondersteuning

Toonaangevende klantencommunity + evenementen

Support

Aangewezen succes

Lokale accountbronnen

Betrouwbaar + veilig platform

Betrouwbaarheid + schaalbaarheid

Geschikt voor HIPAA

Locatie van gegevens

GDPR-bescherming op 3 niveaus


Zendesk vs. Freshdesk: Vergelijking van functies

Voor het vergelijken van twee helpdesksoftware zwaargewichten is meer nodig dan een blinde smaaktest. Laten we eens duiken in de functies van Freshdesk vs. Zendesk en kijken wie er aan het eind met de trofee aan de haal gaat.

Prijzen van pakketen: Freshdesk vs. Zendesk

Zendesk vs. Freshdesk: Betaalde plannen

ZendeskFreshdesk
  • Support Team:$ 19 per agent/maand
  • Support Professional: $ 55 per agent/maand
  • Support Enterprise: $ 115 per agent/maand
  • Growth: $ 89 per agent/maand
  • Pro: $ 49 per agent/maand
  • Enterprise: $ 79 per agent/maand

De prijzen van Zendesk zijn hoger, maar laat je daar niet door misleiden. Een lagere prijs is niet altijd voordeliger en je moet verschillende kosten in overweging nemen.

Costs to consider when picking a customer support solution
  • Totale eigendomskosten

    Zendesk biedt lagere totale eigendomskosten op korte en lange termijn. Ons platform is snel opgezet en eenvoudig te gebruiken, waardoor de implementatie- en trainingskosten lager uitvallen en de time-to-value toeneemt.

    Hoewel Freshdesk een gratis plan en goedkopere maandelijkse abonnementen heeft, zijn de totale eigendomskosten over een periode van meerdere jaren voordeliger bij Zendesk. Zendesk biedt hands-on onboarding en training voor een naadloos implementatieproces, en beschermt zo tegen de kosten van een in elkaar geflanste implementatie. Freshdesk legt de nadruk op een snelle installatie, maar zonder een toegewijd onboarding team zoals Zendesk biedt, is het risico op problemen tijdens het implementatieproces groter.

  • Schaalbaarheid

    Zendesk kan bedrijven van alle groottes en industrieën ondersteunen, van starters tot ondernemingen, en heeft de flexibiliteit en wendbaarheid om met je bedrijf mee te groeien. Zendesk beschikt over tools die een geweldige werknemerservaring creëren, zoals AI en automatiseringsfuncties die helpen om tickets van klanten om te buigen en 24/7 ondersteuning te bieden, waardoor je meer klanten op schaal kunt bedienen.

    Onze hoog aangeschreven, volgroeide software beschikt over schaalbare ondersteuning en activiteiten, wat leidt tot loyale klanten. Freshdesk schaalt het beste met teams van maximaal 15 agents, maar heeft daarbuiten beperkte schaalbaarheid. De klanten van het bedrijf moeten elke 12 maanden opnieuw evalueren, wat resulteert in extra implementaties of het overstappen op alternatieve software, wat extra kosten met zich meebrengt.

  • Efficiëntie

    Zendesk levert efficiëntie die je later geld zal besparen. Aanpasbare workflows en een intuïtieve gebruikersinterface helpen de productiviteit en efficiëntie van agenten te verhogen. Investeren in Zendesk zorgt voor een betere levenslange waarde voor bedrijven en klanten, met als effect een hogere klanttevredenheid (CSAT) en loyaliteit.

    Freshdesk biedt een samenwerkingsapp voor ticketbeheer, maar agents moeten overschakelen naar de Freshconnect interface om samen te werken aan een ticket. De enkelvoudige ticketformulieren maken de werkruimte van de agent onoverzichtelijk en beperken de productiviteit en efficiëntie.

Klantverhalen: Wat zeggen klanten over het gebruik van Zendesk vs. Freshdesk

Maar neem het niet slechts van ons aan: Dit zeggen merken die zijn overgestapt.

Andere top Freshdesk alternatieven

Freshdesk alternatiefPrijs vanafGratis proefperiodeBelangrijkste functies

Zendesk

$ 19 per agent/maand

14 dagen

  • Ticketsysteem
  • Complete native omnichannel oplossing
  • Aanpasbare analyses
  • Uitgebreide SLA's + OLA's
  • Samenwerking en zijgesprekken
  • Snelle terugverdientijd + lage TCO
  • Schaalbaar voor bedrijven
  • Chatbot-bouwer zonder code
  • Kennisbasis met slimme inhoudsaanwijzingen
  • Meer dan 1000 apps en integraties

HubSpot Service Hub

$450 per maand (tot 5 gebruikers)

14 dagen

  • Ticketsysteem
  • Snelle terugverdientijd + lage TCO
  • Chatbot-bouwer zonder code
  • Kennisbank
  • Meer dan 1000 apps en integraties

Zoho Desk

$ 14 per gebruiker/maand

15 dagen

  • Ticketsysteem
  • Snelle terugverdientijd + lage TCO
  • Chatbot-bouwer zonder code
  • Kennisbank

Salesforce Service Cloud

$ 25 per gebruiker/maand

30 dagen

  • Ticketsysteem
  • Aanpasbare analyses
  • Schaalbaar voor bedrijven
  • Kennisbank

Jira Service Management

$7.75 per gebruiker/maand

7 dagen

  • Ticketsysteem
  • Aanpasbare analyses
  • Schaalbaar voor bedrijven
  • Kennisbank

Help Scout

$ 20 per gebruiker/maand

15 dagen

  • Ticketsysteem
  • Snelle terugverdientijd + lage TCO
  • Kennisbank

Veelgestelde vragen

Klaar om Zendesk te proberen?

We maken alles graag gemakkelijk voor onze klanten, ook de overstap. Onze teamleden staan klaar om je te helpen bij het proces, zodat je kunt beginnen met het creëren van de persoonlijke ervaringen die je klanten verdienen.

Ontgrendel de kracht van klantervaringen